• /PublishingImages/command-and-conquer-red-alert-1.jpg

    Comand and Conquer: Red Alert za iPad

    24. september 2013 - Tehnik

    Začne se s stripovsko čedno Natasho, plavolaso sovjetsko ostrostrelko z bujnim oprsjem, ki jo moramo prepeljati živo skozi sovražno zavezniško ozemlje, da bo lahko vzpostavila vojaško bazo in pričela nov osvajalski pohod. Tak je svet igre Command & Conquer: Red Alert, realno-časovne strategije, postavljene v vzporedno resničnost, v kateri je Albert Einstein s potovanjem skozi čas onemogočil Hitlerja. To je utrlo pot Sovjetski zvezi, ki je v prvem delu igre poskusila osvojiti Evropo, nato v drugem delu ZDA, v tretjem pa se je znašla pred dodatnim sovražnikom - Imperijem vzhajajočega sonca. Dogajanje različice za iOS je postavljeno v čas med drugim in tretjim delom, vendar bodo ljubitelji igre na PC-ju hitro opazili nekatere anahronizme, ki se jim kompleksne zgodbe s potovanjem skozi čas le stežka izognejo.

    A, kakorkoli, zgodba C&C: Red Alert za iOS je tako ali tako predvsem okrasek, podobno kot je bila to navada pri prvih realno-časovnih strategijah (Dune II, WarCraft, prvi C&C), in ne na pol hollywoodski spektakel kot smo jih vajeni od StarCrafta naprej in pri katerih se je prav zares najbolj izkazal C&C.

    Igralnost

    iPad se v teoriji zdi popolna platforma za realno-časovne strategije, saj ponudi svet dotiku prstov, s povsem naravnim načinom povečevanja/pomanjševanja pogleda in premikanja po terenu. Žal je takšna zgolj teorija. 

Enote izbiramo s pritiskom prsta, nato jih z naslednjim pritiskom premaknemo do želene točke, ali izberemo tarčo za napad, tako kot z miško na računalniku. Več enot izberemo s potezo s tremi prsti okrog skupine, ali z izborom iz menija. Tudi to je do neke mere podobno igri na računalniku, a je bolj zamudno in predvsem manj priročno, ko je med invazijo treba hitro ukrepati. Ker so prsti bistveno širši kot miškin kazalec, se pogosto zgodi, da izberemo napačno enoto, oziroma namesto cilja za izbrano enoto izberemo drugo enoto. Precej nadležno je tudi postavljanje stavb; te lahko stojijo samo na točno določenih poljih in ob poskusu postavitve na napačnega, se tisti del polja obarva rdeče. Žal tega ni zmeraj mogoče videti, saj se lahko napačen kvadratek skriva pod blazinico prsta, ob poskusu napačne postavitve, pa je potrebno zgradbo ponovno izbrati iz menija, kar preprosto traja predolgo.

    Veterani C&C se bodo ob različnih zgradbah in enotah brez težav znašli, ostalim pa bi koristili nasveti ali dodatne razlage, saj izgradnja baze in uporaba enot niso najbolj intuitivni. Enote je med seboj včasih tudi težko ločiti, saj tanki zapeljejo drug na drugega, pehota pa se pomeša mednje, zaradi česar lahko v bitki hitro izgubimo preveč mož. Predvsem pa bo mnogim moteča uporaba živali (psov pri zaveznikih, medvedov pri Sovjetih), kar je sicer stalnica C&C, vendar so kriki ob njihovi smrti nekoliko preveč pristni za sicer povsem stripovsko zasnovano igro. Pri poenostavitvi igre za iOS so se razvijalci osredotočili na bojevanje, medtem ko je nabiranje virov povsem avtomatizirano, potrebujemo le rafinerijo, ki jo lahko postavimo samo na temu namenjenih mestih. Nato pa denar za nakup stavb in enot preprosto raste.

    A niti težavno upravljanje niti razumevanje igre nista tako velika problema te igre kot obupna umetna inteligenca (AI). Pri strateških igrah je običajno mogoče nastaviti stopnjo težavnosti, torej kako "pameten" naj bo računalniški nasprotnik. Tukaj tega ni. Nasprotnik je zmeraj povsem "neumen" in ima le eno strategijo: frontalni napad z zmeraj novimi enotami. To pa ne pomeni, da je igra preprosta, saj ima nasprotnik ogromno enot in ga ni preprosto zaustaviti. AI pa vpliva tudi na "obnašanje" lastnih enot. Ko vojski ukažemo premik, se nekatere enote na poti včasih "izgubijo" in zatavajo sovražniku v naročje, druge ne napadajo enote, ki smo jo določili, temveč se odločijo za katero drugo, včasih pa se kar malo razkropijo po ozemlju, ki jim je na voljo.

    Poleg kampanje, ki igralca vodi skozi "zgodbo", je mogoče igrati tudi v načinu spopad, oziroma "skrimish", pri čemer začnemo z majhno bazo in brez vojske, s ciljem zgraditi armado in iztrebiti sovražnika. Tukaj lahko nastavljamo težavnost, vendar to zgolj pomeni s kakšno prednostjo bo nasprotnik začel, nima pa vpliva na druge parametre. Na voljo je šest map, na voljo nimamo možnosti sestaviti svoje ali jih dokupiti.

    Command & Conquer: Red Alert za iOS podpira tudi večigralnost prek bluetootha ali Wi-Fi, le lokalno, pri čemer vsak igralec potrebuje svojo napravo. Večigralnost prek interneta ni mogoča.

    Končna ocena

    Command & Conquer: Red Alert je dober poskus razvoja realno-časovne strategije za tablične računalnike, vendar predstavlja zgolj korak v pravo smer. Igralnost je odlična v primerjavi z različico C&C: Red Alert za konzole (tam je še bistveno težje izbrati pravo enoto in jo poslati v napad), vendar še zmeraj svetlobna leta za igralnostjo na računalniku. In čeprav je večinoma zabavna potrata časa, nikoli ne preseže tega nizkega praga.

    Command & Conquer: Red Alert za iOS je na voljo v dveh različicah, za iPhone in za iPad, ki sta na prodaj posamezno. Zgornje besedilo se nanaša zgolj na različico za iPad. Cena za C&C: Red Alert za iPhone* in iPad* v slovenskem App Storu 3,99 EUR.

    Zaslonske slike: Apple App Store.*Cena obeh aplikacij na dan 31.7.2011, pri čemer je različica za iPad trenutno znižana. Obe različici sta pogosto v akciji, včasih tudi na voljo brezplačno. Za iPhone je na voljo tudi brezplačna, okrnjena različica.

    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

24. september 2013
1559
24. september 2013
Comand and Conquer: Red Alert za iPad