Romanca z neznancem

Alenka Selčan 16. maj 2014
/PublishingImages/romanca_cover.png

Bi delili svoje življenje s tujcem? Natančneje, bi delili drobce svoje zasebnosti z naključnim neznancem? Če je vaš odgovor pritrdilen, vas MIT Media Lab Playful Systems in The Dalai Lama Center for Ethics and Transformative Values vabita k novi izkušnji. Na osnovi storitev FourSquare, Google Street View in Instagram so namreč razvili novo aplikacijo 20 day Stranger, ki bo zainteresirane uporabnike iPhonov za dvajset dni povezala v nenavadno zvezo z neznancem, v kateri bodo ves čas ostali anonimni.

 

»Gre za iskanje novega načina, kako odpreti okno«, pravi vodja projekta, Kevin Slavin. »Ideja ni v tem, da naredimo neko življenje povsem prosojno, temveč ravno toliko, da začne zbujati radovednost, domišljijo in nenazadnje, pozornost.«

Se vam zdi tak način družabljenja nenavaden? Še pred desetletjem se je spletna romanca, ki je takrat najverjetneje potekala še prek Microsoftovega MSN-ja, zdela nepredstavljiva večini ljudi, danes pa skoraj vsak med nami pozna nekoga, ki zavoljo interneta ni več sam.

Človeštvo pa v zadnjem desetletju ne plete le novih oblik socialnih vezi, ampak ustvarja tudi nove vedenjske vzorce. Izkušnja spletnega mreženja nas je od začetne, sramežljive faze lažnih identitet Myspace profilov in avatarjev, za katerimi smo se skrivali na raznoraznih forumih, pripeljala do povsem brezsramnega postavljanja s selfiji pod pravimi imeni. Če smo nekdaj ob zasačenem vojerizmu zardevali, danes, ko so resničnostni šovi postali del vsakdana, povsem brezsramno kukamo v življenje osebe XY, ki ni dobro nastavila Facebookovih zasebnostih nastavitev.

Nove oblike socialnih stikov prinašajo tudi nove oblike prevar. Gledalci MTV-ja lahko že tretjo sezono spremljajo temačno stran spletnih romanc v seriji CatFish, ki je nastala po istoimenskem dokumentarnem filmu iz leta 2010. Nev Schulman, voditelj oddaje in protagonist dokumentarca, v njem razkriva, da se za nekaterimi njegovimi Facebook prijatelji in celo za dekletom, v katero se zaljubi, pravzaprav skriva le ena sama oseba, ki spretno manevrira med lažnimi profili.

 

A čeprav lahko preberemo, da je kar 81 milijonov Facebook profilov lažnih, zato še ne bomo zavrnili socialnega mreženja. Namesto, da bi se spraševali o resnični identiteti svojih spletnih znancev, raje iščemo načine, da se ta ponovno zakrije, saj smo se že navadili, da se lažje izpovemo popolnim neznancem kot pa svojim bližnjim, ki nas predobro poznajo.

Pred nasilnostjo neposrednega stika in razgaljanjem naše identitete nas ščiti vse več aplikacij in, kot kaže, postaja socialno mreženje v anonimnosti trend letošnjega leta. Tako se aplikacijama Secret in Whisper pridružuje še ShortWave, namenjena vsem tistim, ki bi sicer radi spoznali nekoga novega v živo (tukaj in zdaj), a bi ob tem ostali anonimni, ker se bojijo morebitne zavrnitve. Aplikacija, ki temelji na tehnologiji iBeacon, omogoča anonimni klepet med uporabniki, a le, če so ti med seboj oddaljeni največ dvajset metrov.

Avtorji aplikacije ShortWave očitno računajo na neskončno sramežljivost svojih uporabnikov, ki jih bo bližina sicer vznemirjala, a ne dovolj, da bi razkrili svojo osebnost in tako prenehali uporabljati aplikacijo. In tako tudi prava romantična, nikoli uresničena ljubezen, ki jo opeva mit o Tristanu in Izoldi, v tretjem tisočletju piše novo poglavje, le da se tokrat poslužuje pametne tehnologije.

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
16. maj 2014
2041
21. maj 2014
Romanca z neznancem
iOS