• /PublishingImages/Mailbox-screens-later-push.jpg

    Mailbox za iPhone: popolnoma nov pristop k e-pošti

    23. september 2013 - Alja Isaković

    Če pri svojem delu veliko uporabljaš e-pošto, je velika verjetnost, da jo pogosto iskreno sovražiš in da te na vsake toliko prime, da bi vse skupaj zabrisal globoko v vulkane Mordorja. Tudi sama sem imela ta problem, dokler mi ni luči na koncu tunela pokazala aplikacija Mailbox, ki zaenkrat rešuje e-poštne tegobe za Gmail na iPhonu.

    Zakaj še ena aplikacija za e-pošto?

    Mailbox je plod ekipe, ki je razvila aplikacijo Orchestra To-do za skupno upravljanje z opravili. Kljub možnosti sodelovanja na opravilih, je ekipa sčasoma ugotovila, da se jim opravila še vedno nabirajo kje drugje kot v e-poštnih nabiralnikih. Zato so se odločili, da bodo bika neposredno zagrabili za rogove in spremenili odnos, ki ga imamo z e-pošto. H temu so dodali še sodoben uporabniški vmesnik in geste, ki precej spominjajo na izredno moderno iOS in Mac aplikacijo Clear ter vse skupaj zapakirali v rešitev, ki ji pravijo preprosto Maibox.

    V decembru so s spodnjim predstavitvenim videom takoj poželi veliko zanimanja med tehnološkimi navdušenci. Tudi sama sem se za storitev prijavila takoj po ogledu videa in vsakemu, ki me je bil pripravljen poslušati, razlagala, kako to nujno potrebujemo. Pa je Mailbox res magično zdravilo za naše e-poštne težave?

    [vimeo width=600 height=338]http://vimeo.com/54553882[/vimeo]

    Igra čakalne vrste in Mailbox v praksi

    Konec januarja sem dobila SMS-sporočilo z rezervacijsko številko 13.243 in obljubo, da bo aplikacija na voljo v kratkem. Pred slabimi dvema tednoma se je aplikacija brezplačno končno pojavila v Applovem App Store in na tisoče uporabnikov se je postavilo v virtualno čakalno vrsto. Mailbox naj bi tak sistem uvedel zaradi lažje skalabilnosti storitve in lovljenja začetnih hroščev (prvi popravek se je pojavil že dan po izidu), vsekakor pa jim je poseben sistem rezervacij in čakalne liste pomagal tudi pri promociji aplikacije.

    Kdo čaka, dočaka

    Po dobrem dnevu čakanja sem tudi sama končno vstopila v svet Mailboxa. Po prijavi v svoj Gmail račun mi je Mailbox najprej postregel z interaktivnimi navodili za uporabo. Nato me je pozval, naj vsa trenutna sporočila v Gmail mapi Prejeto arhiviram. Ker sem bila do takrat dokaj lena kar se tiče organizacije e-pošte, sem imela kar manjši cmok v grlu, ko sem Mailboxu prepustila arhiviranje na tisoče sporočil. Saj vem, arhivirana sporočila so še vedno dostopna preko Gmaila, ampak navada je pač včasih železna srajca. Po par minutah dela se mi je nato prvič po zares, zares dolgem času pokazal prazen e-poštni nabiralnik.

    Mailbox v bistvu naš e-poštni nabiralnik razdeli v pet delov:

    • sezname,
    • začasno odložišče za sporočila,
    • glavni Mailbox,
    • arhiv za prebrana sporočila in
    • smeti.

    Nova, neprebrana sporočila prispejo v glavni Mailbox. Ko sporočilo preberemo, ga lahko s potegom na desno ali izborom kljukice premaknemo v arhiv med obdelana sporočila, z dolgim potegom na desno ali križcem pa sporočilo zbrišemo. Podobno v drugo smer. S kratkim potegom v levo začasno odložimo sporočilo iz Mailboxa in določimo ponoven opomnik za sporočilo (kasneje danes, jutri, čez vikend ipd.), z dolgim potegom v levo pa sporočilo dodamo na en izmed poljubno nastavljenih seznamov (npr. za prebrat, za pogledat, za kupit). Po potrebi lahko seveda sporočilo po želji premaknemo v drug predal.

    Dokaj preprosto se sliši, a ne? Je, ja. Mailbox v našem Gmailu naredi le posebne oznake za sporočila, ki se jim želimo posvetiti kasneje. Hkrati si beleži, kdaj želimo biti na sporočila ponovno obveščeni in ob določenem času sporočilo spet premakne v glavni poštni nabiralnik. Na mobitelu si lahko seveda vklopimo potisna sporočila, tako da smo ob prejetju nove ali zamaknjene pošte takoj obveščeni. Na ikoni aplikacije značka prikazuje le števec sporočil, ki so trenutno v glavnem Mailboxu, vsa ostala sporočila pridno čakajo na svoj trenutek slave pod oznako "Later" ali nabirajo prah v arhivu.

    Po slabih dveh tednih uporabe ti lahko potrdim, da sistem vsekakor deluje. Sporočila, ki ne potrebujejo več moje pozornosti, sedaj z veseljem takoj arhiviram. Tista, s katerimi se moram še ukvarjati, pa časovno zamaknem na pravi trenutek in tako nadomeščam velik del s službo povezanih opravil. Zato je sedaj, skoraj čudežno, moj e-poštni nabiralnik večino dneva popolnoma prazen. Priznam, da me pri tem motivira tudi radovednost glede dnevne fotke praznega Mailboxa. Mailbox namreč vsak dan izbere eno sliko iz Instagrama in jo vključi v Mailbox logo. Prijetna majhna pozornost, ki naredi prazen e-poštni nabiralnik še lepši.

    Brez omejitev in težav na začetku ne gre

    Ker pa gre še za popolnoma novo storitev, je seveda potrebno sklepati še nekaj kompromisov. Zaenkrat Mailbox deluje le na iPhonih, še iPad različice ni na voljo. Odlično se torej obnese, ko sem z iPhonom na poti, ko pa delam na prenosniku ali uporabljam kateri drugi pametni telefon, moram na iPhonu posebej označiti, kaj želim s sporočilom narediti.

    No, sporočila so v vsakem primeru sinhronizirana z Gmailom, tako da lahko večino funkcionalnosti uporabljamo tudi preko spletnega ali namiznega odjemalca za e-pošto. A vseeno se na namizju še ne da določati časovnih zamikov za sporočila. Seveda je dodatna omejitev ta, da Mailbox trenutno deluje samo z Gmailom, tako da zaenkrat še ne pride v poštev, če primarno uporabljaš službeni Exchange ali kaj podobnega. Par dni nazaj je storitev že imela nekaj urni izpad, tako da očitno porodni krči še niso čisto mimo.

    Dobra novica pa je, da ekipa Mailbox že načrtuje širitev tako na druge platforme kot na druge ponudnike e-poštnih storitev, tako da bodo sčasoma večino omejitev odpravili. A kljub temu, da Mailbox trenutno zahteva še malce prilagodljivosti in potrpežljivosti, je na mojem iPhonu že drugi dan dobil častno mesto med aplikacijami, ki so dostopne na vsakem domačem zaslonu. Mailbox je, vsaj zame, končno e-pošta, ki se prilagaja vsakemu dnevu posebej in že komaj čakam na širitev storitve. Če torej večinoma uporabljaš iPhone in Gmail, ti priporočam, da preneseš aplikacijo, se postaviš v čakalno vrsto in se pustiš prijetno presenetiti.


    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

23. september 2013
469
24. september 2013
Mailbox za iPhone: popolnoma nov pristop k e-pošti
Aplikacije