• /PublishingImages/waze-6-300x431.png

    Kako izkoristiti moč množic v vaši aplikaciji [M:Android]

    24. september 2013 - Jan Isakovič

    Moč množic oz. crowdsourcing je zmogljivo orodje, ki lahko vaši aplikaciji doda vrednost in oteži delo vaši konkurenci. A uspešna implementacija zahteva več, kot le vključitev gumba "Dodaj opis". Več v nadaljevanju!

    Moč množic oz. crowdsourcing pomeni, da določeno opravilo namesto zaposlenim zaupamo široki množici ljudi. Osnove moči množic so poznali že v srednjem veku, ko so veleposestniki svoje njive obdelovali z "wiki" načinom, v katerem so sodelovali tlačani. Kasneje je koncept zamrl, prva pa ga je v začetku tisočletja obudila Wikipedia. Koncept danes uporablja veliko spletnih storitev in mobilnih aplikacij. Še več - nekateri razvijalci ga uporabljajo celo za testiranje aplikacij, ameriški FCC pa ga uporablja za testiranje hitrosti širokopasovnih prenosov po ZDA.

    Zanimiva je tudi aplikacija Waze, ki se predstavlja kot "crowdsourced GPS" in ki voznikom omogoča posredovanje in pregledovanje podatkov o poteh, stanju cest, prometnih zastojih in morebitnih novih ulicah.

    Moč množic je torej lahko zelo koristna - a kako jo pravilno uporabiti? Priporočeno je, da se pri načrtovanju držimo naslednjih pravil:

    1. Vrednost

    Vrednost

    Pri odločitvi uporabnika o tem, ali bo pomagal graditi bazo naše aplikacije, je ključno vprašanje vrednosti. Kaj bo uporabnik pridobil s tem, če pomaga graditi našo aplikacijo? Dodajanje vrednosti za druge uporabnike je že hvalevredno dejanje, ampak uporabniki ponavadi najraje pomagajo sebi. Pri aplikaciji za navigacijo denimo bo uporabnik vedel, da ga bo, če vnese novo ulico, sistem naslednjič vodil po krajši poti. Če pot vnese, bo torej pomagal sebi - posledično pa tudi vsem ostalim.

    Kaj pa, če uporabnika naša aplikacija za navigacijo pripelje do ulice, ki je zaprta zaradi del na cesti? Ker podatki naše aplikacije niso ažurni, smo ga stali dragocenega časa in bolj verjetno je, da bo uporabnik mobilnik z našo aplikacijo zalučal v kot, kot pa, da si bo vzel nekaj minut in skrbno dodal oviro in s tem pomagal drugim uporabnikom. V tem primeru nam lahko pomaga upoštevanje naslednjih pravil.

    2. Preprostost

    Bliznjica

    Dodajanje informacij mora biti kar najbolj preprosto. Ne pozabimo, da uporabnik žrtvuje svoj čas za nas - spodobi se, da mu delo čimbolj olajšamo in s tem zmanjšamo porabo časa.

    Pri prej opisanem primeru napačne navigacije bi to lahko rešili s sledenjem, če se uporabnik drži predlagane poti. Če zaznamo, da se vrača nazaj po isti poti, lahko glede na kraj, kjer se je obrnil, sklepamo na oviro in mu predlagamo, da jo vnese z enim samim klikom.

    3. Zabava: hvaljenje, tekmovanje, nagrajevanje

    Nagrada

    Vnos informacij za uporabnike naj bo čim bolj zabaven - iz zoprnega opravila poskusimo narediti zabavno igro. Ponavadi se za to uporabljajo trije principi: hvaljenje, tekmovanje in nagrajevanje. Pri vseh gre za postavljanje pred drugimi uporabniki - od denimo prvega mesta na lestvici "Najbolj pridni uporabniki" do tega, da uporabnik končno premaga Jureta iz sosednje hiše. Primera res dobro implementiranih načinov hvaljenja in tekmovanja sta Foursquare in Nike+, še posebej Foursquare pa z značkami izstopa tudi na področju nagrajevanja. Podrobneje smo o tem že pisali v članku 5 skrivnosti iger za bolj zabavne resne aplikacije.

    Vsak začetek je težak

    Start

    Začetek je za vse aplikacije in storitve, ki uporabljajo moč množic, kritično obdobje. Komu koristi aplikacija z ocenami restavracij, v kateri ni še nobene ocene? Da bi to težavno obdobje čimprej prešli, je potrebno poskrbeti za začetno bazo podatkov. Poskusimo jih lahko zbrati iz javno dostopnih virov, za pomoč prosimo prijatelje in znance in poskrbimo, da vaša aplikacija ob startu ne bo prazna.

    Odveč seveda ne bo tudi kakšna beseda spodbude za zgodnje uporabnike - za to so zgledno poskrbeli pri Waze.

    90:9:1

    Pri načrtovanju ne pozabimo še na pravilo 90:9:1, ki pravi, da je v vsaki skupnosti uporabnikov 90% takih, ki dogajanje le spremljajo (denimo berejo opise filmov na IMDB); 9% jih je takih, ki prispevajo v manjši meri (denimo vnesejo oceno filma), le 1% pa je tak, ki aktivno sodeluje in ustvari večino vsebin (denimo vnesejo tudi opis filma). Če ocenimo, da potrebuje naša aplikacija za uspešen ustvarjalni krog 100 uporabnikov, to v praksi ponavadi pomeni, da jih potrebujemo od 1.000 do 10.000!

    Katera pa je tista aplikacija ali spletna storitev, k kateri ti najraje prispevaš?

    Več informacij:


    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

24. september 2013
1015
24. september 2013
Kako izkoristiti moč množic v vaši aplikaciji [M:Android]
Aplikacije
Android