• /PublishingImages/Android-scenes.jpg

    5 skrivnosti iger za bolj zabavne resne aplikacije [M:Android]

    23. september 2013 - Alja Isaković

    Narediti mobilno aplikacijo, ki bo izstopala iz povprečja, ni lahko naloga. V tem prispevku si bomo ogledali, kako lahko v različne aplikacije vključimo mehanike iger za bolj zanimivo uporabniško izkušnjo.

    Nobena skrivnost ni, da najbolj uživamo v stvareh, ki se nam zdijo zabavne. Zato ne preseneča dejstvo, da so igrice najbolj priljubljena kategorija mobilnih aplikacij na telefonih. Zadnje čase pa se vse pogosteje pojavljajo tudi bolj "resne" mobilne aplikacije, ki poskušajo z elementi oziroma mehanikami iger privabiti in zadržati uporabnike. Med najbolj znanimi primeri je gotovo lokacijska aplikacija Foursquare, ki aktivne uporabnike nagrajuje s posebnimi značkami, z rednim obiskovanjem določene lokacije pa si lahko prislužimo naziv "župana". Nedavno smo na Tehniku pisali tudi o prihajajoči aplikaciji EpicWin, ki nas bo poskušala z igro nagraditi za opravljanje nadležnih hišnih opravil.

    Poglejmo si podrobnejše primere tega, kako lahko aplikacije vseh vrst naredimo bolj zabavne in posledično bolj zanimive za uporabo. Amy Jo Kim je v svojem predavanju za Google izpostavila 5 temeljnih mehanik iger, ki jih lahko uporabimo pri razvijanju aplikacij:

    1. Zbiranje stvari

    Posebne Foursquare značke

    Foursquare v sodelovanju z različnimi podjetji in organizacijami ponuja posebne značke

    Veliko ljudi uživa v zbiranju in izpopolnjevanju zbirk najrazličnejših stvari, npr. znamk, sličic nogometašev, Pokemonov, Twitter prijateljev. Zbiranje značk v aplikaciji Foursquare je namenjeno prav tem uporabnikom. Foursquare pridno skrbi tudi za nove izzive za zbiralce značk, zadnje čase predvsem preko dogovorov s podjetji, ki ponujajo posebne značke in ugodnosti za zveste stranke. Zabava za uporabnike, denar za razvijalce; vsekakor zmagovalna kombinacija.

    2. Pridobivanje točk

    Foursquare leaderboard

    Foursquare našo uspešnost pri lovljenju lokacijskih točk primerja s prijatelji in drugimi uporabniki v mestu (Vir: Foursquare)

    Nagrajevanje uporabnikov s točkami je še ena osnovna mehanika iger, ki jo lahko uporabimo na različne načine. Prednost točk je, da na razumljiv način prikazujejo uspešnost in omogočajo enostavno primerjavo med uporabniki. Ko enkrat v aplikacijo vključimo točke, lahko določimo tudi nivoje (levels) uspešnosti, ki predstavljajo pomembnejše mejnike v napredovanju (npr. naziv "župan" pri Foursquare). Če želimo izkoristiti tekmovalnost uporabnikov, pa lahko točke uporabimo za prikaz seznamov vodilnih uporabnikov (leaderboards).

    Točke lahko v različnih oblikah najdemo praktično povsod: v obliki ocen videov na YouTube, točke zvestobe, ki jih zamenjamo za ugodnosti v trgovinah, število komentarjev na blogih ali objav na forumih... Vsi se radi primerjamo z drugimi, dosežene točke pa nam na različne načine dvigujejo ugled in večajo zadovoljstvo. Mimogrede - pisci na Tehniku tekmujemo v številu ogledov prispevkov, tako da ne pozabite priporočiti tega članka prijateljem ;)

    3. Povratne informacije

    Izzivi v aplikaciji SCVNGR

    Pri "pofočkanju" v lokacijski aplikaciji SCVNGR imamo na voljo različne izzive za dodatne točke

    Kakovostne povratne informacije so pomembne v vseh vrstah aplikacij, ne le v igrah. So pa razvijalci iger mojstri v načrtovanju uspešnih oblik posredovanja povratnih informacij, ki uporabnike usmerjajo in jim pomagajo, da osvojijo nove spretnosti. V aplikacije je zato priporočljivo vgraditi povratne informacije, ki bodo uporabnikom pomagale, da bodo postopoma odkrivale različne funkcije aplikacije in jih usmerjale k redni uporabi. Del privlačnosti Facebooka je npr. ravno v tem, da nam spretno ponuja povratne informacije o tem, ali so bile naše vsebine všeč prijateljem, ali nas je kdo označil na svojih slikah, katere strani nas utegnejo zanimati in kateri uporabniki so morebiti naši prijatelji. Dobra povratna informacija uporabnikom pomaga najti nove izzive in zna zadržati njihovo pozornost.

    4. Izmenjava vrednosti

    Facebook

    Facebook ponuja preprost način za nagrajevanje dobrih vsebin v aplikacijah

    Pri vsakodnevnih odnosih z drugimi smo navajeni na konstantno izmenjavo vrednosti. Ko nekoga pozdravimo, pričakujemo, da nam odzdravi, za rojstne dneve si izmenjujemo darila, na profilih izmenjujemo komentarje, pri igrah v dvoje počakamo, da vsak odigra svoj del. V aplikacije lahko ta vsakodnevni ritem vgradimo npr. tako, da uporabnikom omogočimo, da pohvalijo dobre prispevke drugih uporabnikov (bodisi s točkami, bodisi s komentarji), da si pošiljajo sporočila, virtualna darila ipd. Na poslovnem družabnem omrežju LinkedIn recimo izkoriščajo to mehaniko pri izmenjavi poslovnih priporočil.

    5. Prilagajanje in personalizacija

    HTC scenes

    Pestre možnosti personalizacije so ena izmed glavnih prednosti operacijskega sistema Android

    Uporabniki imajo radi možnost prilagajanja uporabniške izkušnje svojemu okusu. Primer tega so denimo možnosti izbire videza svojega lika v igricah, urejanje profilov na družabnih omrežjih, prilagajanje uporabniškega vmesnika na spletnih straneh ali v igrah, izbira melodij za zvonjenje ali ozadja na telefonu. S tem ko si vzamemo čas, da prilagodimo del aplikacije, se v naših očeh vrednost aplikacije poveča, saj smo vanjo vložili že določen čas in trud, včasih tudi denar (npr. nakup posebnih ozadij). To pomeni, da nam lahko zanimive možnost prilagajanja prinesejo konkurenčno prednost - uporabniki naše aplikacije ne bodo zamenjali s poceni klonom, saj bo cena spremembe previsoka.

    Kako načrtovati zabavne aplikacije?

    Pri tem seveda velja opozorilo, da zgolj dodajanje točk ali značk naše aplikacije še ne bo naredilo zabavne. Slabo načrtovane mehanike igre lahko uporabnike tudi odvrnejo od aplikacije. Pogoste pasti so denimo preveč vsiljive povratne informacije, dodeljevanje značk za vsako malenkost ali dodeljevanje točk za napačne stvari, kar oboje zbije vrednost nagrad, ali seznami najboljših uporabnikov, ki spodbujajo goljufanje. Za igre je pomembno, da niso preveč enostavne in zato dolgočasne ali pretežke in posledično neprijetne za igranje. V zbiranje Foursquare značk je denimo potrebno vložiti kar nekaj truda, vendar kljub temu ne zahtevajo nemogočih podvigov.

    Pri uvajanju mehanik iger je zato pomembno temeljito načrtovanje, pri čemer je potrebno imeti dobro predstavo o tem, kaj so naši končni cilji, kaj želimo z aplikacijo doseč in kakšen je njen namen.

    Pomembno je pazljivo načrtovanje

    Tudi zabavne aplikacije potrebujejo skrbno načrtovanje

    Pri določanju specifičnih mehanik iger, npr. točk za sodelovanje, je najbolj pomembno to, da z mehanikami iger uporabnike spodbujamo k želenemu obnašanju. Kaj je najpomembnejša stvar za našo aplikacijo? So to komentarji, ocene? Dodajanje vsebin? Ko odgovorimo na ta vprašanja, bomo lažje določili, za katere dejavnosti bodo uporabniki dobili točke ali značke, kakšne povratne informacije bomo vključili v sistem in na kakšen način bo potekala izmenjava vrednosti in personalizacija aplikacije.

    Seveda pa je potrebno mehanike iger sproti spremljati in po potrebi prilagajati. Morda se bo izkazalo, da je potrebno za seznam najbolj uspešnih uporabnikov uporabiti drug kriterij ali da seznam dela več škode kot koristi.

    Upoštevajte način uporabe aplikacije

    Po drugi strani je seveda pomemben tudi razmislek o tem, ali aplikacija sploh potrebuje katero izmed mehanik iger. Kot smo že pisali na blogu, uporabljamo mobilne storitve na različne načine. Ko potrebujemo hitro informacijo, nas bo zbiranje točka ali značk prej oviralo kot spodbudilo k uporabi aplikacije, zato je v takih primerih bolje inovirati na drugih področjih (npr. vremenska aplikacija Outside se v App Store za 2,99 US$ uspešno prodaja zaradi domiselnega videza). Je pa kljub temu koristno, da poznamo osnove mehanik iger, saj nam lahko pri mnogih aplikacijah prinesejo tisto majhno prednost, ki bo aplikacijo dvignila iz povprečja.

    V komentarjih vas vabimo, da nam zaupate svoje najljubše aplikacije, ki po vašem mnenju uspešno uporabljajo opisane mehanike iger. Kaj vam je pri tovrstnih aplikacijah všeč in kaj vas moti?

    Za dodatno branje o mehanikah iger pa priporočamo sledeče povezave:


    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

23. september 2013
205
24. september 2013
5 skrivnosti iger za bolj zabavne resne aplikacije [M:Android]
Aplikacije
Android