Ne tipkaj in vozi

Roni Kordiš 24. september 2013
/PublishingImages/ne-tipkaj-in-vozi1.jpg

Ali vas moti, ko vidite v vozilu pred seboj osebo, ki si tišči mobitel k ušesu in besno razlaga, medtem ko poskuša parkirati svoje vozilo na parkirišču? Ali pa voznika, ki gleda na svoj mobitel in tipka po njem, medtem ko vozi po avtocesti s hitrostjo 90 km/h in za seboj ustvarja kolono?

Samo dve situaciji, ki smo jim priča vsak dan in ki nas precej jezita. Namesto, da bi se vozniki koncentrirali na vožnjo in poskrbeli, da poteka promet tekoče, da bi opazovali, kaj se dogaja okoli njih, nas večina med vožnjo opravlja telefonske klice, smsa, tvita, objavlja statuse na Facebooku ...

Ne tipkaj in vozi

Sam zelo malo telefoniram med vožnjo, precej več pa tvitam! Seveda se zavedam, da s tem ogrožam ne samo sebe, ampak tudi življenja drugih udeležencev, ki so na cesti, saj sem nezbran in velikokrat se mi zgodi, da se bolj posvetim mobitelu kot pa situaciji, ki se dogaja na cesti. Verjetno nisem edini, ki se je že kdaj vprašal, kaj se je zgodilo v zadnjih petih kilometrih, ko sem moral objaviti svoj “veleumni” tvit in pri tem seveda moral gledati na svoj pametni mobitel, da sem ga tudi pravilno napisal. Če bi počakal pet minut, bi ga lahko napisal pred rdečo lučjo na semaforju, vendar ponavadi tega ljudje ne storimo, niti se ne ustavimo ob cesti, ko moramo opraviti pomemben telefonski klic.

Živimo v letu 2013, ko je večina novejših vozil opremljena s sistemom za prostoročno telefoniranje. Tudi naprave za prostoročno telefoniranje niso več tako drage, kot so bile leta nazaj, ko si jih ljudje zaradi cene niso privoščili. Pa vendar le malo voznikov uporablja to možnost.

Če se spomnimo prvih korakov v svet mobilnega telefoniranja, potem ne moremo mimo prvih NMT-naprav, kjer so njihovi lastniki kot “petelini” skakali okrog s škatlo, težko par kilogramov, s katero so lahko na parkirišču opravili pomemben telefonski klic in seveda vsem pokazali svojo pridobitev. Ko je pred 15 leti prišel na trg Mobipaket, je vse skupaj precej obrnil na glavo in omogočil vsem, da smo stopili v mobilni svet. In takrat si bil frajer, če si imel mobitel prislonjen k ušesu in so vsi videli, da se pogovarjaš, medtem ko se voziš naokoli.

Kasneje so prišle Bluetooth slušalke, ki so omogočale govorjenje po mobitelu med opravljanjem kakšne druge funkcije. Priznam, pogled na ljudi z BT-slušalko v ušesu mi je vedno pričaral nasmeh na lica, predvsem, ko sem jih videl, kako krilijo z rokami, ko se z nekom pogovarjajo. V zadnjem času so BT-slušalke precej redek pojav, čedalje večkrat pa vidim, kako ljudje držijo pred seboj mobitel in se po zvočniku pogovarjajo z osebo na drugi strani.

V Sloveniji imamo v Zakonu o varnosti cestnega prometa v 72. členu zapisano:

• Voznik med vožnjo ne sme uporabljati opreme ali naprav na način, ki bi zmanjševale njegovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila (maska, slušalke, telefon itd).

• Ne glede na določbo prvega odstavka je med vožnjo dovoljeno telefoniranje, vendar le ob uporabi v vozilo vgrajene naprave za prostoročno telefoniranje ali brezžične slušalke za eno uho, če vozniku pri tem ni treba fizično upravljati z mobitelom.

Če bi vozniki upoštevali zakon, bi bilo pri nas precej manj nesreč, ki se zgodijo pred semaforji, ali pa na parkiriščih, ko nismo zbrani, ker nas je ravnokrat prek mobitela razjezila žena, ali pa se ukvarjamo s stvarmi iz službe in poskušamo rešiti situacijo, v kateri pričakujejo, da jo bomo uspeli rešiti z enim klicem.

Sam sem se že večkrat odločil, da ne bom več tvital med vožnjo. Vendar je precej težko, ker mi je to početje zelo zlezlo pod kožo. Namesto, da bi raje opazoval okolico, poslušal radio in si zraven prepeval, posvečam vso pozornost svojemu mobitelu in besno tipkam po njem, ko se vozim naokoli. Vendar enkrat je čas, da tudi jaz to končam! Mogoče ravno sedaj!

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
24. september 2013
1155
17. marec 2014
Ne tipkaj in vozi