Drugo leto dvakrat zmogljivejše baterije?

T3 Tech 22. avgust 2016
/PublishingImages/vecje-baterije-hero.jpg

Portal MIT News je objavil dokaj »populistično« novico v kateri trdi, da bomo kmalu dobili »nov tip litijeve baterije, ki bo naredila avtomobile na naftni pogon nepotrebne«. In zadeva naj bi bila že blizu komercialni proizvodnji.

Novo litij-kovinsko baterijo so izdelali v podjetju SolidEnergy, ki se je »odcepilo« od MIT-ja. Trdijo, da njihove baterije nudijo dvakrat več energije v isti velikosti ali pa seveda enako količino energije v polovični velikosti baterije.

Raziskovalci se z baterijami, ki imajo namesto ogljikove anode litijevo kovino, ukvarjajo že nekaj časa. Ideja sama je že od vsega začetka obetajoča, vendar nihče ni znal rešiti težave povečane upornosti in tvorjenja razvejane strukture kristalov (pravijo jim dendriti), ki so se začeli tvoriti na anodi in ki so sčasoma povzročili kratek stik in segrevanje. Na MIT-ju so že pred časom izdelali baterijo, ki je bila dvakrat manjša od obstoječih, nudila pa enako količino energije, vendar le v primeru, ko je bila segreta na 80 stopinj Celzija, kar je seveda neuporabno.

 

No, sedaj pravijo, da so problem le rešili. Izdelali so elektrolitsko prevleko za folijo iz litijeve kovine, ki omogoča, da vse skupaj deluje na sobni temperaturi. Šlo naj bi za negorljiv elektrolit z manjšo upornostjo in pri katerem se ne pojavljajo prej omenjeni dendriti. Rezultat vsega skupaj je baterija, ki nudi enako količino energije v polovico manjši »embalaži«.

Prve baterije, izdelane s to tehnologijo, naj bi bile na voljo že novembra letos, vendar samo za drone. SolidEnergy napoveduje, da bodo naslednji na vrsti mobilni telefoni in to nekje sredi prihodnjega leta, v letu 2018 pa napovedujejo tudi baterije za električne avtomobile. In prav slednje je povod za izjavo na začetku prispevka – s to tehnologijo bodo lahko enako velike baterije omogočile dvakrat večji doseg električnih avtomobilov. V primeru avtomobila Tesla model S se bi doseg iz 450 povečal na kar 900 km (teoretično seveda, saj veste, kako je s tovarniškimi podatki), kar je precej več od dosega bencinskih avtomobilov in povsem na nivoju dizelskih.

 

Če bo res tako, bo šlo za pravo malo revolucijo. A pri takšnih ocenah moramo biti previdni. MIT je pred časom že »splavil« podobno podjetje, imenovalo se je A123, ki naj bi na trg poslalo podobno dobro zveneče baterije, a je neslavno propadlo. O novih baterijah preprosto vemo premalo. Zanima nas na primer, kolikokrat je baterije mogoče polniti preden začnejo izgubljati kapaciteto. Podjetja samo pravi, da njihovi testi kažejo, da po 300 polnjenjih baterija še vedno ohranja okoli 80 % svoje kapacitete. To je za telefone recimo sprejemljivo – če moramo telefon polniti vsak drugi dan to pomeni, da bo po 600 dneh, torej nekje letu in osmih mesecih, delovala z 80 % začetne kapacitete. Kaj pa za avtomobile? Zanje pa bo to verjetno premalo. Posebej še ker ne vemo, kako hitro kapaciteta pada po teh 300 polnjenjih. In ker so baterije en najdražjih delov električnega avtomobila, bo treba na ta vprašanja čim prej odgovoriti.

Članek je bil prvotno objavljen na t3tech.si

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
22. avgust 2016
3128
22. avgust 2016
Drugo leto dvakrat zmogljivejše baterije?