Ali bo Facebook prevzel prevlado v mobilnem svetu?

Roni Kordiš 24. februar 2014
/PublishingImages/whatsapp-kolumna.jpg

Facebook je za akvizicijo podjetja in njihove mobilne aplikacije WhatsApp odštel 16.000.000.000 dolarjev. Številka je enormna in predstavlja nov mejnik v svetu mobilnih aplikacij. Že pred letom je odštel milijardo dolarjev za nakup Instagrama in njihovih uporabnikov. Vsa ugibanja, ki se porajajo v teh dneh, ali je bil nakup pametna odločitev ali ne, so povsem nepomembna. Facebook je s tem nakupom dobil odlično mobilno aplikacijo, ki podpira tudi operacijske sisteme, ki jih ne smemo zanemariti (Symbian), preko 450 milijonov aktivnih uporabnikov, predvsem pa je pokazal, da gre v resen boj za prevlado v mobilnem svetu.

Podatek, da je preko aplikacije WhatsApp poslanih več tekstovnih sporočil, kot jih je poslanih prek vseh mobilnih operaterjev skupaj, je tisti, ki prikazuje, zakaj je bila njihova odločitev pametna.

Dejstvo je, da Facebook odlično opravlja svoj posel – njihov model monetizacije oglasov je nekaj, kar se ne bi branil noben igralec v svetu interneta. Prav tako je dejstvo, da WhatsApp do sedaj ni imel nobenih oglasov za svoje uporabnike. Ker ima Facebook neskončno oglaševalcev, bo verjetno v zelo kratkem času ponudil tudi možnost mobilnega oglaševanja na aplikaciji WhatsApp. Če je cena prikaza oglasa 1 cent, je pri 450 milijonih aktivnih uporabnikov to zelo velika številka. Glede na to, da je preko 70 % njihovih uporabnikov vsak dan aktivnih, se bo investicija zelo kmalu povrnila. Da vseh dodatnih informacij, ki jih bo sedaj imel Facebook o uporabnikih, niti ne omenjam.

Google ima prevlado v svetu interneta. Njihov iskalnik je najbolj obiskan iskalnik, njihova orodja, ki jih brezplačno ponujajo (Gmail, Analytics, Adwords …) so množično uporabljana, vendar pa ima Google večni problem z novimi stvarmi. Google+ se ni prijel, kot so pričakovali, čeprav je zelo uporaben, cel kup servisov, ki so jih kupili in v njih vložili upanje, je na žalost že šlo na smetišče zgodovine. Google ima težave v mobilnem svetu, kar pa Facebook rešuje po svoje – z visokimi investicijami v aplikacije, ki imajo veliko število zvestih uporabnikov, ki jim je vseeno, kdo stoji za aplikacijo, ampak jim je pomembna zanesljivost storitve. S tem nakupom je Facebook dejansko pokazal, da se podaja v boj za prevlado v mobilnem svetu in da bo on tisti, ki bo postavljal standarde. Poleg aplikacije je dobil ekipo ljudi, ki je ustvarila zmagovalno storitev, ki jo bo lahko izkoristil tudi za druge, nove projekte.

Kaj takšen nakup pomeni za uporabnike aplikacije WhatsApp?

Velikih sprememb ne bo, vsaj tako je bilo po nakupu Instagrama. Uporabniki so dobili zgolj nove možnosti in zaenkrat je Instagram še vedno brez oglasov. Pri WhatsAppu bo verjetno malce drugače, saj je potencial precej drugačen in uporabniki aplikacijo uporabljajo za medsebojno komuniciranje. Nagibam se k temu, da bodo v aplikacijo dodali oglase, ki ne bodo moteči, bodo pa vseeno prinašali precejšnje vsote denarja Facebooku.

Sam ne uporabljam aplikacije WhatsApp, saj večino komunikacije opravljam prek drugih komunikacijskih kanalov. Vendar pa so se mlajše generacije, ki komunicirajo prek tekstovnih sporočil, navadile na to aplikacijo, in ko se enkrat navadiš na takšno storitev, jo težko zamenjaš. S to potezo je Facebook pokazal, da bo poskusil vse, da bo prevladal v mobilnem svetu.

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
24. februar 2014
1968
3. marec 2014
Ali bo Facebook prevzel prevlado v mobilnem svetu?
Android, iOS, Windows Phone 8