Prvak letošnjega turnirja v igri Dota 2 je OpenAI

Alenka Selčan15. avgust 2017

Ko je lansko pomlad Googlova AlphaGo prvič premagala mojstre starodavne, zahtevne miselne azijske igre Go, smo na višinskem metru umetne inteligence označili zarezo, ki je presegla tisto iz leta 2011, ko je IBM-jev Watson osvojil Jeopardy, in tisto iz leta 1997, ko je Deep Blue premagal šahovskega velemojstra Garryja Kasparova.

Že konec maja smo z nekoliko grenkim priokusom na evolucijskem drevesu umetne inteligence označili, da najboljši mojster igre Go ni več človek, temveč AlphaGo, ki je po absolutni zmagi zaključila kariero igranju igre, za katero so jo razvili.

Te dni beremo, da je Open AI, produkt Muskovega neprofitnega raziskovalnega podjetja, ki se zavzema za odprt, a nadzorovan razvoj varne močne umetne inteligence, premagal mojstre računalniške igrice Dota 2, ene najpopularnejših večigralskih spletnih iger.

Za tiste, ki jim je svet sodobnih računalniških iger manj znan, naj omenimo, da je Dota 2 uspešnica, ki jo je leta 2011 razvilo podjetje Valve Corporation po predhodnici Defense of the Ancient (DotA). Ta je vzniknila v podrasti igre Warcraft III: Reign of Chaos in njenega podaljška The Frozen Throne.

Igralci igre Dota 2 se borijo v eni od dveh nasprotnih si ekip s petimi člani, za svoj doprinos k igri pa lahko izbirajo med 113 junaki, ki posedujejo različne moči in načine igranja. To zagotavlja zelo kompleksno in vselej raznoliko igro, v kateri zmaga ekipa, ki na nasprotnikovem ozemlju prva uniči objekt z imenom Ancient.

Dota 2 je bojišče neskončnih možnosti, na katerem se pod masko različnih likov v vselej drugačni igri dnevno spopada milijone igralcev z vsega sveta. A Dota 2 ni zgolj računalniška igrica, ampak medijska senzacija, kraljica e-sporta, ki zaradi organiziranih nagradnih turnirjev in številčnosti gledalcev prevzema podobo navijaštva klasičnih športnih iger.

Letošnji osrednji turnir se je dogajal med 7. in 12. avgustom v Seattlu. V živo ga je bilo mogoče spremljati na kanalih Steam Broadcasting, YouTube ali Twitch, za vpogled v statistiko iger se je splačalo priključiti na DotaTv Live Streaming, ljubitelji navidezne resničnosti pa so razburljive tekme lahko spremljali tudi v VR-gledališčih Dota VR in Steam VR.

 

Že tako pestro dogajanje je letos popestrila posebna drama. Da bi dogodek še posebej začinili, so organizatorji k sodelovanju povabili ekipo OpenAI-ja. Ti so usposobili poseben bot, ki ga niso programirali s pravili igre, temveč so mu pustili, da se je prek igranja in manjših namigov AI-vaditeljev sam naučil, kakšna igra je najbolj učinkovita. Igranje z boti ni novost, a po izkušnjah profesionalnih igralcev doslejšnji boti niso bili vredni poštenega igralniškega izziva. A OpenAI je bot, kot ga še ni bilo. Takole sta bila videti njegova prva preizkušnja in finale, ki je OpenAI-ju prinesel absolutno zmago.

 

Če igro Dota 2 igrate tudi sami in vas ta zmaga ni odvrnila od igranja, vas bodo morda zanimale nekatere poteze, ki se jih je domislil OpenAI.

 

Ob novem zaznamku dosežkov umetne inteligence se poraja vprašanje, kakšna je namembnost OpenAI-ja glede na Muskova opozorila, da je umetno inteligenco treba vzgajati previdno in nadzorovano. Le v čem se OpenAI razlikuje od drugih podjetij, ki se vse bolj posvečajo razvoju strojnega učenja in umetne inteligence? Mar Muska ni nič strah, da bi se nekega dne močna, generalna umetna inteligenca naučila vojaške strategije prav z igranjem iger, kot je Dota 2?

Viri: openai.com, dota2.com, youtube.com, twitch.tv.

Podobni članki

© 2015 Telekom Slovenije