• /PublishingImages/farmville-cash-coins-in-app.jpg

    4 uspešni primeri ustvarjanja prihodkov z nakupi znotraj aplikacij

    23. september 2013 - Alja Isaković

    Nakupi znotraj aplikacijNakupi znotraj aplikacij so nedvomno vedno bolj dobičkonosen vir prihodkov za razvijalce mobilnih aplikacij. Tokrat si poglejmo nekaj uspešnih primerov iz prakse, po katerih se lahko zgledujemo pri izbiri ustreznega poslovnega modela za svojo aplikacijo.

    Talking Tom Cat: brezplačna aplikacija, plačljivi dodatki

    Talking Tom Cat, svetovna uspešnica slovenskega podjetja Outfit7, je šolski primer t.i. freemium poslovnega modela. Zabavna aplikacija, v kateri simpatičen animiran maček ponavlja za nami, je na voljo brezplačno. Do danes se lahko pohvali že s preko 150 milijoni prenosov, z nakupi znotraj aplikacije (in-app purchases) pa lahko uporabniki kupimo nadgradnjo na različico brez reklam ali virtualne kovance, ki jih lahko v aplikaciji zamenjamo za dodatke za Toma. Če se naveličamo igranja s Tomom, so v aplikaciji predstavljeni tudi njegovi prijatelji (npr. žirafa Gina ali Božiček) in druge aplikacije podjetja.
    Nakupi znotraj aplikacije Talking Tom Cat

    V novi različici aplikacije Talking Tom Cat lahko kupimo zalogo kovancev za Tomove dodatke ali nadgradnjo, s katerimi se znebimo oglasov

    Kljub preprostosti je aplikacija tudi brez plačljivih dodatkov privlačna za širok nabor uporabnikov. Razvijalci skrbijo tudi za redne nadgradnje in širitev nabora aplikacij, ki jih promovirajo znotraj lastnih aplikacij - enostavna, a učinkovita strategija. Zelo uspešne so tudi sezonske različice - npr. aplikacija z govorečim Božičkom, ki je na lestvicah aplikacijskih trgovin kraljevala med zimskimi prazniki.

    Angry Birds: nakupi znotraj aplikacij kot eden izmed poslovnih modelov

    Igrice Angry Birds verjetno ni potrebno posebej predstavljati. Z vidika monetizacije je zanimiv primer tega, kako lahko prihodke ustvarjamo s kombiniranjem različnih poslovnih modelov. Sprva je bila aplikacija na voljo le v App Store za 0.99 USD, se pravi kot klasična plačljiva aplikacija. Na Android Marketu pa je podjetje Rovio igro predstavilo brezplačno oz. podprto z oglasi. To odločitev so sprejeli zato, ker Android Market ponuja možnost nakupa aplikacij v manj državah kot denimo Applov App Store. Android različica je v manj kot petih mesecih presegla 30 milijonov prenosov, cilj podjetja Rovio pa je 1 milijon USD prihodkov iz oglasov na mesec (vir).

    Mighty Eagle v igri Angry Birds

    S preprostim nakupom v aplikaciji nam lahko Mighty Eagle pomaga pri napredku v igri Angry Birds

    Lani pa je Rovio v iOS različici aplikacije predstavil tudi možnost nakupa znotraj aplikacije z dodatkom "Mighty Eagle", s katerim si lahko enkrat na uro pomagamo pri odklepanju zahtevnejših nivojev igrice. Direktor podjetja Rovio, Mikael Hed, je lani na konferenci Nokia World dejal, da za njih možnost nakupov znotraj aplikacij ponujajo izjemno priložnost za nudenje posebnih vsebin za najbolj zveste stranke (vir).

    Angry Birds so vsekakor odličen primer tega, kako lahko freemium poslovni model kombiniramo z drugimi in kako lahko do uspeha pridemo s prilagajanjem uporabnikom različnih platform (različni poslovni modeli za iOS in Android). Seveda je tudi tu ključnega uspeha tudi kakovostna vsebina in redno posodabljanje aplikacij ter posebne izdaje igrice.

    FarmVille: uspešna širitev na mobilne naprave z nakupi znotraj aplikacije

    FarmVille je gotovo ena najbolj poznanih Facebook iger, h kateri se vsak dan vrača na desetine milijonov uporabnikov. Več kot 90 % prihodkov, ki so se v prvem četrtletju letošnjega leta gibali preko 200 milijonov USD, podjetje Zynga dobi iz nakupov v aplikaciji, ki je sicer brezplačna. Tudi FarmVille redno skrbi za ohranjanje zanimivosti s posebnimi tematskimi ponudbami in promocijami - med najbolj zanimivimi v zadnjem času je gotovo bila promocija novega albuma Lady Gaga.
    Možnost nakupa virtualnega denarja v igri FarmVille

    Možnost nakupa virtualnega denarja v igri FarmVille

    Od lanskega poletja naprej je FarmVille na voljo tudi kot iOS aplikacija, ki ponuja iste možnosti nakupa virtualne valute kot Facebook različica. Pri tem je zanimiv podatek, da naj bi FarmVille okoli 45 % uporabnikov vsak dan uporabljalo le v mobilni različici. Vodja mobilnega oddelka za FarmVille, Jen Herman, je na lanskem Open Mobile Summit kot prednost iOS platforme izpostavila dejstvo, da je zaračunavanje nakupov v iOS aplikacijah tako enostavno, da so uporabniki mobilne različice pripravljeni opraviti dodatne nakupe brez obotavljanja. (vir)

    FarmVille je torej dober primer tega, kako lahko freemium poslovni model prenesemo na mobilne naprave tudi iz drugih okolij, kot je denimo Facebook. To vsekakor kaže na to, da je pri uporabnikih veliko zanimanja za tovrstne igre in da so pravilno implementirani nakupi znotraj aplikacij za uporabnike lahko zelo mamljivi. Mimogrede - trenutno na vrhu lestvice največjih zaslužkarjev v App Store kraljuje Smurf's Village, brezplačna igra s smrkci, ki je po načinu igranja podobna FarmVille in prav tako prihodke ustvarja z nakupi znotraj aplikacije.

    Največji zaslužkarji v App Store

    Največji zaslužkarji v App Store so... brezplačne aplikacije!

    Evernote: freemium model ni le za zabavne aplikacije

    Freemium model je že nekaj časa zelo priljubljen tudi pri različnih spletnih storitvah. Osnovno funkcionalnost lahko uporabljamo zastonj, za dodatni prostor ali različico brez oglasov in drugih omejitev, pa plačamo naročnino. Vse več je tudi storitev, ki možnost nadgradnje na premium različico ponuja tudi preko lastnih mobilnih aplikacij.

    Evernote nakup znotraj aplikacije

    Le en klik za Premium račun v Evernote aplikaciji

    Uspešen primer tega je denimo Evernote, storitev za shranjevanje beležk, ki je na voljo skoraj na vsakem računalniku ali mobilni napravi. Osnovna storitev je na voljo brezplačno, za dodatno funkcionalnost pa lahko kupimo mesečno ali letno naročnino. Zanimivo je, da Evernote največji delež prihodkov (28 %) oz. novih naročnikov dobi prav preko iOS aplikacij, na drugem mestu pa sledi namizni operacijski sistem Windows, s 24 % prihodkov (vir).

    Evernote nakupi znotraj aplikacije

    Nakupi znotraj aplikacij niso nujno le preprosti dodatki za 0,99 USD

    Evernote uspešno dokazuje, da lahko z nakupi znotraj aplikacij za uporabnike poenostavimo tudi nakup naročnin za storitev in da nakupi znotraj aplikacij vsekakor niso le domena iger. Med drugimi bolj znanimi primeri uspešnih aplikacij z možnostjo nakupa dodatnih vsebin/storitev so recimo Shazam, Smule Magic Piano, Twitterific. Kmalu bo kot del iOS 5 na voljo tudi aplikacija Newsstand, preko katere bomo lahko uporabniki imeli zbrane naročnine na revije in časopise, ki jih bomo kupovali kar znotraj aplikacije Newsstand.

    Povzetek

    Kot lahko vidimo, lahko nakupe znotraj aplikacij v mobilne aplikacije vključimo na različne načine, pogosto tudi v kombinaciji z drugimi poslovnimi modeli. Pri nudenju nakupov znotraj aplikacij trenutno prevladujejo igre, ponavadi z možnostjo nakupa različnih virtualnih valut. Kljub temu je freemium model vedno bolj popularen tudi pri bolj resnih aplikacijah, ki ponujajo naročnino za dodatne storitve ali funkcionalne dodatke.

    Seveda pa so nakupi znotraj aplikacij lahko uspešni le v aplikacijah, ki imajo zagotovljene kakovostne vsebine in redne nadgradnje. Konkurenca med aplikacijami je iz dneva v dan večja, tako da brezplačnost brez dobre vsebine še zdaleč ni dovolj za visoko število prenosov, ki je pri freemium aplikacijah zaradi majhnega deleža plačljivih uporabnikov pomemben del zgodbe o uspehu.


    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

23. september 2013
274
24. september 2013
4 uspešni primeri ustvarjanja prihodkov z nakupi znotraj aplikacij
Aplikacije