CES 2017: Mešana resničnost s ščepcem tusvetja  (1. del)

Alenka Selčan 13. januar 2017
/PublishingImages/CESgoodies1-hero.jpg

CES, tehnološki kažipot, ki vsak začetek januarja nakaže vroče smerince zabavne elektronike, je že za nami. Mesto inovacij tudi letos ni razočaralo, čeprav je tokrat resda nekoliko manj tistih prelomnih inovacij, ki so nas razvajale v dobi paradigmatskega dviga pametne elektronike in nosljive tehnologije.

Ena od pomembnejših rdečih niti, ki je nekoliko obledela, a tudi letos povezuje številna prizorišča na CESu, je obogatitev resničnosti. Uspeh Oculusa, obetavnost Microsoftovega HoloLensa in skrivnostne (zaenkrat zgolj prazne) obljube Magic Leapa so posejale lepo bero raznoraznih ponudnikov, ki so se poleg že znanih velikanov, odločili za razvoj naprav navidezne, dodane ali mešane resničnosti. Za začetek si oglejmo tri, nekoliko bolj obrobne projekte, ki pa jim je v morju konkurenčne mineštre uspelo priplavati na površje in ujeti svoj trenutek CESovske slave.

Kolo VirZoom – VR, ki te premakne

Pogled na stojnico VirZoom pričara nasmešek vsem ljubiteljem temačnih tehno-vizij Charlija Brookerja, saj sobna kolesa, ki jih na vso moč poganjajo sicer nepremični igralci, ujeti v podobe navidezne resničnosti, precej spominjajo na prizore druge epizode Črnega ogledala (15 milijonov meritov). VirZoom je sinergija tehnologij HTC Vive, Fitbit in AMD ter nedvomno naprava, ki vliva upanje vsem lenuhom, ki sicer le težko najdemo motivacijo za rekreacijo. Morda bomo postali nadvse fit prav zavoljo takšnih športnih rekvizitov prihodnosti, ki nam v varni coni dnevne sobe pričarajo raznolike pokrajine, če ne kar celo vesolje.

 

Scale-1 portal - potopitvena izkušnja brez čelade

Da je ena najbolj nadležnih stvari, s katero se sooča industrija potopitvenih izkušenj, teža VR in AR naprav, se zaveda tudi francoski Scale-1 portal. Namesto težkega naglavnega seta so se odločili za sobno različico naprave, ki temelji na mapirani projekciji, lahkih stereoskopskih 3D očalih ter senzorjih Kinect. Poročila nekaterih obiskovalcev njihove stojnice pravijo, da vstop skozi ta portal ponuja več, kot marsikatera pretežka očala navidezne resničnosti, nezanemarljiv pa naj bi bil tudi napredek od tiste različice, ki so jo na CESu predstavili pred dvema letoma.

 

Project Ariana – potopitveni projektor za igre brez meja

Podjetje Razor se je na CESu pohvalilo s konceptom projektorja za prvovrstno igralniško potopitveno izkušnjo, ki pa na prvi pogled spominja na Microsoftov Xbox 360 Kinect. Gre za zasnutek naprave z ultra širokokotnimi lečami v obliki ribjega očesa, ki prostor mapira s pomočjo dveh 3D kamer in s posebnim kalibracijskim programom, ki samodejno zazna računalniški zaslon, upošteva prostor okrog njega, vključno svetlobo in pohištvom v njem. Igralniška izkušnja, ki seže onkraj zaslona in se razsteza po vsej sobi, je zagotovo zanimiva stvar, a navkljub obljubam in elegantnemu designu, s katerim se Ariana nedvomno lahko pohvali, je med prvimi komentarji zaslediti precej skepse.

 

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
13. januar 2017
3309
13. januar 2017
CES 2017: Mešana resničnost s ščepcem tusvetja  (1. del)