• /PublishingImages/igranje_oblak.jpg

    Je prihodnost mobilnega igranja v oblaku?

    24. september 2013 - Sašo Šketa

    Prva igra, ki sem jo igral na mobitelu, je bila nokiina predelava klasične igre Snake. Digitalna kača je ugledala piksle mobilnega sveta davnega leta 1997 in je bila v tistem času absolutni hit - praktično vsi smo jo igrali. Kdor je takrat imel Nokio in na njej nameščeno Kačo, je bil v centru pozornosti. Bili so časi, ko dejansko ni minil dan, brez novega rekorda in posledičnega hvalisanja v krogu prijateljev.

    Igre so takrat večinoma prišle v paketu s telefonom, njihov nabor pa je bil zame precej pomemben dejavnik pri odločanju za nakup.

    Vse to se je kmalu spremenilo s pojavom možnosti nameščanja iger s Planeta in ostalih portalov. Ponudba iger je dobesedno eksplodirala in resnici na ljubo, redke so po igralnosti segle do kolen retro kači.

    Naslednji večji premik v svetu mobilnih iger je nastopil s pojavom zaslonov na dotik, no če sem bolj natančen, je ta tehnologija zares zaživela šele z iPhonom. Temu so sledili še GPS sprejemniki, digitalni kompasi, giroskopi in ostali senzorji, ki med drugim prispevajo tudi k boljši igralni izkušnji.

    Skupni imenovalec, ki zavira napredek na področju mobilnih iger, je tehnologija. Tudi zdaj, ko se mobiteli vedno bolj postavljajo ob bok netbookom in starejšim namiznim računalnikom, še vedno obstaja precejšnji prepad med igrami na teh platformah.

    Težko si predstavljam, da bi mobitel poganjal enako zahtevne igre, kot jih vidimo recimo na igralnih konzolah. Če odmislim majhne zaslone in relativno slabe možnosti nadzora, je glavna ovira procesorska moč.

    Morda se rešitev nahaja pred vrati, oziroma v oblakih ...

    Na letošnjem sejmu E3 je bila predstavljena storitev OnLive. Ta omogoča igranje aktualnih iger z različnih platform neposredno z oblaka. Iger tako ne bo več potrebno fizično nameščati na računalnike, saj se bodo v celoti nahajale na oddaljenih strežnikih.

    Uporabnik bo prek njihovega vmesnika dostopal do zbirke iger in jih igral prek spleta. S takšnim načinom je odpravljena skrb po nenehnem nadgrajevanju strojne opreme, potrebne za poganjanje grafično najzahtevnejših iger (ali kupovanju različnih igralnih konzol).

    Nekateri pravijo, da bodo tovrstne storitve v prvi vrsti konkurirale igralnim konzolam in osebnim računalnikom. Povsem verjetno. Ne smemo pozabiti na dejstvo, da je igranje z oblaka rešitev, ki lahko dokončno premosti razliko med strojno opremo računalnikov in mobilnih naprav. Igranje najnovejše inkarnacije Call of Duty na mobitelu tako lahko kmalu postane resničnost.

    OnLive sprva ne bo podpiral igranja prek mobilnih omrežij, predvsem zaradi težav pri zagotavljanju zadostne hitrosti prenosa podatkov. Na svoji strani omenjajo tudi, da zadeva ne bo (dobro) funkcionirala niti prek domačih WiFi omrežij. Za tekočo izkušnjo bo potrebna žična povezava do spleta s priporočeno hitrostjo vsaj 5Mbps.

    Pojem računalništvo v oblaku morda še ne sovpada z igranjem iger (vsaj resnih ne, pustimo Farmville & Co.) zaradi nekaterih tehničnih omejitev. To se bo v prihodnje nedvomno spremenilo, če ne drugega zaradi dodatnega zaslužka, ki ga ponuja založniškim hišam in številnim indie razvijalcem. Poleg tega še pripomore pri boju z nelegalno pridobljeno programsko opremo. Win-win situacija za vse (skoraj).

    UPDATE: OnLive očitno že deluje tudi na iPadu. Video demonstracija na YouTubeu. (hat tip @Andrej Praznik via Facebook).


    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

24. september 2013
1184
24. september 2013
Je prihodnost mobilnega igranja v oblaku?
Novice