Boj proti robotom na socialnih omrežjih

Alenka Selčan 1. februar 2016
/PublishingImages/roboti-socialna-omrezja-hero.jpg

Podatki iz leta 2014 pričajo, da je na Twiterju avtomatiziranih kar osem odstotkov od triindvajestih milijonov uporabniških računov in najbrž tudi na Facebooku statistika ni nič bolj spodbudna.

Z robotskimi računi, ki so ustvarjeni za samodejno širjenje objav za preoblikovanje javnega mnenja, se je lani podala celo DARPA, ameriška obrambna agencija, ki sicer slovi tudi kot stvariteljica povsem pravih robotov.

Tako kot se povprečni smrtnik boji vstaje mehanskih vojaških robotov, se DARPA boji tistih, ki na socialnih omrežjih širijo nezaželeno propagando, pa naj gre za širjenje slave Putinu ali novačenje v ISIS.

Da bi pospešili sledenje tovrstnih robotov, so lani priredili celo tekmovanje „DARPA Twiter bot challange“, za katerega so ustvarili propagandne robote, ki so po Twiterju širili bodisi pozitivne bodisi negativne informacije o cepljenju.

 

Če ste tudi sami zavzeto sodelovali v vojni o cepivih, ste zdajle najbrž bolj s težavo pogoltnili grenkobo spoznanja, da ste nemara nasedli robotu. A naj vas brž potolažimo. Lahkega dela niso imeli niti sodelujoči v tekmovanju (med njimi so bili ugledni člani univerz Južne Kalifornije in Indiane ter podjetij Georgia Tech, Sentimetrix, IBM in Boston Fusion), ki so v štirih tednih morali uloviti vse Darpine propagandne robote.

Pregledati so morali več kot štiri milijone sporočil, poslanih iz sedem tisoč uporabniških računov na Twiterju, med katerimi se je skrivalo devetintrideset Darpinih robotov. Posnetek vsakega sporočila, tako naravnega kot samodejnega, je vseboval identifikacijsko kodo, uporabniški profil pošiljatelja, url, čas in datum objave, pa tudi informacijo, kateri uporabniki so prenehali slediti pošiljatelju. Za vsakega razkritega robota so bili tekmovalci nagrajeni s točko, vendar so ob vsaki napaki izgubili četrtino nje.

Ekipi podjetja Sentimetrix in Univerze južne Kalifornije sta bili na lovu za roboti posebej uspešni. Prva je dvanajst dni pred koncem tekmovanja pravilno prepoznala vse Darpine robote, a je napačno presodila, da k njihovi čredi spada še en uporabniški profil, kalifornijski tim pa je svojo nalogo opravil stoodstotno le šest dni pred iztekom tekmovanja. Algoritem podjetja Sentimetrix je poleg Darpinih robotov uspešno izsledil tudi tiste, ki so leta 2014 vplivali na rezultate volitev v Indiji.

Za uspešen lov na propagandne robote so ključni trije koraki. Prva selekcija se osredotoča na prve znake, ki izdajajo robota. To so predvsem nenaravni jezik, pogostost objav prek celega dneva in tudi preveliko število hashtagov pogosto izdaja, da ne čivka človek, temveč robot. Drugi korak proučuje sumljiva omrežja, saj roboti nadvse radi sledijo drugim robotom, zadnji pa na osnovi prvih dveh zategne zanko vsem osumljenim.

Ne glede na uspešnost Darpine akcije se zgodba s propagandnimi roboti še ni končala. Nasprotno. Pričakovati je, da bodo ti postali vse bolj prebrisani, njihove objave pa bo vse težje ločiti od tistih, ki jih pišemo sami.

Ko se boste naslednjič podali v ideološki boj na socialnem omrežju, se torej ne jezite preveč. Morda je vaš nasprotnik prav robot, zaenkrat še povsem nedovzeten za človeška čustva.

Podobni članki

 

 

Googlovi oziroma LG-jevi uri naj bi bili predstavljeni prav kmaluhttp://tehnik.telekom.si/novice/googlovi-oziroma-LG-jevi-uri-naj-bi-bili-predstavljeni-prav-kmaluGooglovi oziroma LG-jevi uri naj bi bili predstavljeni prav kmaluGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73312
Triki in nasveti za Facebook Messenger (prvič)http://tehnik.telekom.si/novice/triki-in-nasveti-za-facebook-messenger-prvicTriki in nasveti za Facebook Messenger (prvič)GP0|#f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b;L0|#0f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b|Nasveti;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b;L0|#0f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b|Nasveti;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73311
Uporabnik YouTuba v slabih 10 urah uspel priti do dna Excelove razpredelnicehttp://tehnik.telekom.si/novice/uporabnik-youtuba-v-slabih-desetih-urah-uspel-priti-do-dna-excelove-razpredelniceUporabnik YouTuba v slabih 10 urah uspel priti do dna Excelove razpredelniceGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73310
CES 2017: Mešana resničnost s ščepcem tusvetja (1. del)http://tehnik.telekom.si/novice/CES-2017-Mesana-resnicnost-s-scepcem-tusvetjaCES 2017: Mešana resničnost s ščepcem tusvetja (1. del)GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73309
HTC pokazal izjemna mobitela z umetno inteligencohttp://tehnik.telekom.si/novice/HTC-pokazal-izjemna-mobitela-z-umetno-inteligencoHTC pokazal izjemna mobitela z umetno inteligencoGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73308
Apple svoja digitalna očala razvija s podjetjem Carl Zeiss AG http://tehnik.telekom.si/novice/Apple-svoja-digitalna-ocala-razvija-s-podjetjem-Carl-Zeiss-AGApple svoja digitalna očala razvija s podjetjem Carl Zeiss AG GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73307
Znano je, kdaj bi lahko šla v prodajo Huaweijeva naslednja paradna mobitelahttp://tehnik.telekom.si/novice/Znano-je-kdaj-bi-lahko-sla-v-prodajo-Huaweijeva-naslednja-paradna-mobitelaZnano je, kdaj bi lahko šla v prodajo Huaweijeva naslednja paradna mobitelaGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73306

Nalaganje vsebine
© 2016 Telekom Slovenije
1. februar 2016
2835
1. februar 2016
Boj proti robotom na socialnih omrežjih