Nakupujete na spletu?

Roni Kordiš 27. januar 2014
/PublishingImages/nakupovenje-splet-hero.jpg

Nakupne navade potrošnikov se spreminjajo skozi čas. Tudi potrošniki smo vse bolj zahtevni in želimo vedno več. V otroštvu sem hodil v trgovine, na listku sem imel napisano, kaj moram nakupiti in prijazna prodajalka za pultom mi je vse zložila v vrečko, odtipkala zneske na veliki blagajni in sem plačal. Kmalu so se odprle prve samopostrežne trgovine, kjer sem se sam sprehajal med policami trgovin in iskal izdelke in je prodajalka na koncu ceno vsakega izdelka ročno odtipkala v blagajno. Kasneje so prišle črtne kode na izdelkih in se je vse skupaj pohitrilo, saj so skenerji črtne kode precej hitrejši od vtipkavanja zneskov. Na koncu smo dobili še samopostrežne blagajne, kjer si lahko sami poskeniramo izdelke in izvedemo plačilo.

Tako je potekal razvoj nakupovanja v realnem svetu. Trgovine se niso veliko spreminjale, le več poudarka je bilo na postavitvi živil na police in poti, po kateri se potrošniki sprehajamo po trgovini, da opravimo čim več impulzivnih nakupov. Naslednja stopnja, ki bi bila priročna, bi bile RFID-nalepke na izdelkih, da bi lahko voziček z izdelki samo zapeljali mimo blagajne in bi sistem sam preračunal skupen znesek vseh izdelkov, ki smo jih kupili. Zaenkrat so to samo moje želje.

 

Precej podobno je bilo tudi z nakupovanjem na internetu. Verjetno se še marsikdo spomni prvih začetkov spletnih trgovin, ki so bile predstavljene kot prihodnost nakupovanja. Ponudniki so ponujali nekaj izdelkov in plačilo je bilo v večini primerov po povzetju. Ljudje smo bili dokaj nezaupljivi, da bi puščali podatke o svojih kreditnih/bančnih karticah na spletu. Takrat je bil internet še precej velika neznanka in le redki so se odločali za nakupe s svojimi karticami. Kljub temu, da do zlorab ni prihajalo, pa je bila večina ljudi prestrašena, ker je nekoč nekdo omenil, da je prišlo do zlorabe kartice in da je imel s tem velike stroške. Sam, kljub temu, da plačujem s karticami na internetu že več kot deset let, doslej še nisem imel slabe izkušnje.

Ker smo postajali kupci čedalje bolj zahtevni, se je začelo povečevati tudi število spletnih trgovin. Tehnologija, ki to omogoča, je postala prosto dostopna (obstaja veliko brezplačnih CMS-rešitev za postavitev spletnih trgovin), predvsem pa se je začelo spreminjati tudi naše dojemanje spletnega nakupovanja. Spletno nakupovanje ni več povezano s strahom, ki smo ga nekoč imeli, nam pa prihrani čas in v končni fazi tudi prihranek pri nakupu. Večji živilski trgovci že dlje časa ponujajo to možnost svojim potrošnikom, vendar je število nakupov še vedno zanemarljivo v primerjavi s tistimi, ki jih opravimo v fizičnih trgovinah. Kar pa ne velja za ostale izdelke, ki se prodajajo na spletu.

Samo za trenutek pomislite, koliko spletnih trgovin ste pregledali v zadnjem tednu?

Verjetno vsak od nas, preden se odloči za nakup nekega izdelka, na spletu preveri njegove karakteristike in ceno. Pri tem je pomembna uporabniška izkušnja, ki jo dobi. Ravno zato obstajajo cele študije o tem, kako naj bo pravilno postavljena spletna trgovina, kako naj poteka celoten proces nakupa, predvsem pa, kako obiskovalcu prodati še kakšen izdelek več ali pa mu ob naslednjem obisku ponuditi poseben popust, ki ga bo prepričal v nakup.

Ko kupujem tehnične izdelke (na primer nov mobitel), najprej pregledam spletne trgovine in ko se odločim za določen izdelek, grem še v fizično trgovino, da vidim, če je izdelek res takšen kot na fotografijah in da ga tudi preizkusim. Pri Apple izdelkih je odločitev precej lažja, saj mi je točno znano, kaj lahko pričakujem od izdelka. Če se vse ujema, na spletu primerjam ponudbe med seboj in na koncu se odločim za tisto, ki mi ponuja največ – ni vedno samo cena tista, ki odloča o nakupni odločitvi, ampak tudi garancijski pogoji, servis in vse ostalo, kar sodi k izdelku in na kar pogosto pozabljamo. Na koncu plačam s svojo kartico, saj strahu, da bi nam kdo prek spleta ukradel podatke o naši kartici, skorajda ni več, saj za to skrbijo banke, ki jim vsaj pri tem zaupam. Če kupujem v spletnih trgovinah v tujini prvič, rajši uporabim storitev PayPal, ki je posrednik med mojo plačilno kartico in spletno trgovino. Doslej nisem imel niti ene negativne izkušnje, čeprav je vsak mesec izpisek na mojih karticah precej obremenjen z nakupi prek spleta.

Podobni članki

 

 

Potopitvena, interaktivna umetnosthttp://tehnik.telekom.si/kolumne/potopitvena-interaktivna-umetnostPotopitvena, interaktivna umetnostGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73505
Kaj je tvoj smoter, človekhttp://tehnik.telekom.si/kolumne/kaj-je-tvoj-smoter-clovekKaj je tvoj smoter, človekGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73484
10 prebojnih tehnologij letošnjega letahttp://tehnik.telekom.si/kolumne/10-prebojnih-tehnologij-letošnjega-leta10 prebojnih tehnologij letošnjega letaGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73411
Google A. I. Experiments – strojno učenje na zabaven načinhttp://tehnik.telekom.si/kolumne/google-ai-experiments-strojno-ucenje-na-zabaven-nacinGoogle A. I. Experiments – strojno učenje na zabaven načinGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73410
Mala šola fantastičnih projektov Elona Muskahttp://tehnik.telekom.si/kolumne/mala-sola-fantasticnih-projektov-elona-muskaMala šola fantastičnih projektov Elona MuskaGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73388
Internet prihodnostihttp://tehnik.telekom.si/kolumne/Internet-prihodnostiInternet prihodnostiGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73379
Playtable – namizne igre v digitalni dobihttp://tehnik.telekom.si/kolumne/playtable-namizne-igre-v-digitalni-dobiPlaytable – namizne igre v digitalni dobiGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd;L0|#0c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd|IgreGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd;L0|#0c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd|Igre3367

Nalaganje vsebine
© 2016 Telekom Slovenije
27. januar 2014
1947
3. februar 2014
Nakupujete na spletu?
Android, BlackBerry OS, iOS, Windows Phone 8