Flappy Bird – je preprosto tudi najboljše?

Roni Kordiš 18. februar 2014
/PublishingImages/flappy-bird-kolumna-hero.jpg

Če spremljate različne novičarske portale v tujini, potem ste verjetno brali o fenomenu igrice Flappy Bird za iOS in Android mobitele. Arkadna igra, ki je s svojo grafiko spominjala na čase igric za Atarije in Commodorje, je v nekaj dneh obnorela svet in je bila v mesecu januarju med tremi najbolj popularnimi brezplačnimi aplikacijami v ZDA. V istem obdobju je bila tudi največkrat nameščena igrica na iOS napravah.

Njen avtor, Dong Nguyen, se je po nekaj dneh odločil, da jo odstrani z iTunes in Google Play trgovine, saj ni pričakoval, da bo postala tako uspešna. Kljub temu, da mu je igrica prinašala dnevno preko 50.000 dolarjev od oglasov, ki so jih uporabniki kliknili znotraj igrice, je svojo besedo držal. Veliko uporabnikov si sedaj želi te igrice, ki pa ni več na voljo. Nekateri so predvidevali, da je šlo samo za avtorjevo marketinško potezo, drugi pa so se začeli spraševati, zakaj je bila tako povprečna igrica tako uspešna in zakaj so jo uporabniki tako dobro sprejeli.

V čem je posebnost igrice Flappy Bird?

V njeni preprostosti. Vsi, ki že malce dlje časa živimo v svetu računalnikov in interneta, se spominjamo prvih korakov v ta svet. Nekateri so začeli z Atariji, drugi s Spectrumi, tretji s Commodorji. Računalnike smo priključili na televizorje in igrali igrice, ki so bile preproste, grafika je bila kockasta, vendar nas to niti najmanj ni odvrnilo od tega, da ne bi cele dneve in noči preživeli pred televizorji. Res je, sliši se smešno, da smo računalniške igrice igrali na katodnih televizorjih in jih nalagali s pomočjo kaset. Izkoristili smo to, kar nam je bilo na voljo. Te igrice niso bile preproste in niso imele neskončno stopenj.

 

Šele kasneje, ko so na trg prihajale kompleksnejše igrice, ki so zahtevale večje procesorske moči in hitrejše grafične kartice, smo začeli odkrivati, kaj vse je mogoče v svetu igric. Ampak tudi tistih najboljših igric smo se dokaj hitro naveličali ter iskali nove in nove.

Flappy Bird je imel povsem preprosto mehaniko. Uporabnik je moral s pritiskom na zaslon dvigniti ptička in ga spraviti med dvema stebroma naprej. Precej podobno, kot je bilo v igrici Super Mario. Ampak to ni bilo tako preprosto, kot je izgledalo na prvi pogled. Vsak uspešen manever med dvema stebroma je štel eno točko. Iz prve roke lahko povem, da je bilo precej težko doseči 5 točk in da je bilo potrebnih veliko ponovitev.

Ravno to je bil ključ do uspeha – preprosta igra s preprosto grafiko, ki jo je avtor verjetno naredil v kratkem času, vendar zelo težka, tako da se je uporabniki niso naveličali, ker bi jim postala dolgočasna, ampak od jeze, ker niso dosegli dobrega rezultata. Po drugi strani pa so bili tako blizu dobremu rezultatu, da so igrico igrali vedno znova in znova.

 

Če pogledam večino igric, ki jih imam nameščenih na svojem iPhonu, hitro ugotovim, da je večina njih komplicirana in da je bila njihova izdelava zahtevna in finančno potratna. Popolnost oblikovanja, vsak korak natančno premišljen, predvsem pa neskončno stopenj - kot primer je Angry Birds, ki je super igrica, vendar sem se jo po nekaj igranjih naveličal, kljub temu, da so bile na voljo vedno nove in drugačne stopnje.

Ali je Flappy Bird znanilec novega vala igric za naše mobitele?

Dvomim, da bi se to resnično lahko zgodilo. Nekaj podobnih igric je že obstajalo, pa vendar niso dosegle takšnega uspeha. Se bo pa v kratkem pojavil cel kup kopij te igrice, ki bodo poskušale z drugačnimi elementi ponoviti uspeh Flappy Bird igrice. Kako bodo uspešne, pa bomo presodili uporabniki sami.

Podobni članki

 

 

Razkrito s prevodom http://tehnik.telekom.si/kolumne/Razkrito-s-prevodomRazkrito s prevodom GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73260
Ob petindvajsetletnici internetahttp://tehnik.telekom.si/kolumne/Ob-petindvajsetletnici-internetaOb petindvajsetletnici internetaGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73130
AI ustvarja novega Rembrandta in igra Doomhttp://tehnik.telekom.si/kolumne/AI-ustvarja-novega-Rembranta-in-igra-DoomAI ustvarja novega Rembrandta in igra DoomGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd72949
F8 - Tanka meja med fantastičnimi in manj fantastičnimi storitvamihttp://tehnik.telekom.si/kolumne/F8-Tanka-meja-med-fantasticnimi-in-manj-fantasticnimi-storitvamiF8 - Tanka meja med fantastičnimi in manj fantastičnimi storitvamiGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd72938
Umetna inteligenca že piše (nove) zgodbehttp://tehnik.telekom.si/kolumne/Umetna-inteligenca-ze-pise-nove-zgodbeUmetna inteligenca že piše (nove) zgodbeGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd72914
Bo učenje v prihodnosti stvar preteklosti?http://tehnik.telekom.si/kolumne/Bo-ucenje-v-prihodnosti-stvar-preteklostiBo učenje v prihodnosti stvar preteklosti?GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd72892
Smo že pripravljeni na vzpon robotov?http://tehnik.telekom.si/kolumne/Smo-ze-pripravljeni-na-vzpon-robotovSmo že pripravljeni na vzpon robotov?GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd72872

Nalaganje vsebine
© 2016 Telekom Slovenije
18. februar 2014
1963
19. februar 2014
Flappy Bird – je preprosto tudi najboljše?
Android, iOS