Ali nam geolokacijske storitve spreminjajo pogled na svet?

Roni Kordiš 24. september 2013

Leta 2013 naj bi bilo na svetu preko 82 milijonov uporabnikov mobilnih geolokacijskih storitev – je bil podatek, ki so ga strokovnjaki napovedovali daljnega leta 2008, ko je minevalo 10 let, odkar je Mobitel predstavil svoj prvi Mobipaket.

Zadnja leta se vsako leto dela napovedi, kaj bo trend na spletu, in med napovedmi se vedno omenja geolokacije, ki prinašajo uporabniku cel kup dodatnih informacij, ki jih lahko izkoristijo v vsakodnevnem življenju. Glede na to, da ima vsak pametni mobitel že vgrajen GPS, je število potencialnih uporabnikov teh storitev zelo veliko. Dejansko število uporabnikov pa je precej majhno.

Ko je govora o geolokaciji, je moja prva misel Foursquare, najbolj znana geolokacijska aplikacija, ki ima preko 20 milijonov uporabnikov. Aplikacija je, po raziskavi družbe Nielsen iz lanskega leta, tretja najbolj popularna aplikacija na pametnih mobitelih – takoj za aplikacijama Facebook in Twitter. Uporabnikom poleg tega, da se “pofočkajo” na določeni lokaciji, omogoča odkrivanje lokacij v bližini po različnih kriterijih, pa tudi pregled nad tem, kje se nahajajo prijatelji. Aplikacija je koristna, ker uporabniki dodajajo fotografije, opise lokacij, dostope do WiFi-točk ali nasvete, kaj je vredno ogleda. V Sloveniji obstaja, po mojih ocenah, okoli 3000 uporabnikov Foursquare aplikacije.

Pred leti so se na geolokacijsko področje spustili tudi v podjetju Google in s svojim projektom Latitude orali ledino – vendar je aplikacija zelo hitro praznila baterijo mobitela, saj je bilo prek Latituda mogoče v realnem času spremljati premikanje uporabnika. Kasneje se je pojavila aplikacija Gowalla, ki je bila tudi moja vstopna točka v svet geolokacij, vendar je imela velik problem – za razliko od Foursquare aplikacije je bila zelo nenatančna. Lansko leto so jo ukinili. Tudi Facebook se je s svojim projektom Places spustil na geolokacijsko področje, vendar ga je kmalu postavil na stranski tir, saj ideja ni doživela množične rabe med uporabniki.

To je samo nekaj aplikacij, ki omogočajo geolokacijske storitve oz. omogočajo uporabnikom, da prikažejo, kje se nahajajo, in to delijo z ostalimi. Če si predstavljamo, da lahko na Twitterju objavljamo geolokacijske tvite, da imamo z aplikacijo Odpiralni časi možnost iskanja najbližjih trgovin po geolokaciji, da Siri na iPhonu točno ve, kje je najbližji lokal in da Flickr aplikacija točno ve, kje ste posneli fotografijo in jo zna prikazati na zemljevidu, da če želite pogledati na zemljevidu, kje se nahaja določena ulica, vas brskalnik vpraša, če želite z njim deliti podatek o vaši trenutni lokaciji, potem se nam odpre malce širši pogled na geolokacijski svet.

Geolokacijske storitve definitivno spreminjajo naš pogled na svet, saj se vse bolj zavedamo, da je večina stvari v našem svetu povezanih z njimi. Ker živimo v času hitro spreminjajočih se stvari, predvsem pa, ker želimo instantno hitre informacije, nam geolokacija pri tem zelo pomaga in reši marsikateri problem, ki ga je bilo pred leti treba reševati na analogen način. Če k vsemu temu dodamo še nadgrajeno resničnost (augmented reality), ki jo lahko omogoči aplikacija na vsakem pametnem mobitelu, ki s pomočjo GPS-a, internetne povezave in kamere omogoča uporabniku primerne informacije v časovnem in prostorskem okvirju, potem je geolokacijska prihodnost že tukaj.

Pred leti smo hodili po mestu z mobitelom pri ušesu in se pogovarjali, v zadnjem času držimo mobitel v roki, nanj tipkamo in objavljamo statuse na družbenih omrežjih, zelo kmalu pa bomo gledali skozi mobitel, ki nam bo sporočal informacije o tem, kje se nahajamo in v kaj gledamo.

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
24. september 2013
1154
17. marec 2014
Ali nam geolokacijske storitve spreminjajo pogled na svet?