Tellyporting – ali je konvergenca televizije in družbenih omrežij prihodnost?

Roni Kordiš 24. september 2013
/PublishingImages/tellyporting_twitter.jpg

Zadnja leta je na konferencah precej govora o besedni zvezi “second screen”, s katero opisujejo navade uporabnikov, ki preživljajo svoj čas pred TV zasloni in v tem času še brskajo po spletu s svojimi mobiteli, tablicami ali pa prenosnimi računalniki. Zase lahko mirno trdim, da je televizija v zadnjih treh letih postala zgolj ozadje, ko sedim pred računalnikom – in zame je televizor postal “second screen”. Na žalost se teh sprememb televizijske hiše ne zavedajo dovolj dobro in premalo vpletajo uporabnike v oddaje, ki jih same producirajo.

Tellyporting

S tem pridem do besede tellyporting, ki jo napovedi trendov, kaj se bo dogajalo v naslednjih letih, čedalje večkrat omenjajo. Če so bile pred leti predikcije, da bo televizija mrtva in jo bo nadomestil splet, še kako žive, se sedaj čedalje bolj zavedamo, da do tega ne bo prišlo. Radio ni umrl, ko se je pojavila televizija in tisk ni izginil, ko se je pojavil internet.

Televizija je še vedno živa in po podatkih iz ZDA ljudje preživljajo čedalje več časa pred TV-ekrani. Vendar se televizijske hiše zavedajo, da so družbeni mediji trenutno na vrhuncu in jih uspešno vključujejo v svoje oddaje, resničnostne šove ter tudi poročanja s krajev nezgod. Zavedajo se, da so informacije, ki se širijo preko Twitterja, veliko hitrejše, kot pa so informacije, ki jih dobijo njihovi poročevalci.

Moj povsem tipičen večer – na kolenih je prenosnik, imam prižgan televizor, poslušam, o čem govorijo v različnih oddajah in zraven tvitam, fejsbukam, pišem in berem stvari na spletu. Spremljam, kaj se dogaja na različnih komunikacijskih kanalih v povezavi s temo, ki je trenutno na televiziji – dogaja se konvergenca med televizijo in družbenimi omrežji in to tudi aktivno komentiram.

CNN je že pred nekaj leti odkril to možnost. In tisti, ki se spomnijo prvih začetkov Twitterja, se spomnijo “vojne” med sledilci @cnnbrk in @aplusk, ki se je končala z zmago CNN-ja in takrat se je začela masovna uporaba Twitterja. Novinarji CNN-ja imajo pod svojim imenom napisano svoje Twitter ime , v etru se vrtijo tviti uporabnikov, prav tako se v oddajah odgovarja na tvite.

Pri nas se je vse skupaj začelo precej kasneje. Prvi, ki je posegel v to sfero, je bil Val202, ki je leta 2011 začel z oddajo Tvit na I, kjer tedensko predstavljajo tviteraša, prav tako pa v eter preberejo zanimive tvite.

Prve korake na področju tellyportinga kot takšnega pa je v Sloveniji naredila komercialna televizija, ki je v času soočenj izkoristila to možnost in dosegla za Slovenijo ogromne številke – število tvitov z oznako #soocenje je bilo v prvi oddaji okoli 1000. Zadnje #soocenje pa je doseglo številko 6432 tvitov. Veliko število teh tvitov se je prikazalo tudi v etru, oz. so te tvite lahko prebrali gledalci, ko so spremljali soočenja prek svojih TV-zaslonov. Odzivi javnosti, ki ni poznala Twitterja, so bili pozitivni, saj so tviti precej popestrili dogajanje v studiu.

To je bil zametek tellyportinga - povezava televizije in družbenega omrežja. Pred tem smo poznali SMS-e, ki smo jih pošiljali na ključne številke, vendar je bilo vse zavito v skrivnost – na Twitterju so stvari odprte in vidne vsem. In če nas zanima oseba, jo lahko zlahka najdemo in ji začnemo slediti.

Efekt je precej podoben efektu snežne kepe – ko se enkrat začne valiti, jo je težko ustaviti. In tellyporting se lahko uporablja tudi za drugačno konvergenco – recimo pametni oglasi, kjer dosežemo interakcijo z uporabniki. Ali pa na avtobusih, kjer se nam prikazujejo komentarji uporabnikov.

Možnosti je neskončno in komaj čakam, da se nekdo pri nas odloči in začne na tem delati malce bolj premišljeno ter dolgotrajno. Vsekakor pa je to popestritev za uporabnike družbenih omrežij, gledalce pa tudi ustvarjalce oddaj.

Podobni članki

 

 

10 prebojnih tehnologij letošnjega letahttp://tehnik.telekom.si/kolumne/10-prebojnih-tehnologij-letošnjega-leta10 prebojnih tehnologij letošnjega letaGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73411
Google A. I. Experiments – strojno učenje na zabaven načinhttp://tehnik.telekom.si/kolumne/google-ai-experiments-strojno-ucenje-na-zabaven-nacinGoogle A. I. Experiments – strojno učenje na zabaven načinGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73410
Mala šola fantastičnih projektov Elona Muskahttp://tehnik.telekom.si/kolumne/mala-sola-fantasticnih-projektov-elona-muskaMala šola fantastičnih projektov Elona MuskaGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73388
Internet prihodnostihttp://tehnik.telekom.si/kolumne/Internet-prihodnostiInternet prihodnostiGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73379
Playtable – namizne igre v digitalni dobihttp://tehnik.telekom.si/kolumne/playtable-namizne-igre-v-digitalni-dobiPlaytable – namizne igre v digitalni dobiGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd;L0|#0c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd|IgreGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd;L0|#0c94baa6a-0633-4a64-ab5c-bb9a1c8b74bd|Igre3367
Kolumna: Zuckerbergova globalna skupnosthttp://tehnik.telekom.si/kolumne/kolumna-zuckerbergova-globalna-skupnostKolumna: Zuckerbergova globalna skupnostGP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73352
Razkrito s prevodom http://tehnik.telekom.si/kolumne/Razkrito-s-prevodomRazkrito s prevodom GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#01cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45;L0|#001cf8717-c271-4d6b-8434-efafb540ba45|Kolumna;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73260

Nalaganje vsebine
© 2016 Telekom Slovenije
24. september 2013
1157
17. marec 2014
Tellyporting – ali je konvergenca televizije in družbenih omrežij prihodnost?