Tikanje ali vikanje na družbenih omrežjih

Roni Kordiš 16. julij 2014
/PublishingImages/tikanje-druzabna-hero.jpg

Kako naj se obnašamo na družbenih omrežjih? Naj ostale uporabnike vikamo ali tikamo, je precej pogosto vprašanje, ki si ga zastavljamo uporabniki družbenih omrežij. Precej gorečih debat je bilo že na to temo, kajti nikjer ni jasno določenega pravila, ki bi se ga morali držati na družbenih omrežjih.

Sam sem na družbenih omrežjih zagovornik tikanja, kajti vsaj v tem, virtualnem svetu smo si vsi med seboj enaki. Nikjer ne obstaja pravilo, da bi morali uporabniki Twitterja z manj sledilci vikati tiste, ki jih imajo več. Prav tako tudi še nisem zasledil podatka, da bi propadlo podjetje, ki je tikalo svoje sledilce na Facebooku.

Na družbenih omrežjih gre za drugačen način komunikacije, kot smo ga navajeni na spletnih mestih ali znotraj aplikacij. Tam veljajo drugačna pravila, predvsem pa je ciljna javnost precej drugačna kot na družbenih omrežjih. Dialogi na družbenih omrežjih so veliko bolj prijetni, če ni neke navidezne bariere, ki jo postavi vikanje.

 

Sam na družbenih omrežjih vedno tikam vse deležnike. Če pa iste osebe srečam v resničnem življenju, odnos spremenim – če torej komuniciram s predsednikom RS prek Twitterja, ga tikam, če ga srečam na ulici, pa se bom seveda obnašal temu primerno in ga vikal.

Ponavadi imajo s komuniciranjem na družbenih omrežjih večji problem podjetja in znamke, ki se težko odločijo, kakšen način komunikacije je primernejši. Če se podjetje odloči, da svoje sledilce tika, potem naj to počne ves čas komunikacije in s tem pokaže svojo sproščenost in odprtost. Če pa se odloči, da bo svoje sledilce vikalo, pa naj to strogo upošteva skozi celotno komunikacijo in tudi pri komentarjih, kjer se ponavadi spozabimo in namesto vikanja začnemo s tikanjem, ali pa – kar je še pogosteje – začnemo uporabljati “polvikanje”, ki ne sodi nikamor.

Karkoli boste izbrali, se morate zavedati, da mora biti ton komunikacije v skladu z vašim podjetjem ali znamko in da mora biti ta način konsistenten.

Naj torej na družbenih omrežjih vikamo ali tikamo?

Ni pravilnega načina, ki bi ga kdorkoli lahko predpisal. Odločitev je na strani posameznika in podjetja. Če želite lahkotnejši ton komunikacije, potem izberite tikanje, če želite zgolj profesionalen odnos, potem bo lažje z vikanjem. Podobno, kot je v realnem življenju, kjer precej hitro ugotovimo, da ima vikanje prednost, če želimo imeti zgolj poslovno komunikacijo in želimo zmanjšati manevrski prostor za prepire. Po drugi strani pa ima tikanje povsem drugačen ton in v marsikomu vzbudi večje zaupanje.

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
16. julij 2014
2109
23. julij 2014
Tikanje ali vikanje na družbenih omrežjih
Android, iOS, Windows Phone 8