Visoki zneski računov in kako jih znižati

Roni Kordiš 24. september 2013
/PublishingImages/foto-1-fb-nasveti.jpg

Agencija za pošto in elektronske komunikacije RS (APEK) je konec marca izdala Priporočila o preprečevanju izredno visokih zneskov na računih (vir), s katerimi je vsebinsko nadgradila priporočila iz leta 2009. Namen priporočila je vzpostavitev najboljše prakse za preprečevanje izredno visokih zneskov na računih končnih uporabnikov. V priporočilu so zajeti ukrepi operaterjem, s katerimi bi omogočili precej bolj preprosto sledenje porabi, opozarjanje na presežene količine in blokado ob doseženih zgornjih mejah porabe, ter priporočila o načinu obveščanja in ozaveščanja uporabnikov.

Uporabniki se moramo zavedati, da je odgovornost za visok znesek na računu vedno na naši strani. Kljub temu, da vedno znova trdimo, da nismo nič naredili, so dejstva malce drugačna. Operaterji imajo jasno napisane cene svojih storitev, prav tako skrbijo za to, da njihovi uporabniki niso preveč presenečeni nad računom, ki ga dobijo konec meseca. V zadnjih letih je bilo vpeljanih precej novosti, ki nam omogočajo boljši pregled in nadzor nad porabo, kot tudi obveščanje, ko presežemo določene količine.

Pred leti, ko sem se vrnil z dopusta na Hrvaškem, sem bil na koncu meseca presenečen nad zneskom računa mobilnega operaterja. Navajen sem vnaprej zakupljenih količin prenosa podatkov, klicev in SMS-ov, in ponavadi nisem presegel teh količin. Ker sem se zavedal, da sem v tujini, so bili moji pogovori in število SMS-ov precej omejeni, ampak poraba prenosa podatkov je bila vseeno dokaj visoka.

Ker je na Hrvaškem drugačen obračunski interval, kot sem ga navajen doma, prav tako za Hrvaško ne velja Evrotarifa, na kar nisem bil pozoren, je bil tudi znesek temu primeren. Takrat mobilni operater še ni omogočal SMS-obveščanja o porabljeni količini oz. nastavitvi zgornje meje zneska računa, kar bi mi omogočilo precej velik prihranek. Ta storitev je sedaj že nekaj let omogočena.

Pri pametnih mobitelih je treba biti pazljiv, saj se večina aplikacij sama priključuje na internet (če jim seveda to ob namestitvi dovolimo) in tako prenaša podatke, ko se tega niti ne zavedamo. Če smo v tujini in ne izključimo možnosti gostovanja, se nam lahko hitro zgodi, da bo račun za mobilnega operaterja višji kot pa znesek, ki smo ga porabili za počitnice.

Če se nahajamo v bližini meje in imamo vključeno samodejno izbiranje operaterja, moramo biti pozorni na to, v katerem omrežju gostujemo. Sam imam vključeno ročno izbiro operaterja in s tem poskrbim za to, da ne prihaja do situacij, ko bi v gostujočem omrežju govoril ure in ure, namesto da bi to preveril in si ne delal nepotrebnih stroškov.

Držim se načela, da ob prestopu meje izključim podatkovno gostovanje v tujih omrežjih – in ga v tujini vključujem po potrebi. S tem poskrbim, da imam nadzor nad količino prenosa podatkov in izbiro operaterja, ki ima ugodnejšo ceno prenosa podatkov zame.

Mobitelovi naročniki si lahko vključite Monitor Alarm - to je storitev, ki te obvesti, ko presežeš določen znesek porabe ali zakupljene količine (podatki, klici, sporočila ...).

Smernice, ki jih priporoča APEK, so odlično izhodišče za operaterje. Večino teh priporočil imajo operaterji že implementiranih, nekatere pa bodo še dodatno. Vendar se moramo uporabniki zavedati nečesa. Še tako pameten nadzor in priporočila ne morejo narediti toliko koristi, kot jo lahko mi sami, če se informiramo. V končni fazi so priporočila samo orodje, s katerimi si lahko vsi pomagamo; kako bomo to storili, pa je še vedno odvisno od nas.

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
24. september 2013
1158
17. marec 2014
Visoki zneski računov in kako jih znižati