Beseda leta 2012 je “hashtag”

Roni Kordiš 24. september 2013

Združenje American Dialect Society (ADS), ki se ukvarja s preučevanjem angleškega jezika, je izbralo besedo leto 2012 – hashtag. Hashtag je premagal besedne zveze, kot so Gangnam Style, YOLO (you only live once), fiscal cliff, 47 percent ... Po letu 2009, ko je bila izbrana beseda “tweet” in letu 2010, ko je bila beseda “app”, je beseda lanskega leta zopet postala beseda iz sveta interneta. Prav tako je ADS leta 2010 proglasilo besedo Google za besedo desetletja.

In kaj je sploh #hashtag? Beseda izvira iz Twitterja, ki obstaja že od leta 2006 in ima preko 650 milijonov uporabnikov. Po podatkih naj bi bilo aktivnih preko 72 milijonov računov, ki povprečno dnevno tvitnejo petkrat, kar pomeni okoli 360 milijonov tvitov dnevno. Številke Twitter uporabnikov v Sloveniji so precej manjše – okoli 25.000 uporabnikov, od tega po mojih ocenah okoli 7.000 aktivnih, ki pa tvitajo veliko več, kot pravijo zgornji podatki.

Beseda #hashtag je namenjena temu, da se na Twitterju označi neko temo, o kateri teče pogovor in jo je lažje slediti in tudi poiskati kasneje. Odličen primer uporabe #hashtaga je bil pri zadnjih protestih, kjer se je uporabljal #GotofJe in bi, če bi v Sloveniji izbirali besedo leta, ta besedna zveza verjetno zmagala.

Namreč, kot so razložili pri ADS, je hashtag postal beseda leta, ker se je uporabljala tudi izven internetnega prostora, prav tako kot se je pri nas #GotofJe pojavljal na majicah, plakatih, video vsebinah.

In verjetno nisem edini, ki v zadnjih letih opaža, da se čedalje več besed, ki so se še pred časom uporabljale zgolj na internetu, uporablja tudi v vsakdanjem jeziku. Besedne izpeljanke, ki smo jih nekoč uporabljali na IRC-u, sedaj pogosto slišimo v pogovoru mlajših, prav tako je čedalje več novih besed, ki so posledica novih spletnih storitev, aplikacij in družbenih omrežij.

Sam sem bil presenečen, ko mi je pred nekaj leti nekdo rekel, da me bo “pouknil”, kar izhaja iz besede “poke”, ki jo je uvedel Facebook. Prav tako včasih nisem tolikokrat slišal  besed LOL, IMHO, BRB v realnem svetu, kot jih slišim v zadnjem času. Očitno je trend, da se besede, ki so bile izumljene za splet, preslikajo v vsakdanji svet in da se uporabniki s tem zelo hitro poistovetimo in jih prevzamemo. Predvsem to velja za mlajše generacije, ki se veliko hitreje prilagodijo in so njihovi pogovori zame marsikdaj povsem nelogični.

Dejstvo je, da nove blagovne znamke ustvarjajo nove besedne zveze, ki pridejo zelo hitro v pogovor med ljudi. Vprašanje, ki se mi zastavlja precej pogosto ob tem, je sledeče – ali ljudje, ki ustvarjajo blagovne znamke (v tem primeru mislim znamke, kot so Twitter, od koder izvira beseda “tweet”, Foursquare, ki nam je dal besedo “checkin”), razmišljajo o tem, da se bo izpeljano ime njihove znamke uporabljale v vsakdanjem pogovoru?

Ali pa se to zgodi povsem po naključju? Namreč, ali bi kdo leta 2006 stavil, da bo beseda #hashtag postala beseda leta 2012?

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
24. september 2013
1148
17. marec 2014
Beseda leta 2012 je “hashtag”