• /PublishingImages/iStock_000012818708XSmall-shopping-basket.jpg

    10 nasvetov za dober uporabniški vmesnik [M:Android]

    24. september 2013 - Jan Isakovič

    Uporabniški vmesnik mobilne aplikacije je eden ključnih delov aplikacije. Po podatkih podjetja Mformation kar 61% uporabnikov obupa takoj, ko aplikacija ne deluje tako, kot to pričakujejo. Za pomoč pri premagovanju tako splošnih kot specifičnih izzivov (kako velik je povprečen človeški prst?)  pri oblikovanju uporabniškega vmesnika smo v nadaljevanju zbrali deset nasvetov.

    Prvih šest nasvetov prihaja iz smernic za gradnjo uporabniškega vmesnika mobilnih aplikacij podjetja Apple. Ti kot ključne principe navajajo:

    1. Metafore

    Metafora - prava in virtualna košarica

    Če je le možno, posnemite objekte in dejanja v aplikaciji po resničnem svetu. Dober primer tega so mape (folders) - ljudje so vajeni shranjevati papirje v mapo, zato takoj razumejo idejo o shranjevanju podatkov v različne mape. Pri gradnji upoštevajte klasične metafore, ki jih uporablja mobilni operacijski sistem, za katerega razvijate.

    2. Realistično upravljanje

    Primer vlečenja vsebine

    Primer vlečenja vsebine

    Uporabnik naj imajo občutek, da upravljajo z nečim resničnim, ne abstraktnim. To jim bo pomagalo lažje razumeti rezultate njihovih dejanj. Lep primer tega pravila je izvedba premikanja po zemljevidu v Google Maps ali listanje med fotografijami na iPhone. Za večji občutek nadzora je priporočljivo, da so objekti, s katerimi upravlja uporabnik, vedno vidni na zaslonu in da je rezultat uporabnikovega dejanja viden takoj.

    3. Ne tipkaj, pokaži!

    Twitter - izbira

    Primer izbire v programu Twitter za Android (vir: http://android-developers.blogspot.com)

    Mobilna aplikacija si mnogo lažje kot uporabnik zapomne možnosti, ukaze in podatke. Izkoristite to tako, da izbire ali možnosti prikažete v obliki spiska, ki ga uporabniki hitro preletijo in se odločijo. Manj nujnega vnosa teksta bo uporabnikom prihranilo veliko časa, ki bi ga porabili za tipkanje, vam pa bo prihranilo veliko dela s preverjanjem morebitnih napak pri vnosu. Prikaz možnih izbir namesto prostega vnosa bo uporabnikom tudi osredotočanje na želeno opravilo, namesto da izgubljajo čas z razbijanjem glave o tem, kaj že morajo vnesti.

    4. Viden odziv

    Primer izbranega gumba

    Primer označene izbire (vir: Google)

    Poskrbite za viden odziv na uporabnikova dejanja ali pa pri izvajanju daljših opravil. Vsako dejanje naj poskrbi za vidno spremembo aplikacije - denimo kratek blisk gumba, na katerega je uporabnik kliknil. Zvočni signali lahko pomagajo, a upoštevajte, da bodo uporabniki svoj mobilni telefon pogosto uporabljali z izklopljenim zvokom.

    5. Nadzoruje naj uporabnik, ne aplikacija

    Potrditev izbire

    Primer potrditve izbire (vir: http://www.eigo.co.uk/)

    Dejanja naj vedno sproži uporabnik, ne pa aplikacija. Če poskrbite, da bodo dejanja preprosta in očitna, jih bodo uporabniki hitro razumeli in si jih zapomnili. Uporabnikom omogočite tudi, da akcijo prekinejo. V primeru potencianega destruktivnega dejanja (denimo brisanja podatkov) jih vprašajte za potrditev.

    6. Videz naj bo tesno povezan s funkcijami

    Videz aplikacije je tesno povezan s funkcionalnostjo aplikacije: aplikacija, ki je videti prenatrpana ali nelogična, je tudi težka za uporabo. Skrb za dober videz ne pomeni le, kako lepa je aplikacija, ampak predvsem, kako dobro je videz vaše aplikacije povezan z njenim namenom. Tako se ne trudite z okraski opravil v aplikaciji za projektno vodenje. Drugače je seveda, če je vaša aplikacija zabavna in namenjena temu, da uporabnika posrka v svoj svet - vendar pa tudi v tem primeru ne pozabite na notranjo konsistentnost uporabniškega vmesnika.

    Toliko o splošnih napotkih. Kaj pa čisto praktični? Razvijalci mobilnih aplikacij vam priporočajo naslednje:

    7. Načrtujte za uporabnike z velikimi prsti

    Če pri načrtovanju računate na uporabnike z večjimi prsti, bodo ti lahko brez težav upravljali z aplikacijo, ostalim pa bo še udobneje.

    8. Pripravite videz za oba pogleda

    Uporabniki pogosto obračajo mobilni telefon - še posebej je to pogosto, če želijo vnesti tekst. Poskrbite, da bosta oba prikaza kar najboljša.

    9. Prilagodite se majhnemu zaslonu

    Na zaslonu vedno prikažite samo najbolj pogosto uporabljane funkcije. Vse ostalo spravite v kontekstne menije, geste ipd.

    10. Ne silite vsega v kontekstni meni

    Google - Več

    Google - možnost Več

    Kontekstni meni se pogosto uporablja, zato mora biti njegova uporaba kar najhitrejša. Manj pomembne funkcije lahko skrijete za izbiro "Več", podobno, kot to dela Google.

    Brez dobrega uporabniškega vmesnika zagotovo ni dobre aplikacije. Če razvijate ali razmišljate o razvoju svoje mobilne aplikacije, vam predlagamo še ogled povezav na koncu članka.

      • Kakšne pa so vaše izkušnje z uporabniškimi vmesniki?
      • Katera aplikacija ima po vašem mnenju najboljšega in kako hitro obupate nad aplikacijami s slabimi vmesniki?

    Več informacij:


    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

24. september 2013
1001
24. september 2013
10 nasvetov za dober uporabniški vmesnik [M:Android]
Novice
Android