• /PublishingImages/tap-tap-revenge-buying.png

    6 poslovnih modelov mobilnih aplikacij [M:Android]

    24. september 2013 - Jan Isakovič

    Razvijalci mobilnih aplikacij imajo pri izbiri poslovnega modela široko paleto možnosti. V nadaljevanju si bomo ogledali 6 najbolj priljubljenih poslovnih modelov mobilnih aplikacij in poskusili ugotoviti, kdaj se jih splača uporabiti.

    1. Zastonj za širitev dosega

    NY Times za Android

    Za tak poslovni model se največkrat odločajo podjetja, ki si želijo razširiti krog uporabnikov svoje storitve. V to skupino spadajo aplikacije za Facebook, NY Times, Wired, Odpiralni časi in podobne. Ker imajo ponavadi že obstoječo mrežo oglaševalcev, jo lahko brez večjih težav razširijo tudi na mobilno aplikacijo.

    2. Zastonj za reklamo

    Winds Of Steel 3 Lite

    Aplikacije v tej skupini so namenjene reklamiranju podjetja, storitve ali druge aplikacije. V tej skupini so vse zastonjske različice aplikacij - denimo igre, ki uporabnikom ponujajo samo prvih nekaj nivojev, za ostale pa je potrebno aplikacijo kupiti.

    3. Zastonj z oglasi

    Primer oglasa v aplikaciji (vir Androidfreeware.net)

    Aplikacije iz te skupine poskušajo zaslužiti s prikazovanjem oglasov. Pri gradnji takih aplikacij velja upoštevati vse značilnosti spletnega oglaševanja: oglasi naj bodo primerni za uporabnika (drugače jih ne bo kliknil), ne smejo biti preveč moteči, uporabnika pa naj ne bi prisilili, da zapusti aplikacijo. Sploh zadnjo točko je danes težko doseči, saj klik na oglas ponavadi zapre aplikacijo in odpre mobilni brskanik. Korak naprej v tej smeri je Appleov sistem iAds, ki omogoča vključevanje bogatih interaktivnih oglasnih sporočil v aplikacijo.

    4. Plačljive z nizko ceno

    Cene najbolj priljubljenih aplikacij za iPhone

    Večina plačljivih aplikacij spada v to skupino, cene pa se ponavadi gibljejo od 1 do 5 USD. Prednost nizke cene je, da so jo uporabniki bolj pripravljeni plačati. Analize kažejo, da povprečen uporabnik pametnega telefona na mesec kupi eno aplikacijo.

    Statistike mesečnih nakupov (vir Admob)

    5. Plačljive z visoko ceno

    Aplikacija I am Rich

    Aplikacije v tej skupini so ponavadi zelo nišno usmerjene. Prva res draga aplikacija za iPhone se je imenovala I Am Rich - stala je 1000 USD, uporabnik pa je za ta denar dobil samo svetleči se dragulj na telefonu. Čeprav jo je Apple razmeroma hitro umaknil iz App Store, pa jo je nekaj uporabnikov vseeno kupilo. Seveda ni trajalo dolgo, pa je tudi Android dobil podobno aplikacijo "I am Richer" - le da se ta prodaja za "borih" 200 USD :)  Primer bolj resne pregrešno drage mobilne aplikacije pa je iRa Direct, ki iPhone uporabnikom omogoča priklop na nadzorne kamere, v App Store pa jo prodajajo za 899 USD.

    6. Zastonj z možnostjo nakupa dodatnih vsebin

    Nakup v Tap Tap Revenge

    Vse bolj pogost poslovni model, ki združuje prednosti zastonjskega modela (hitro širjenje aplikacije) in plačljivega modela (neodvisnost od klikanja uporabnikov na oglase). Plačljive vsebine so ponavadi dodatni nivoji iger ali virtualni predmeti. Tak model je priljubljen tudi med uporabniki, saj raziskave kažejo, da je kar 55% uporabnikov pametnih telefonov pripravljenih plačati za virtualne predmete, to pa je že storilo 16% uporabnikov. Vrednost trga z mobilnimi virtualnimi predmeti je bila lani že 168 milijonov USD, številka pa hitro raste. Težava pri implementaciji tega poslovnega modela je ponavadi zaračunavanje - le redki uporabniki bodo pripravljeni v aplikacijo vnašati številko svoje kreditne kartice. Manj težav s tem imajo razvijalci za iPhone, saj imajo vsi iPhone uporabniki račun iTunes, ki omogoča zaračunavanje. Ostalim razvijalcem pa lahko pri tem pomagajo mobilni operaterji in njihovi napredni sistemi zaračunavanja, ki uporabnikom omogočijo preprost nakup z enim klikom.

    Pregled poslovnih modelov

    [table id=2 /]

    Kako pogosto pa vi kupujete aplikacije? Katero ste kupili nazadnje?

    Več informacij:


    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

24. september 2013
1007
24. september 2013
6 poslovnih modelov mobilnih aplikacij [M:Android]
Aplikacije