Monetizacija vsebin na internetu

Roni Kordiš 14. april 2014
/PublishingImages/monetizacija-hero.jpg

Kako monetizirati vsebine na internetu, je eno izmed pogostejših vprašanj, ki jih slišim v zadnjem času. Tehnologija, s katero postavimo svoje spletno mesto, je namreč postala zelo poceni in preprosta, saj so na voljo brezplačna orodja, ki nam omogočijo postavitev spletnega mesta v nekaj minutah. Spletno mesto ni več takšen strošek, kot je bil pred leti, predvsem pa se nam ni več treba ukvarjati s strežnikom (gostovanjem), postavitvijo CMS-ja in drugimi tehničnimi podrobnostmi, ki nam delo zgolj otežujejo. Uporabniki si želimo le spletno mesto, kjer bomo lahko objavljali svoje prispevke in po možnosti ob tem še nekaj zaslužili.

Če k temu dodamo še podatek, da več kot 80 % potrošnikov osebno čuti vpliv gospodarske recesije na njihovo vsakdanje življenje in da se vsebine na internetu lahko monetizirajo, potem lahko najdemo sinergijo in jo s pridom izkoristimo.

Kljub vsemu pa vse skupaj ni tako preprosto, kot morda kaže na prvi pogled. Dejstvo je, da je takšnih uporabnikov, ki želijo monetizirati svoje vsebine, čedalje več. Torej je večja konkurenca in precej težje je najti nišo na trgu, ki bo zanimiva za obiskovalce. Tudi zneski, ki jih pustijo oglaševalci na internetu, so precej zanemarljivi proti zneskom, ki jih namenijo za oglaševanje na tradicionalnih medijih.

 

Gremo po vrsti. Ko razmišljate o svojem spletnem mestu, je nekaj stvari, ki se jih morate zavedati in jih narediti:

  • Naredite raziskavo o tem, koliko ljudi že piše o stvareh, o katerih želite pisati. S tem dobite vpogled v stanje na trgu, predvsem pa lahko preverite, če so stvari, o katerih boste pisali, za kogarkoli sploh zanimive. Če je konkurenca velika, potem premislite, ali si dejansko želite investirati čas v takšen projekt. Odsvetujem vam, da se spustite v konkurenčno bitko z uveljavljenimi portali, kajti močno dvomim, da vam bo uspelo!
  • Domena je pomembna, vendar ni ključna. Lahko ste inovativni in si izmislite novo ime, ki bo postalo sinonim za vaše spletno mesto, ali pa uporabite preprosto metodo in imate povsem preprosto domeno, ki jasno definira vašo nišo.
  • Ne pozabite na slogan. Pri brandingu je to precej pomemben faktor, saj si ljudje zapomnimo slogane, ki jih preberemo ali vidimo na spletu.
  • Spletno mesto potrebuje tudi svoj CGP (celostno grafično podobo). Verjetno na začetku ne boste investirali v lasten CGP, vendar imejte v mislih, da vizualna identiteta naredi vse skupaj prepoznavno. Nikar ne uporabite Comic Sans fontov in nikar ne oblikujte svojega logotipa v Microsoft Wordu.
  • Spletno mesto potrebuje svoj CMS (content management system) in gostovanje. Za začetek lahko poiščete spletne servise, ki vam omogočajo brezplačno gostovanje vašega spletnega mesta na odprtokodnem CMS-sistemu. Če želite več, potem se boste morali soočati z iskanjem strežnika, postavitvijo vašega spletnega mesta … Če niste strokovnjak in nimate dovolj denarja, vam slednje odsvetujem.

Sedaj imamo narejeno raziskavo trga, svojo domeno, slogan in logotip ter postavljeno spletno mesto. Tako pridemo do vsebin, ki jih lahko monetiziramo.

Zavedati se moramo, da so zanimive tiste vsebine, ki so unikatne. Ki niso kopirane iz drugih portalov, ampak so dejansko vsebine, ki jih ustvarjamo sami. Na spletu obstajajo avtorske pravice, ki se jih moramo držati. Prav tako iskalniški pajkci in njihovi algoritmi nimajo radi, da se enake vsebine pojavljajo na vseh portalih in spletnih mestih.

Sedaj imamo vsebino in lahko poskusimo z monetizacijo. Obstaja več načinov, kako monetiziramo svojo vsebino, vendar moramo še prej dobiti bralce, ki se bodo vračali na naše spletno mesto in poskrbeli za to, da vas bodo oglaševalci kontaktirali z različnimi predlogi:

  • Oglaševanje prek standardnih pasic ali kontekstualno oglaševanje. Najbolj znana platforma je Google Adsense, pri nas pa Httpool, iPROM. Vendar boste za resne zaslužke s tega naslova potrebovali tudi zelo veliko število obiskovalcev vašega spletnega mesta. Slovenci pač neradi klikamo na oglase.
  • Oglaševanje prek ozadja. Eno izmed najbolj uporabnih orodij tako za oglaševalca kot naročnika, saj so rezultati precej nad povprečjem.
  • Objavljanje sporočil za javnost, za katere dobite določeno plačilo. Slednje velja še posebej za spletna mesta, ki objavljajo vsebine, povezane z oblačenjem in kozmetiko. Ta tržna niša je precej zanimiva in dokaj odprta do založnikov, vendar bo treba precej lastne samoiniciative, da boste prišli do pravih ljudi na drugi strani.
  • Partnerski programi. V Sloveniji sicer zelo malo uporabljen kanal, ki pa je v tujini zelo uspešen. Namreč založnik in napotitelj dobi % od prodaje izdelkov, ki jih opravi uporabnik, ki je prišel z vašega spletnega mesta.
  • Nagradne igre, ki jih lahko izpeljete skupaj z oglaševalcem in kjer pride do sinergije. Vi vašim obiskovalcem ponudite nagrade, oglaševalec pa dobi kontakte sodelujočih.

Obstaja še kup drugih načinov, kako se monetizira vsebina, vendar je predpogoj za vse skupaj, da imate kvalitetno vsebino. Vsebina je tista, ki vam bo omogočila monetizacijo. Vendar pozor - kljub temu, da se vse to sliši zelo preprosto in v bistvu tudi je - služenje denarja na internetu ni tako preprosto. Vendar se z voljo in trudom tudi to da!

Vir fotografij: istockphoto.com

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
14. april 2014
2016
23. april 2014
Monetizacija vsebin na internetu
Android, iOS, Windows Phone 8