TBH: Zmaga skrivnostnih komplimentov

Alenka Selčan19. oktober 2017

Povedano po pravici, se danes le redko zgodi, da preprosta aplikacija v zelo kratkem času pridobi milijone uporabnikov. A TBH-u (To Be Honest) je uspelo prav to.

TBH je ena od tistih redkih zvezd med najstniškimi družabnimi aplikacijami, ki jim je s svojo pozitivno naravnanostjo skorajda čez noč uspelo razsvetliti temačno nebo spletnega cinizma, verbalnega nasilja, žalitev in t. i. trolanja. Čeprav je TBH za zdaj na voljo le za iPhone (uporabniki Androidov bodo morali še nekoliko počakati) in to le v nekaterih ameriških državah, gre za uspešnico, ki je v kratkem zasvojila že pet milijonov mladostnikov.

Kako jih ne bi, ko pa jim je pisana na kožo. Čeprav je bilo življenje pred revolucijo pametnih naprav nekoliko drugačno, so srčeca njihovih staršev, pa tudi starih staršev, v najstniških letih bíla podobno. Da najstniške glave večinoma razmišljajo le o tem, kdo je privlačen, komu gre zaupati, kdo je najboljši prijatelj in kdo je v koga, ni skrivnost. A če so nekdaj za izrekanje simpatij uporabljali na roko napisane listke, ki so skrivnostno pristali v rokah oboževane ali oboževanega, je danes tu TBH.

No, seveda je bilo pred TBH-om že veliko poskusov najstniških aplikacij, a te niso bile vselej premišljeno zastavljene. Spomnimo se na Secret in YikYak, ki sta se brž sprevrgli v platformi spletnega nasilja. Dobro vemo, kako kruta je lahko mladost. Na tipično najstniško vprašanje, kot je »Kaj si misliš o meni?«, se lahko usuje gora žalitev, pretežkih za že tako krhko samopodobo, ki vselej išče potrditev v svoji okolici.

Zato je TBH svojo strukturo zastavil drugače. Uporabnike, ki najprej vnesejo svoje osnovne podatke, takoj zasuje vrsta vprašanj, pri katerih morajo izbrati najboljšo osebo med naključno izbranimi prijatelji. Vprašanja so zastavljena povsem neškodljivo, saj povprašujejo, kdo ima, na primer, najlepši nasmeh, kdo je najprimernejši spremljevalec za zabave ali na koga mislijo pogosteje, kot se zavedajo. Najstniška nebesa!

Da ne bo pomote - četudi se TBH skuša izogniti žalitvam, ni nujno, da je povsem nedolžna stvar za najstniško samopodobo. Zasnova aplikacije kljub pozitivni naravnanosti, s katero se hvalijo njeni stvaritelji, namreč precej spominja na rdečo nit prvega dela tretje sezone temačne serije Črno zrcalo, kjer glavno protagonistko pogubi prav njena želja po priljubljenosti.

 

A ne glede na to skrito past dobronamernosti, je TBH-u uspelo očarati Facebook. Spomnimo se, da je tudi Facebook v svojih začetkih deloval na zelo podoben način in morda se je prav zato Zuckerberg odločil za nakup tega zagonskega podjetja. Nakup sicer še ni zaključen in tudi cena, za katero se bo ekipa TBH-a prepustila vajetim Facebooka, še ni jasna (govori se, da gre za manj kot 100 milijonov ameriških dolarjev), pa vendar so TBH-evci Facebookovo namero že najavili na svoji spletni strani. Čeprav se Facebook še vedno ponaša z rekordnim številom uporabnikov, se ne brani nove generacije, ki jim je TBH tako všeč, da so že presegli milijardo odgovorov na zastavljena vprašanja o skritih simpatijah.

Viri: tbhtime.com, s3.amazonaws.com, instagram.com, youtube.com.

Podobni članki

© 2015 Telekom Slovenije