Aplikacija ali odzivno spletno mesto

Roni Kordiš 24. september 2013
/PublishingImages/590_aplikacije_naprave.jpg

Živimo v času aplikacij. Že sam pogled na App Store, kjer lahko dobimo aplikacije za iOS naprave, nam pokaže, da obstaja preko 750.000 različnih aplikacij. Da ne omenjam Google Play, kjer lahko uporabniki dobimo aplikacije za Android naprave in Windows Market, ki je platforma za Windows aplikacije.

Aplikacija ali odzivno spletno mesto

Za razvijalce aplikacij so te tri platforme odlična vstopna točka, vendar se morajo razvijalci zavedati, da bo doseg njihove aplikacije precej manjši, kot je bil pred nekaj leti, ko aplikacij na trgu še ni bilo toliko oz. ko še ni veljal rek “there’s an app for that”.  Resnično obstajajo aplikacije za vse – vendar se na drugi strani uporabniki srečujemo s problemom, kako najti tisto najboljšo, ki bo zadovoljila vse naše potrebe, ko obstaja cel kup klonov. Poleg tega imajo tudi razvijalci probleme, saj so številke uporabnikov njihovih aplikacij precej nižje, kot so bile pred leti.

Posledično se precej pogosto zastavlja vprašanje, na katerega ni enoznačnega odgovora – ali je boljše narediti aplikacijo za vse tri (ali celo več) platform ali narediti odzivno spletno mesto – spletno mesto, ki se prilagaja različnim mobilnim napravam in uporabniku omogoča kvalitetno uporabniško izkušnjo.

Po raziskavah je v ZDA že preko 50 % pametnih mobilnih telefonov, v Sloveniji pa se številka giblje okoli 40 %. Tudi podatek, da v ZDA prek svojega mobilnega telefona dostopa do spleta okoli 40% uporabnikov, medtem ko je pri nas po mojih ocenah številka okoli 15 %, bi morala pri marsikomu prižgati “luč” in ga spodbuditi, da začne razmišljati o tem, kakšno uporabniško izkušnjo ponuja svojim obiskovalcem. Potrebno se je namreč zavedati, da se uporabnikov prednakupni proces večinoma začne na njegovi mobilni napravi in se kasneje nadaljuje na spletnem mestu. In če podjetja razvijajo aplikacije, se morajo zavedati, da se s tem njihov krog potencialnih uporabnikov precej zmanjša. Uporabniška izkušnja mora biti v prvem planu, predvsem pa mora biti ta izkušnja prilagojena vsaki napravi, s katero obiščemo spletno mesto.

Najprej je treba ločiti dve pomembni stvari pri tem razmišljanju – namenske aplikacije, ki niso spletna mesta, so izvzete iz mojega razmišljanja, saj sodijo v povsem drugo kategorijo. Spletna mesta kot aplikacije so zame nesmiselna in tega se bom dotaknil v nadaljevanju.

Zakaj bi sam odsvetoval aplikacije in se nagibam k odzivnim spletnim mestom?

Prvi problem, ki nastane, je, da imamo uporabniki več naprav – posledično moramo naložiti na vse svoje naprave tudi aplikacije, ki jih uporabljamo. Če imam kvalitetno uporabniško izkušnjo na odzivnem spletnem mestu, potem se bom sam rajši posluževal takšnega načina dostopanja do informacij. Predvsem to velja za spletna mesta, ki jih ne uporabljam vsak dan.Drugi problem, katerega sem se dotakni že zgoraj, je, kako najti pravo aplikacijo. Če pridem na spletno mesto in na njem vidim ikonco, ki me odpelje na App Store (ali Google Play), potem to pomeni, da moram na spletno mesto priti z mobilno napravo. Zame povsem preveč korakov in ponavadi se mi tega niti ne da storiti. Pošiljanje povezave prek elektronske pošte ali česa podobnega pa se mi tudi ne zdi najboljša rešitev.Tretji problem, ki sodi tudi v prej omenjenega – kako najti pravo aplikacijo oz. ali se aplikacija sploh kaj razlikuje od spletnega mesta? Če se ne, potem je to precej velika potrata denarja oz. sredstev.Četrti problem, s katerim se srečujem, je število spletnih mest, ki jih imajo podjetja. Namreč večje medijske hiše imajo n-spletnih mest. Ali bom res za vsako spletno mesto poiskal aplikacijo, si jo namestil in jo uporabljal? Če sklepam po sebi, potem je odgovor seveda ne. Ko bom potreboval informacijo iz dotičnega spletnega mesta, potem bom našel pot do njih prek iskalnika in če bom tam dobil informacije, se bom vračal k njim.Peti problem, ki se mi ne zdi zanemarljiv. Število aplikacij, ki jih imam na svojem mobitelu, ni enako številu spletnih mest, ki jih dnevno obiskujem. V bistvu je ravno obratno – večinoma imam naložene aplikacije, ki so povsem namenske, spletna mesta pa obiskujem prek računalnika – ravno zaradi razloga, ker le-ta niso odzivna in je precej težko dostopati do vsebin prek mobilnih naprav.

Zakaj bi torej veliko raje videl odzivna spletna mesta?

Ker se z njimi rešujejo omenjeni problemi. Uporabniki različnih naprav imajo vedno enako uporabniško izkušnjo! Predvsem se moramo zavedati, da se bo uporabnik veliko raje vračal na spletno mesto, ki se mu bo na različnih napravah prikazovalo prilagojeno sami napravi. Tudi sama analitika je preprosta – z obstoječo Google Analytics kodo, ki jo večina spletnih mest že itak uporablja.

Če naredim zaključek, ki bi ga bilo treba prakticirati pri nas - no one left behind – odzivna spletna mesta vam bodo prinesla veliko več zadovoljnih uporabnikov, ki bodo imeli enako uporabniško izkušnjo na vašem spletnem mestu ne glede na napravo, iz katere bodo prispeli nanj. Aplikacije rajši prepustite nišnim zadevam in ne zgolj za preslikavo vašega spletnega mesta v aplikacijo, ki se mora namestiti na uporabnikov mobitel.

Podobni članki

 

 

Kolumna: Zuckerbergova globalna skupnosthttp://tehnik.telekom.si/kolumne/kolumna-zuckerbergova-globalna-skupnostKolumna: Zuckerbergova globalna skupnostGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73352
Razkrito s prevodom http://tehnik.telekom.si/kolumne/Razkrito-s-prevodomRazkrito s prevodom GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73260
Ob petindvajsetletnici internetahttp://tehnik.telekom.si/kolumne/Ob-petindvajsetletnici-internetaOb petindvajsetletnici internetaGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73130
AI ustvarja novega Rembrandta in igra Doomhttp://tehnik.telekom.si/kolumne/AI-ustvarja-novega-Rembranta-in-igra-DoomAI ustvarja novega Rembrandta in igra DoomGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd72949
F8 - Tanka meja med fantastičnimi in manj fantastičnimi storitvamihttp://tehnik.telekom.si/kolumne/F8-Tanka-meja-med-fantasticnimi-in-manj-fantasticnimi-storitvamiF8 - Tanka meja med fantastičnimi in manj fantastičnimi storitvamiGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd72938
Umetna inteligenca že piše (nove) zgodbehttp://tehnik.telekom.si/kolumne/Umetna-inteligenca-ze-pise-nove-zgodbeUmetna inteligenca že piše (nove) zgodbeGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd72914
Bo učenje v prihodnosti stvar preteklosti?http://tehnik.telekom.si/kolumne/Bo-ucenje-v-prihodnosti-stvar-preteklostiBo učenje v prihodnosti stvar preteklosti?GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd72892

Nalaganje vsebine
© 2016 Telekom Slovenije
24. september 2013
1141
17. marec 2014
Aplikacija ali odzivno spletno mesto