Koliko je vreden uporabnik na spletu?

Roni Kordiš 31. marec 2014
/PublishingImages/uporabnik-splet-hero.jpg

Splet je poln informacij o tem, koliko je vreden uporabnik vaše storitve na spletu. Številke so med različnimi panogami precej različne, saj ima vsaka panoga svoje zakonitosti, zaradi česar je težko primerjati te številke med seboj. Spomnimo se samo “nakupov”, ki jih je opravil Facebook v zadnjem času: Instagram za 1 milijardo dolarjev, WhatsApp za 16 milijard dolarjev ... Facebook ni kupil zgolj produkta, ampak tudi uporabnike. In vrednost uporabnikov je bila v obeh primerih zelo velika.

Vendar, ali je pravilno razmišljanje o tem, kolikšna je vrednost uporabnika? Vrednost se namreč vrednoti v nekem znesku.

Živimo v svetu, kjer dobivamo uporabniki čedalje večjo vrednost. Če so se pred leti pogovarjali o kraticah, kot sta B2B (business-to-business) in B2C (business-to-customer), se v zadnjem času vse več pogovarjamo o H2H (human-to-human). Če smo bili nekoč samo številke, smo s pojavom blogov in družbenih medijev sami premaknili te meje, ki se jih morajo lastniki blagovnih znamk vse bolj zavedati. Zanje nismo več številke v razpredelnicah, postali smo ljudje, ki na vsakem koraku sporočamo, kakšno je naše mnenje o blagovni znamki, predvsem pa smo se začeli tudi sami zavedati, da so blagovne znamke odvisne od nas, uporabnikov.

 

Nekoč je veljalo, da lahko na spletu uspe vsak. Postavil si spletno mesto, odprl spletno trgovino in upal, da te uporabniki najdejo. Ko je uporabnik kupil tvoj izdelek, si nanj pozabil. Vendar se je situacija v zadnjih letih popolnoma spremenila. Obstaja cela vrsta spletnih trgovin, ki prodajajo enake izdelke in tudi cene so enake. Odločitev uporabnika, kje bo kupoval, pa je prepuščena njemu samemu. Kar naenkrat ni bilo več dovolj, da je uporabnik dobil samo izdelek, ampak se je začelo govoriti o zgodbah. Zgodbe, ki naj bi bile zapisane v DNA blagovne znamke, so pritegnile marsikoga, vendar veliko blagovnih znamk tega ni znalo pravilno komunicirati, prav tako niso znale imeti konsistence v tem procesu. Uporabniki smo se navadili, da nas blagovne znamke razvajajo. Komunikacija ni bila več enosmerna, ampak se je s prihodom Facebooka in Twitterja začela spreminjati v dvosmerno komunikacijo.

Dobili smo tisto moč, ki je prej nismo imeli, predvsem pa so se začele znamke do nas drugače obnašati. Začele so nas razvajati, obveščajo nas o svojih novih produktih, komunicirajo z nami preko vseh možnih komunikacijskih platform. Začeli smo živeti v svetu, kjer smo uporabniki dobili vlogo, ki nam pripada. Nismo več zgolj številke, saj so se blagovne znamke začele zavedati, da smo uporabniki tisti, ki povečujemo njihovo vrednost. Miselnost se je precej obrnila in nič več ni merodajen samo podatek o tem, koliko nas stane akvizicija novega uporabnika. In prav je, da se tega zavedamo tudi uporabniki.

Retorično vprašanje: kdaj ste nazadnje v fizični trgovini z oblačili vprašali prodajalko o popustu, ki vam ga bo ponudila ob nakupu izdelka? Ali pa: koliko ste dobili popusta, ko ste kupovali nov avto? V spletnih trgovinah je namreč situacija obratna – tam kupujete ravno zato, ker vam ponujajo popuste, kajne?

Podobni članki

 

 

Potopitvena, interaktivna umetnosthttp://tehnik.telekom.si/kolumne/potopitvena-interaktivna-umetnostPotopitvena, interaktivna umetnostGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73505
Kaj je tvoj smoter, človekhttp://tehnik.telekom.si/kolumne/kaj-je-tvoj-smoter-clovekKaj je tvoj smoter, človekGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73484
10 prebojnih tehnologij letošnjega letahttp://tehnik.telekom.si/kolumne/10-prebojnih-tehnologij-letošnjega-leta10 prebojnih tehnologij letošnjega letaGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73411
Google A. I. Experiments – strojno učenje na zabaven načinhttp://tehnik.telekom.si/kolumne/google-ai-experiments-strojno-ucenje-na-zabaven-nacinGoogle A. I. Experiments – strojno učenje na zabaven načinGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73410
Mala šola fantastičnih projektov Elona Muskahttp://tehnik.telekom.si/kolumne/mala-sola-fantasticnih-projektov-elona-muskaMala šola fantastičnih projektov Elona MuskaGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73388
Internet prihodnostihttp://tehnik.telekom.si/kolumne/Internet-prihodnostiInternet prihodnostiGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73379
Playtable – namizne igre v digitalni dobihttp://tehnik.telekom.si/kolumne/playtable-namizne-igre-v-digitalni-dobiPlaytable – namizne igre v digitalni dobiGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd;L0|#0c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd|IgreGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd;L0|#0c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd|Igre3367

Nalaganje vsebine
© 2016 Telekom Slovenije
31. marec 2014
2002
9. april 2014
Koliko je vreden uporabnik na spletu?
Android, iOS, Windows Phone 8