4 napotki za razvoj iger za pametne telefone [M:Android]

Jan Isakovič 24. september 2013
/PublishingImages/duke_nukem_monster.png

Današnji pametni telefoni uporabnikom pogosto služijo za preganjanje dolgčasa z igranjem igric. Poleg igralnosti in grafike pa velja pri razvoju pozornost posvetiti tudi specifikam mobilnikov. V nadaljevanju si bomo ogledali štiri napotke, ki bodo iz vaše mobilne igre pomagali narediti hit.

Igra naj se prične hitro

Ankete kažejo, da mobilne igre na telefonih igra kar 57% uporabnikov. Najbolj pogosto, v kar 60% primerih, jih igrajo takrat, ko čakajo. To pomeni, da si uporabniki za vašo igro ne bodo vzeli ene ure, ampak se ji bodo posvetili za nekaj minut takrat, ko bodo utegnili.

Če želite uporabniško izkušnjo igre prilagoditi temu načinu uporabe, poskrbite za to:

  • da se bo igra hitro naložila;
  • da uporabniku pred pričetkom igranja ne bo treba predolgo klikati po menijih;
  • da bo uporabnik z igranjem nadaljeval tam, kjer je prejšnjič nehal;
  • in da se aplikacija zapre hitro, pri tem pa si zapomni, kje je uporabnik ostal.

Seveda gre pri načrtovanju uporabniške izkušnje za kompromis. Lahko predvidevamo, da hoče uporabnik igrati s profilom zadnjega, ki je igral igro? Lahko predvidevamo, da hoče igro nadaljevati in ne pričeti z novo?

Pri reševanju podobnih dilem nam lahko zelo pomaga beleženje obnašanja igralcev v obdobju testiranja igre. Če se denimo izkaže, da v 80% primerih po zagonu aplikacije uporabnik nadaljuje zadnjo igro, lahko to možnost vzamemo za privzeto; v primeru, ko to stori le v 20% primerov, pa to seveda ni smiselno.

Primer dobre izvedbe: Abduction

Primer slabe izvedbe: Spiderman, Air Control

Dohodni klic ne sme prekiniti igre

Uporabniki vašo igro igrajo na telefonu, zato je gotovo, da jo bo prej ali slej prekinil telefonski klic. Če bo uporabnik zaradi tega izgubil napredek ali rezultat v igri, seveda ne bo vesel. V primeru klica zato shranimo vse podatke igre in uporabniku po končanem klicu ponudimo, da z igro nadaljuje.

Nekaj napotkov o tem, kako to implementirati in testirati na Androidu, najdete na strani StackOverflow, podrobna navodila pa v uradnem Android priročniku.

Primer dobre izvedbe: Teeter

Primer slabe izvedbe: Abduction

Prilagodite nastavitve zvoka nastavitvam telefona

Predstavljajte si uporabnika na predavanju ali med dolgočasnim sestankom, ki se odloči, da bo dolgčas pregnal z vašo igro. Preden jo zažene, preveri, če je zvok na telefonu izklopljen - a kljub temu celotno predavalnico ali sejno sobo ob zagonu pozdravijo uvodne fanfare vaše igre. Vsekakor neprijetna situacija!

Nastavitve zvoka na Android

Veliko uporabnikov Android telefonov bega različna nastavitev za "tihi način" in "glasnost vsebin". Na glasnost aplikacij vpliva druga nastavitev, kar pomeni, da mora uporabnik za izklop vseh zvokov vklopiti tihi način in potem še zmanjšati glasnost vsebin na minimum.

Če hočemo biti do uporabnikov kar najbolj prijazni, lahko preverimo, če je telefon v tihem načinu, in samodejno izključimo zvok aplikacije. To preprosto preverimo z uporabo razreda AudioManager.

Vmesnik igre naj bo prilagojen posebnostim pametnih telefonov

Z igrami na pametnih telefonih upravljamo drugače kot na konzolah ali na osebnih računalnikih. Mobilniki imajo dodatne senzorje, a hkrati mnogo manjše število dostopnih gumbov. Pri načrtovanju nadzora se poskusite temu čimbolj prilagoditi.

Gumbi, gumbi..

En od načinov, s katerimi razvijalci rešujejo pomanjkanje gumbov na pametnih telefonih, so virtualni gumbi na zaslonu. Ti si lahko učinkovita rešitev iz zagate, a le, če uporabnika ne obremenjujejo preveč. Gumb ali dva ob robu zaslona tam, kjer uporabnik že ima prste (recimo levo in desno spodaj, kjer drži palce), uporabnika verjetno ne bosta preveč obremenila; cela vrsta gumbov pa bo za uporabnike zagotovo preveč, še posebej, če zahteva naša igra hitre reflekse.

Primer dobre izvedbe: Abduction, Winds of Steel, Teeter

Primer slabe izvedbe: Duke Nukem

Katera igra pa je po vaše najbolj prilagojena pametnim telefonom in ob kateri si lahko zgolj pulite lase?

Zanimive povezave:

Podobni članki

 

 

LG na trg z izjemno zanimivim mobitelom X venture, ki je namenjen aktivnimhttp://tehnik.telekom.si/novice/lg-na-trg-z-izjemno-zanimivim-mobitelom-x-venture-ki-je-namenjen-aktivnimLG na trg z izjemno zanimivim mobitelom X venture, ki je namenjen aktivnimGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73459
Millo: inovativen pametni mešalnikhttp://tehnik.telekom.si/novice/millo-inovativen-pametni-mesalnikMillo: inovativen pametni mešalnikGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73458
Nokia 3310: Legenda se v Slovenijo vrača junijahttp://tehnik.telekom.si/novice/nokia-3310-legenda-se-v-slovenijo-vraca-junijaNokia 3310: Legenda se v Slovenijo vrača junijaGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73457
Bo Galaxy C10 prvi Samsungov mobitel, ki bo imel zadaj dve kamerihttp://tehnik.telekom.si/novice/bo-galaxy-c10-prvi-samsungov-mobitel-ki-bo-imel-zadaj-dve-kameriBo Galaxy C10 prvi Samsungov mobitel, ki bo imel zadaj dve kameriGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73456
Pričakujemo lahko nove igre RollerCoaster Tycoonhttp://tehnik.telekom.si/novice/pricakujemo-lahko-nove-igre-rollercoaster-tycoonPričakujemo lahko nove igre RollerCoaster TycoonGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73455
Applovi napotki za izdelovanje posnetkov z iPhonom 7http://tehnik.telekom.si/novice/applovi-napotki-za-izdelovanje-posnetkov-z-iphonom7Applovi napotki za izdelovanje posnetkov z iPhonom 7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73454
Google predstavlja novosti v navidezni in obogateni resničnostihttp://tehnik.telekom.si/novice/google-predstavlja-novosti-v-navidezni-in-obogateni-resnicnostiGoogle predstavlja novosti v navidezni in obogateni resničnostiGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73451

Nalaganje vsebine
© 2016 Telekom Slovenije
24. september 2013
1010
24. september 2013
4 napotki za razvoj iger za pametne telefone [M:Android]