Facebookova izginjajoča sporočila

T3 Tech 11. julij 2016
/PublishingImages/facebook-skrivna-hero.jpg

Facebook testira sistem dvosmernega kodiranja pogovorov preko njihovega Messengerja, prav tako pa funkcijo časovnega prenehanja sporočil za še večjo zasebnost.

Vaša sporočila, ki jih pošiljate preko Facebooka bodo postala še bolj skrivna, če boste tako želeli. Podjetje je namreč v fazi testiranja dvosmernega šifriranja in omejevanja vidnosti sporočil, ki jih pošiljate preko mobilnega Messengerja.

To šifriranje se zgleduje po tistem pri WhatApp, kjer lahko sporočilo preberete le prejemnik in naslovnik in nihče drug, niti kak zavzet zaposleni pri Facebooku ne. In če bi takšna sporočila zahtevala policija, si z njimi ne bi imela kaj pomagati, saj jih ne bi mogla dešifrirati niti s pomočjo tistih, ki so izdelali šifrirni sistem.

Večina uporabnikov ima šifriranje seveda rada saj to pomeni, da je njihova komunikacija res varna. Ta varnost je v primerih, ko nekoga vprašamo, če ima čas za pivo v lokalni napajalnici, verjetno irelevantna, v primerih, ko pa sporočamo osebne podatke kot so zdravstveno ali finančni, pa bi radi, da stvari ostanejo med naslovnikom in pošiljateljem. Seveda pa predstavniki zakona nad takšno zaščito niso najbolj navdušeni, saj jih omejuje pri nadzoru osumljencev.

Druga novost so časovno omejena sporočila, torej takšna, ki po določenem času izginejo. Zadeva je lahko praktična, če ne zaradi drugega zato, da razbremenimo nit pogovora in obdržimo le tisto, kar je smiselno obdržati in tisto, kar je časovno neodvisno. A ima zadeva tudi slabo plat. Sporočila, ki sama izginejo lahko pomenijo povečanje števila besednih zlorab preko sporočilnega sistema. Ljudje bodo lahko pošiljali žaljivke ali grožnje, ki jih bo težko dokazati, saj se bodo same zbrisale. Upajmo, da bo FB v te namene vgradil kakšno varovalo, ki bo po želji prejemnika preprečilo brisanje.

Nova funkcionalnost je, po navedbah Facebooka, trenutno v »omejeni testni fazi« in bo »za širšo uporabo na voljo letos poleti«, bo pa na voljo le, če jo bo uporabnik ročno vključil (opt-in) in ne kar privzeto, poleg tega pa bo na voljo le za mobilne naprave, saj je spletna implementacija bojda preveč zapletena.

Članek je bil prvotno objavljen na t3tech.si.

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
11. julij 2016
3058
11. julij 2016
Facebookova izginjajoča sporočila