Ste že vzljubili chatbote?

Alenka Selčan13. december 2017

Kot pravi rdeča nit najbolj vroče serije ta hip, je med najpogostejšimi napakami mislecev prihodnosti osredotočenost na „kaj“ in ne na „kdaj“.

Vzemimo za primer kultno znanstvenofantastično distopijo THX 1138, prvenec Georgea Lucasa. Gre za vizijo 25. stoletja, kjer družba popolnega nadzora in optimizacije uporablja tehnologijo, za katero si Lukas tedaj najbrž ni predstavljal, da jo bomo uporabljali že danes.

Ljudje te „svetle“ prihodnosti ne iščejo utehe pri psihoterapevtu ali duhovniku. Ko obvezna dnevna doza pomirjeval ne zadostuje, se napotijo v „unichapel“, spovednico, ki pa je pravzaprav Lucasova pronicljiva vizija chatbota, bržkone zasnovana na konceptu pionirske klepetalnice ELIZA (1966).

 
 

Odgovori, ki jih ponuja unichapel, so bizarno zreducirani, a zadostujejo. Ko se uporabnik spove, mu unichapel odgovarja z monotonim glasom: „Da.“, „Ste lahko bolj natančni?“, „Da. Razumem. Nadaljujte.“ Je morda iluzija pogovora res vse, kar potrebujemo? Sploh potrebujemo drug drugega? Ta marsikomu strašljiva misel se udejanja že danes.

Leto 2017, ki so ga že spomladi označili za leto klepetalnic, se izteka. Četrta industrijska revolucija je nastopila, marsikatero človeško delo je odveč. Le čemu bi za storitvene dejavnosti plačevali skladišče bolj ali manj uspešnih telefonistov in spletnih prodajalcev, ko pa je precej ceneje, če to delo opravlja preprost algoritem ali celo umetna inteligenca.

Da se na spletni strani samodejno odpre pogovorno okno, je že povsem vsakdanji pojav. Resda na zastavljeno vprašanje obiskovalcev roboklepetulje pogosto odgovorijo z „Oprostite, ne razumem“, a četudi so še nerodne, se hitro privajajo in izboljšujejo. Prav nič jim ni mar, če bo njihova ustrežljivost spravila ob službo množico administratorjev, bančnikov, posrednikov, komercialistov, prodajalcev, celo medicinskih sester.

Pa je to res slabo? S stališča izgube služb in zasebnosti najbrž res. A vsaka medalja ima dve plati in klepetalnice, kot je Babylon, bodo nedvomno pomagale mnogim.

A tudi samostojnemu podjetniku, ki si v začetku poslovanja najbrž ne more privoščiti tajnice ali tajnika na dveh nogah, bo klepetalnica, četudi narejena v WordPressu, koristila. Sprejela bo obiskovalca njegove spletne strani, torej morebitno stranko, zapisala bo kontaktne podatke in želje, celo sprejela naročilo in tako stranki izkazala spoštovanje do njenega časa, ki bi ga sicer trošila na praviloma predolgem telefonskem klicu.

Tule je primer zelo luštne in preproste klepetalnice, zasnovane na platformi v FB Messengerju.Chatbot Troljo vam bo hitro in učinkovito postregel z informacijo o prihodu naslednje trole na poljubni postaji. Če se vam chatboti ali klepetalnice še vedno zdijo bavbav, se bomo v enem od naslednjih prispevkov posvetili še nekaterim primerom praktične rabe, dotlej pa le še povezava na kratki sprehod po zgodovini klepetalnic.

Viri: abanka.si, youtube.com, blog.oxforddictionaries.com, chatbotsmagazine.com, troljo.si, futurism.com.

Podobni članki

© 2015 Telekom Slovenije