Spletno komuniciranje v letu 2015

Roni Kordiš 10. julij 2014
/PublishingImages/komuniciranje-2015-hero.jpg

Pred nekaj leti je večina podjetij, ki poslujejo na različnih trgih, verjela, da so družbena omrežja (Facebook, Twitter, Pinterest, Google+ …) rešitev za njihove težave. Da se bodo njihovi uporabniki pogovarjali z znamkami na družbenih omrežjih in bo število “lajkov” pomenilo tudi boljše poslovne rezultate podjetja. Leta so minevala, vendar se za vsa podjetja stvari niso obrnile v pozitivno smer. V tem času so taista podjetja pozabila, da ne obstaja zgolj komunikacija na družbenih omrežjih, kjer jim sledijo njihove lojalne stranke in da je treba iskati nove stranke na drugačne načine.

Floskula “content is king” vedno znova dokazuje, da ni le floskula, ampak da je bistvo spletnega komuniciranja ravno v vsebini. Podjetja večinoma pozabljajo na to, da kupci iščejo informacije na spletu, na družbenih omrežjih pa iščejo zabavo in delijo vsebine, ki zanimajo njihove prijatelje in družino. Spletna mesta velikokrat ne ponujajo dovolj informacij, saj so večinoma postala zgolj prodajni kanal, ki ga poskušajo izkoristiti s pomočjo “cross platform” akcij.

Sam pričakujem, da se bo v letu 2015 boj za vsebino, ki bo prek koristnih informacij za uporabnika imela tudi dodano vrednost za podjetja, kazal v boljših prodajnih rezultatih, predvsem pa v odnosu do strank, ki jim bodo prek zgodb p(r)odali rešitev za težave, s katerimi se stranke soočajo.

 

Družbena omrežja se bodo precej spremenila, saj bodo namenjena bolj kot ne zabavi, nastajali pa bodo nišni portali z vsebinami, ki bodo prinašali korist tako podjetjem kot strankam. Predvsem pa menim, da bo v naslednjih letih zopet veliko več poudarka na geolokacijah, ki so bile v zadnjih dveh letih v zatonu. Ljudje potrebujemo informacije in različni spletni servisi, ki jih agregirajo, jih bodo lahko ponudili uporabnikom.

Spletni portali, kot je Medium, bodo dobili svoje nadgradnje in bodo specializirani za posamezne tržne niše. Zaradi svoje bogate vsebine bodo dovolj obiskani, da se bo podjetjem splačalo investirati v vsebine, ki bodo namenjene izključno njim.

Še vedno bo največji uspeh pri prodaji dosegala klasična metoda – elektronska pošta, ki se je ljudje kljub vsemu ne naveličamo, vendar bo morala imeti več kot samo “call to action”, saj smo ljudje postali že malce pasivni do zgolj prodajne elektronske pošte.

Google bo s svojimi storitvami še vedno prednjačil na tem trgu, saj ima uvid v vsakega uporabnika in njihova storitev Google Now je prihodnost, ki se jo bodo morali začeti zavedati tudi drugi proizvajalci mobitelov.

Kljub temu, da se v zadnjih letih veliko govori o zgodbah, ki bi jih morala podjetja ustvarjati in z njimi znamčiti vsebine, je ta del pri nas še precej v povojih. Podjetja bodo morala razmišljati o celovitih rešitvah, ki ne zajemajo zgolj in samo prodaje, ampak bodo morala svojim strankam ponuditi tudi dodatne nabore storitev, ki bodo vse skupaj zaokrožile v celoto.

Predvsem se bodo podjetja morala zavedati, da je treba vedno znova poslušati uporabnike in se jim čim bolj prilagajati, kar se sedaj dogaja precej poredko.

Nedavna poteza mobilnega operaterja Telekom Slovenije je točno to, kar imam v mislih. Namreč, Telekom Slovenije je pred časom ponudil dostop do interneta na Hrvaškem v omrežju Hrvatski Telekom za 10,90 eura, ki je vseboval 1 GB prenosa podatkov. Ker so se uporabniki začeli pritoževati nad to količino podatkov, jih je Telekom Slovenije poslušal in jim dvignil prenos podatkov na 30 GB, kar lahko zadovolji vsakega, še tako zahtevnega uporabnika.

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
10. julij 2014
2100
16. julij 2014
Spletno komuniciranje v letu 2015
Android, BlackBerry OS, iOS, Windows Phone 8