Internetni iskalniki tudi umirajo, mar ne?

Roni Kordiš 24. september 2013
/PublishingImages/google_altavista.jpg

Snap, Direct Hit, Open Text, Infoseek, Lycos, WebCrawler, Yahoo, Excite, HotBot, Ask, AltaVista, LookSmart, Overture, AllTheWeb, WiseNut, AOL Search, MSN Search, Gigablast, LookSmart, Netscape Search … Imena internetnih iskalnikov, ki vam verjetno ne pomenijo ravno veliko, saj jih je večina že davno nazaj prenehala s svojim poslanstvom. Će niste prisotni na internetu 15 in več let, potem so to samo imena, ki ste jih mogoče nekje že prebrali in so del zgodovine, vendar jih niste uporabljali, ko so bila še delujoča.

Povod za ta zapis je informacija, da bo internetni iskalnik AltaVista 8. julija končal s svojim poslanstvom in gre s tem po sledeh ostalih iskalnikov, ki niso preživeli boja z Googlom.

Internetni iskalniki

Iskalnik AltaVista je bil včasih, pred 18 leti, ko so ga predstavili, najboljši iskalnik. Takrat je bilo prek AltaViste izvedenih okoli 2,5 milijona iskanj dnevno, danes pa Google dnevno generira preko 5 milijard iskanj. AltaVista je imela dokaj veliko nesrečo pri pridobivanju tveganega kapitala, s katerim so želeli rasti in izboljševati storitev, vendar nikoli niso dobili pravega partnerja, ki bi jim pomagal narediti kvantni preskok in jih postaviti na mesto, ki jim je na začetku pripadalo. AltaVista je bila med drugim v lasti Compaq-a, Overture Services in na koncu je pristala v lasti Yahoo-ja. Kljub temu, da se je v tistih časih veliko govorilo o njihovem algoritmu, s pomočjo katerega so servirali iskane zadetke, niso nikoli mogli biti pravega boja s konkurentom Googlom, ko se je pojavil na trgu.

V tistih časih so bili iskalniki bolj imeniki, prek katerih si prišel do informacij, saj je bil internet precej velika neznanka za uporabnika. Prvi koraki so bili namenjeni klikanju po povezavah, ki so bile v imenikih. Moja prva iskanja so bila povezana s stvarmi, ki so me v tistem obdobju zanimala – okultizem, glasba, fotografija. Prvi imenik oz. iskalnik, ki sem ga uporabljal, je bil Yahoo, šele kasneje sem začel uporabljati AltaVisto in WebCrawler-ja.

Dokler se ni pojavil Google in začel svoj zmagoviti pohod, je bilo na internetu vse precej drugače, precej bolj pisano in precej težje je bilo najti informacije, ki si jih iskal. Imeniki, kjer si imel vrsto kategorij in podkategorij, prek katerih si prišel do iskanih informacij, so se čez noč začeli spreminjati in posnemati preprosto Google logiko. Okence, kamor vpišemo iskani pojem in potem nam iskalnik ponudi rezultate, ki so razvrščeni po njihovem algoritmu, ki se vseskozi spreminja in naredi internet precej bolj zanimiv, kot če bi nam vedno znova podal enako vsebino. Ravno ta preprostost je bila komparativna prednost Googla pred ostalimi iskalniki.

Kasneje je Google začel predstavljati svoje ostale produkte: Google Analytics, Google Adwords, Google Adsense, Blogger, Google Reader … in se podal v nakupovanje konkurenčnih firm. In kot so umirali iskalniki, tako je tudi Google upokojil precej svojih produktov in podjetij, ki jih je kupil – 1. julija je ukinil svojo storitev Google Reader, ki je uporabnikom omogočal preprosto spremljanje RSS-virov.

V sedanjosti, če želim najti več informacij o AltaVisti, bom seveda odprl brskalnik in v iskalnik Google vpisal iskani pojem AltaVista in potem raziskoval informacije, ki mi jih bo ponudil Google.

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
24. september 2013
1169
17. marec 2014
Internetni iskalniki tudi umirajo, mar ne?