Ustvarjati vsebino ali jo kopirati

Roni Kordiš 24. september 2013

Kdor se ukvarja s spletom, se zaveda, da je vsebina kraljica. Spletno mesto je lahko še tako superiorno, narejeno po zadnjih standardih HTML5, in CSS3, prilagojeno za vse naprave in z res kakovostno uporabniško izkušnjo, vendar če ni vsebine, ki bi pritegnila bralce, so vse naštete stvari povsem nepomembne.

Živimo v instantnih časih – naše življenje vsak dan postaja hitrejše, vse manj časa imamo za preverjanje informacij, ki nam jih servirajo mediji, vse manj časa imamo za svoje prijatelje in kolege. V vsakem trenutku nas oglaševalci vzpodbujajo k nakupu njihovega izdelka z novim oglasom in vse več vsebin, ki jih najdemo na spletu, je zgolj in samo še reciklaža. S prihodom družbenih medijev smo se začeli soočati še z eno posebnostjo – med seboj smo začeli deliti čedalje več vsebin, ki jih niti ne pogledamo, ampak so nam zanimivi samo naslovi, stisnemo “like” gumb na Facebooku, ker je to storil že nekdo drug pred nami in se sploh ne poglobimo v vsebino, ki je zadaj.

Če iščemo kakovostno vsebino na spletu, jo čedalje težje najdemo. Izjema so specializirana (nišna) spletna mesta, ki ne pišejo o vsem, ampak se posvetijo svoji niši, ki jo dejansko tudi obvladujejo. Tudi v Sloveniji je precej primerov dobre prakse, kjer se sicer najdejo podobne vsebine kot na večjih svetovnih medijskih portalih, ampak te vsebine niso direktno prevedene in se takoj vidi, da je avtor točno vedel, o čem piše in je zraven dodal še svoj pogled oz. razmišljanje.

Seveda pa obstajajo tudi drugačni spletni mediji, ki prevajajo tuje novice in se pod njih, brez navedbe vira, podpišejo novinarji. Če jim zmanjka vsebine, potem uporabijo vsebino, ki jo ponuja STA. In če pride do odmevne zgodbe v naši medijski krajini, potem jo povzemajo en za drugim, kar odpira odlične možnosti za manipulacijo. Ko si prvi izmisli precej verjetno zgodbo in jo podtakne naprej - takšnih primerov je bilo pri nas že precej. Ampak to je vsaj ustvarjanje vsebine, za razliko od prej omenjenega prevajanja oz. kopiranja.

Vendar nazaj k vsebini, ki jo ustvarjamo mi, uporabniki družbenih omrežij. Verjetno je vsak od vas ob zmagi Tini Maze, kar se nam v tej sezoni dogaja pogosto, začudeno opazoval dogajanje na Facebooku, ko vsi “social media managerji” uporabljajo enak princip – kuj železo, dokler je vroče, in objavijo sliko Tine Maze, ji čestitajo ob zmagi in seveda mimogrede zapišejo, da si to zasluži “big like”. In čredni nagon povzroči ravno to, kar si oni želijo. Uporabniki stisnejo “like” in so zadovoljni, ker so opravili dobro dejanje.

Na žalost je precej podobna situacija tudi na osebnih profilih posameznikov, ki bolj ali manj kopirajo vsebine od drugih uporabnikov in mimogrede zapišejo v komentar še “kradem”. Saj nam je to vsem poznano, kajne?

Namesto, da bi človek zapisal svojo misel, delil fotografijo, ki jo je sam naredil, pa čeprav z njo ne bo dobil nobene nagrade … Ampak takšna vsebina je vsaj odraz človeka in izraža njega. Verjetno nisem edini, ki bi raje videl takšne statuse in takšno vsebino na družbenih medijih?

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
24. september 2013
1147
17. marec 2014
Ustvarjati vsebino ali jo kopirati