• /PublishingImages/spanje-mobitel-infographic.jpg

    Ali je uporaba mobitela moteča za spanje?

    24. september 2013 - Alja Isaković

    Mobitele nas ima po nekaterih podatkih več kot 80 % stalno vklopljene in na dosegu rok. In to tudi med spanjem. Po eni strani je to razumljivo, saj imamo na mobitelih vse pogosteje nameščene razne spalne aplikacije. Po drugi strani pa lahko mobiteli povzročajo težave s spanjem. Ali in kdaj torej mobitel sploh sodi v spalnico?

    Vir: Rasmussen College

    Ameriška raziskava je že pred časom ugotovila, da nas kar 95 % tik pred spanjem uporablja svoje elektronske igračke. Poleg mobitelov so priljubljeni tudi računalniki, tablice ter seveda televizija, ki nas zna prav fino uspavati. Kljub temu nekatere raziskave opozarjajo na možnost, da lahko LED svetloba, ki nam pred spanjem sije v oči iz zaslonov mobitelov, tablic in drugih naprav, zmoti naravni ritem telesa. Že z iznajdbo umetne svetlobe smo si z zvijačo omogočili delo in zabavo pozno v noč, moderne elektronske naprave pa še dodatno zavirajo spalni hormon melatonin.

    Poleg povzročanja nespečnosti, nas lahko seveda mobiteli prebudijo iz sladkega spanca z obvestili in zvonjenjem sredi noči. Kar 10 % Američanov ima menda ponoči vklopljeno zvonjenje, ki jih redno zbuja sredi noči. Na srečo vse več mobitelov omogoča, da se v nočnem času samodejno vklopi nočni način, v katerem nas mobitel ne zmoti, razen če dobimo pomembnega klica najbližjih.

    Po drugi strani nam seveda lahko mobiteli pomagajo do boljšega spanja z analizo nemirnosti v postelji. Aplikacije kot so Sleep Time (Android in iPhone) slovenskega startupa Azumio; SleepBot (Android in iPhone); Sleep Cycle (iPhone); Sleep as Android in mnoge druge beležijo nočno dogajanje in te s spremljanjem spodbujajo k bolj urejenim spalnim navadam ter pogosto omogočajo nežno bujenje v najbolj primernem delu spalnega cikla.

    Aplikacija SleepBot za spremljanje spanja na mobitelu

    Aplikacija SleepBot

    Če nisi ravno navdušen/a nad tem, da bi si z mobitelom ponoči delil/a posteljo (kar zahtevajo vse spalne aplikacije, ki nimajo ločena dodatka kot npr. FitBit ali Jawbone UP), je velika verjetnost, da imaš vseeno mobitel v spalnici namesto budilke. Mnogi se pri tem poslužujemo kar vgrajenih aplikacij za bujenje. Tisti, ki težje vstanete, pa lahko izbirate med vse večjim naborom manj ali bolj prijaznih budilk:

    In to je le peščica izmed budilk v aplikacijskih trgovina. Pester nabor tovrstnih aplikacij dokazuje, da problemi s spanjem in vstajanjem niso ravno redki.

    Aplikacija Wake N Shake za iPhone

    Aplikacija Wake N Shake

    Zaključimo lahko z ugotovitvijo, da nam lahko mobiteli in podobne igračke v spalnici tako koristijo kot škodijo. Zato je tudi tu priporočena zmerna uporaba. Verjetno res ni potrebno, da se oklepaš svojega mobitela do zadnjega trenutka preden zaspiš. Sporočila bodo počakala tudi na jutro, v katero se boš zaradi bolj mirnega spanca prebudil/a bolj sveže. Pred spanjem se namreč najbolj obnese sproščanje v temni in tihi sobi, ki da telesu jasno vedeti, da je čas za počitek.

    Viri: Rasmussen College, Guardian

    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

24. september 2013
541
24. september 2013
Ali je uporaba mobitela moteča za spanje?
Aplikacije
Android, iOS