Iz Tanga v ARCore

Alenka Selčan 6. september 2017
/PublishingImages/google-arcore-hero.jpg

Google se za razvoj obogatene resničnosti (AR) zavzema že od začetkov Androida. Tudi po neuspehu zloglasnih očal so vztrajali in razvijali tehnologijo, ki bo pripomogla, da obogatena resničnost preseže začetno, zgolj ploskovno obliko dodanih digitalnih informacij. Leta 2014 so najavili Projekt Tango, namenjen razvoju 3D-senzorike, globinskega vida in prostorskega zaznavanja - nujnih elementov za bogatejšo izkušnjo obogatene resničnosti.

Tango

 

Februarja je Google predstavil nekaj zanimivih projektov, ki plešejo s Tangom. Tole je primer potopitvene izkušnje singapurskega umetniško-znanstvenega muzeja, ki s svojo aplikacijo želi pomagati pri ohranitvi in ponovni oživitvi azijskega pragozda:

 

Pomemben partner tega projekta je Lenovo, ki je Tangu namenil serijo Phab. Novembra 2016 je Phap 2 Pro postal prvi pametni telefon z vgrajeno tehnologijo Tango™.

 

Tango je tudi zvezda AR smernic letošnje Googlove razvijalske konference in eden od privlačnih magnetov Asusovega Zenfona, ki je privabljal prav zaradi novih možnosti obogatene resničnosti.

 

A konec avgusta se je zgodil nepričakovan obrat. Kar na lepem je na Googlovem nebu obogatene resničnosti zasijala nova zvezda ARCore in popolnoma zasenčila še nedavno tako obetavni Tango.

ARCore

 

ARCore je Googlova razvijalska platforma, ki naj bi obogateno resničnost končno ponesla do končnega lastnika novejše serije Androidov. ARCore je razvijalcu prijazen sistem, ki mu omogoča razvoj aplikacij v treh razvijalskih okoljih: Android Studio, Unity in Unreal.

V osrčju ARCora so tri ključne tehnologije, ki bodo na tusvetje pripele virtualno vsebino zgolj s telefonom in njegovo kamero: sledenje giba, razumevanje okolja in ocena osvetlitve. Vse to bo omogočalo, da bodo virtualni objekti, živalice in druge animacije, čim bolj prepričljivo zaživeli v uporabnikovi bližini, pa naj bo to v njegovi dnevni sobi ali na sprehodu po parku.

No, Google opozarja, da ARCore ponuja zgolj kot zgodnji predogled, namenjen poskusnim kreacijam obogatene resničnosti. Zgolj prvi korak na poti, ki ga AR omogoča v Androidovem ekosistemu.

Na kritike, češ da gre za kopijo ARKita, s katerim se je Apple pohvalil na letošnji razvijalski konferenci WWDC17, Clay Bavor, šef Googlove enote za VR /AR, zagotavlja, da ne gre za konkurenčno storitev. Vsaka podobnost med platformama ni naključna, ampak namerna, saj je združevanje razvijalskih platform koristno za razvoj sveta obogatene resničnosti. Takšnemu odgovoru lahko le zaploskamo. Ne le, da takšen odnos elegantno pomete z zdaj že dolgočasno konkurenčno vojno med dvema velikanoma, ampak obeta boljšo bero za končne uporabnike, pa naj gre za jabolka ali male zelene robotke. Bravo, Bavor!

Viri: intothewild.sg, lenovo.com, asus.com, developers.google.com.​​​

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
6. september 2017
3639
6. september 2017
Iz Tanga v ARCore