• /PublishingImages/google_latitude.jpg

    Fizični svet prihaja na splet ali kaj nam bo prinesla storitev Facebook Places

    24. september 2013 - Tehnik

    Ko je Facebook 18. avgusta predstavil svojo lokacijsko tehnologijo Facebook Places, je postalo povsem jasno, da se bo naslednja faza bitke za splet odvijala na področju lokacijskih informacij. Facebookov sistem je sicer razmeroma preprost – uporabnikom bo omogočal preprosto objavo svoje lokacije in jim zagotavljal pregled nad prijatelji, ki so v bližini, ter dodajanje novih lokacij, ki jih še ni v sistemu. Sistem bo takoj prepoznaven vsem, ki že uporabljajo rešitve, kot sta Foursquare in Gowalla.

    Toda glavna prednost storitve Facebook Places ni v implementaciji rešitve, ki niti ni posebej drzna. Kar šteje, je število uporabnikov, ki je v juliju preseglo 500 milijonov. Štejejo tudi partnerstva z že obstoječimi ponudniki tovrstnih storitve, kot sta prej omenjena Foursquare in Gowalla ter pri nas manj znani Yelp. S tem Facebook uporabnikom nudi že vnaprej pripravljeno družabno platformo, na kateri bodo lokacijske informacije samo še ena vrsta podatkov, kot so spletne strani, blagovne znamke in druge stvari, ki so všeč uporabnikom Facebooka.

    Facebook Places je zaenkrat na voljo le ameriškim uporabnikom, ki lahko do storitve dostopajo na Facebook aplikaciji za iPhone ali prek spletne strani prilagojene mobitelom z zaslonom na dotik.

    Kako pomembne so lokacijske tehnologije dokazujejo tudi poteze drugih ponudnikov. Twitter, drugi ljubljenec v družabnih omrežjih, je že marca predstavil možnost vključevanja lokacijskih informacij v posamezne objave. Google je svojo storitev Latitude predstavil že prej in prav tako omogočil uporabnikom, da spremljajo lokacijo svojih prijateljev na osebnih računalnikih ali mobilnih telefonih. Toda nobena od teh dveh storitev ni naletela na posebej topel odziv pri uporabnikih, ki so se raje odločili za bolj privlačne različice, usmerjene k igram, kot sta Gowalla in Foursquare. Foursquare smo na Tehniku že predstavili, zato si več preberi tukaj.

    Prihodnost ima lokacijo

    Google in Twitter zagotovo ne bosta čakala križem rok. Google ima s svojo platformo Google Maps, ki vsebuje izredno bogastvo informacij, in mobilno platformo Android v rokavu še nekaj mogočnih asov. S 100 milijoni mesečnih uporabnikov mobilne različice Google Maps in številnimi informacijami o lokalnih podjetjih so v izredno dobrem položaju, da zmešajo štrene ostalim ponudnikom. Odgovor Twittra še ni popolnoma jasen, toda lahko pričakujemo, da bodo v naslednjih mesecih bodisi najavili partnerstvo z enim od drugih ponudnikov lokacijskih storitev, bodisi se bodo odločili za lastno rešitev.

    Vse to kaže, da bodo lokacijske informacije postale neločljiv del družabnih omrežij in seveda informacij o nas. V trenutku bomo lahko delili svojo lokacijo s prijatelji ali priporočili trgovino ali gostinski lokal. Iskanje prijateljev v bližini bo lažje kot kdajkoli prej in seveda se bodo odprla tudi vprašanja zasebnosti lokacijskih informacij, uporabniki pa se bomo morali bolj kot kdajkoli prej zavedati, kaj pomeni objava določenih informacij o sebi.

    Trend je pomemben tudi za drugo skupino uporabnikov družabnih omrežij – podjetja. S povečanjem števila uporabnikov lokacijskih storitev se bo eksponentno povečala količina informacij o fizičnem svetu, ki bo na voljo na spletu. Podjetja se bodo morala soočiti s svetom, v katerem bo o njih popolnoma avtomatizirano na voljo več neurejenih uporabniških  informacij kot kdajkoli prej. Učinkovito upravljanje identitete na spletu in v družabnih omrežjih bo tako postalo ključno orodje za ustvarjanje poslovnega ugleda podjetij. Pravi trenutek pa je vsekakor zdaj – lokacijske informacije preprosto niso le moda, ki bo minila, temveč so med nami za stalno. Facebook in ostali so nam pokazali, da mislijo resno.

    Zaslonske slike: Foursquare, Facebook, Google, Apple

    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

24. september 2013
1420
24. september 2013
Fizični svet prihaja na splet ali kaj nam bo prinesla storitev Facebook Places
Novice