Internet je odličen poligon za testiranje

Roni Kordiš 24. september 2013

Preden se je pojavil internet, so bile raziskave o tem, kaj privabi kupce v naše trgovine, analogne – anketarji so postavljali vprašanja, obiskovalci trgovin pa smo odgovarjali. Rezultati so se kasneje obdelovali in iz njih so se delale analize, ki so pripomogle k spreminjanju modelov trgovin in tudi izboljšanju uporabniške izkušnje v trgovini. Takšne raziskave niso bile poceni in so še vedno v uporabi – čedalje večkrat nas, po kakšnem nakupu ali servisu, pokličejo in povprašajo o našem mnenju o opravljeni storitvi. Ponavadi se tega poskušamo čim hitreje rešiti in odgovarjamo precej pavšalno oz. niti ne posvetimo preveč energije odgovoru.

Na internetu je vse merljivo. Z nekaj kliki in različnimi spletnimi storitvami lahko pridemo do natančnih podatkov, kaj imajo naši uporabniki najraje na našem spletnem mestu. Katere novice v našem e-obveščanju pri uporabnikih povzročijo interakcijo in kliknejo na povezavo, ki jih pripelje do našega spletnega mesta? Koliko časa si vzamejo obiskovalci spletnega mesta za to, da preučijo določen izdelek in kaj jih najbolj navduši, da se odločijo, da ga kupijo? Kje nastanejo ozka grla in izgubljamo uporabnike v procesu nakupa?

Cel kup podatkov, ki lahko precej pripomorejo k izboljšanju prodaje, pridobivanju kontaktov, kot tudi k sami uspešnosti našega spletnega mesta, ki jo lahko določamo po različnih kriterijih. Če znamo te podatke pravilno uporabiti, lahko zelo preprosto prilagajamo spletno mesto in tako izboljšamo storitev za uporabnika.

V zadnjem času je čedalje več “360 akcij”, kot so jih poimenovali v agencijskem svetu, ki zajemajo vse – od TV-oglasov, oglasov na zunanjih površinah, digitalnih oglasov, kot tudi akcij na Facebooku, Twitterju in ostalih komunikacijskih kanalih, ki jih podjetja izkoristijo za večji doseg svoje akcije. Vendar se večina takšnih akcij ne začne na spletu, kjer bi dejansko lahko takoj dobili podatke o tem, kako bo njihova ciljna skupina, ki se jo da zelo dobro določiti, reagirala na določene kreativne rešitve.

Leta 2010 se je zgodil zanimiv primer blagovne znamke GAP, ki je predstavila nov logotip in dobila buren odziv javnosti in svojih strank – v nekaj minutah je bilo objavljenih preko 2.000 komentarjev, ki so vsi v en glas zatrjevali, da jim ta spremenjena podoba ni všeč in želeli, da se vrne stari logotip. Ker je bilo število negativnih komentarjev čedalje večje, so se odločili, da stari logotip vrnejo.

Če zapišem vse skupaj precej bolj preprosto. Ko se pripravlja nova oglaševalska kampanja za mlade, bi lahko s pomočjo vpletenosti mladih na družbenih omrežjih predstavili kreativne rešitve prav njim, ki pridejo v ožji izbor. Posledično bi imeli ti uporabniki možnost sodelovati v izboru najboljše rešitve. Uporabniki bi čutili precej večjo pripadnost znamki, znamka pa bi dobila takojšen odziv njihove ciljne publike. Takšna akcija bi bila deležna tudi medijske pozornosti, kar pa je vedno dobrodošlo.

Takšen način testiranja bi lahko uporabili za prenovo spletnega mesta, za izbor novega logotipa, spremembo slogana…

Vedno znova poslušamo, da je kupec kralj, zakaj jim ne bi ponudili takšne možnosti in opazovali njihov odziv?

Podobni članki

 

 

10 prebojnih tehnologij letošnjega letahttp://tehnik.telekom.si/kolumne/10-prebojnih-tehnologij-letošnjega-leta10 prebojnih tehnologij letošnjega letaGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73411
Google A. I. Experiments – strojno učenje na zabaven načinhttp://tehnik.telekom.si/kolumne/google-ai-experiments-strojno-ucenje-na-zabaven-nacinGoogle A. I. Experiments – strojno učenje na zabaven načinGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73410
Mala šola fantastičnih projektov Elona Muskahttp://tehnik.telekom.si/kolumne/mala-sola-fantasticnih-projektov-elona-muskaMala šola fantastičnih projektov Elona MuskaGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73388
Internet prihodnostihttp://tehnik.telekom.si/kolumne/Internet-prihodnostiInternet prihodnostiGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73379
Playtable – namizne igre v digitalni dobihttp://tehnik.telekom.si/kolumne/playtable-namizne-igre-v-digitalni-dobiPlaytable – namizne igre v digitalni dobiGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd;L0|#0c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd|IgreGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd;L0|#0c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd|Igre3367
Kolumna: Zuckerbergova globalna skupnosthttp://tehnik.telekom.si/kolumne/kolumna-zuckerbergova-globalna-skupnostKolumna: Zuckerbergova globalna skupnostGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73352
Razkrito s prevodom http://tehnik.telekom.si/kolumne/Razkrito-s-prevodomRazkrito s prevodom GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73260

Nalaganje vsebine
© 2016 Telekom Slovenije
24. september 2013
1152
17. marec 2014
Internet je odličen poligon za testiranje