Ko pride nov, smo do starega zoprni

T3 Tech 23. december 2016
/PublishingImages/iOS-ranljivost-hero.jpg

Bolj kot se približuje izid novega modela, bolj se ljudje do svojih obstoječih telefonov obnašamo nepremišljeno, včasih celo nasilno.

Revija Marketing Research je izvedla študijo odnosa uporabnikov do pametnih telefonov in ugotovila, da se število poškodovanih in izgubljenih telefonov precej poveča v času, ko naj bi na trg prišli novi modeli. Smo ljudje res tako potrošniški, da smo pripravljeni tako drage naprave, kot je telefon, postaviti v »letalski način« samo zato, ker je na horizontu nov model?

 

Odgovor je – da! Raziskava je pokazala nekaj, čemur so avtorji rekli »nadgradni učinek«. Gre za to, da si ljudje želijo nov model a racionalno vedo, da s starim ni nič narobe, da deluje in da ustreza njihovim potrebam, zato se začnejo kazati podzavestne tendence nepremišljenega obnašanja s ciljem upravičevanja nakupa novega modela. Torej ne gre za namerno poškodovanje obstoječega telefona, saj jih ljudje ne mečejo stran ali ob tla namerno. Gre dejansko za podzavestna dejanja. Ko so v anketi, ki so jo izvedli v okviru študije vprašali ljudi ali bi namerno poškodovali svoj obstoječi telefon, ga nekje pustili ali ga »nastavljali«, da bi ga kdo ukradel, so skoraj vsi odgovorili, da nikakor ne. A podatki, ki so jih med drugim zbrali tudi iz baze IMEI detective, ki je nekak spletni sistem izgubljeno/najdeno, kjer lahko ljudje preko številke IMEI preverijo ali je najdeni telefon bil prijavljen kot ukraden, kažejo na to, da se je število izgubljenih telefonov iPhone 5 začelo s približevanjem datuma izida iPhone 5S strmo dvigovati, enako pa se je zgodilo tudi s 5S, ko se je približeval izid iPhone 6. Študija je tudi pokazala, da ljudje takoj, ko je izšel nov model, starega v primeru, da so ga izgubili, niti iskali niso in tudi prijavili ga niso kot ukradenega.

 

Dr. Silvia Bellezza, ki je sodelovala v študiji je povedala, da gre za psihološki fenomen, ki ga opažajo že nekaj časa. Ljudje bi sicer radi imeli nov, sijoč model nekega izdelka, saj imajo vtis, da se jim bo s tem dvignil socialni status, hkrati pa ne bi bili radi potratni. In da bi se izognili občutku krivde, da so kupili nekaj samo zato, ker je novo, se zatečejo v neke vrste samo-sabotažo.

A telefoni še zdaleč niso edina stvar, do katere se tako obnašamo. Povsem enako je s šamponi, zobnimi pastami, detergenti, parfumi – vse te izdelke začnejo ljudje trošiti bolj potratno s ciljem, da se jih čim prej znebijo.

Se je mogoče tega »nadgradnega učinka« kako otresti? Avtorji študije so zatrdili, da je, rešitev pa je v dobrodelnosti in recikiranju. Če bodo ljudje sprejeli razmišljanje, da bodo stari model podarili nekomu, ki si tovrstnega izdelka ne more privoščiti, bodo z njim lepše ravnali, in omenjeno samo-sabotažo bo zamenjal občutek dobrodelnosti.

Ko boste naslednjič dobili željo po novem modelu telefona, začnite raje razmišljati, komu bi podarili starega in mu s tem podaljšati življenje.

Članek je bil prvotno objavljen na t3tech.si

Podobni članki

 

 

Ne spreglejte na TV: Čudež na reki Hudson, Tabu, Nočni receptor, Šefhttp://tehnik.telekom.si/novice/ne-spreglejte-na-tv-cudez-na-reki-hudson-tabu-nocni-receptor-sefNe spreglejte na TV: Čudež na reki Hudson, Tabu, Nočni receptor, ŠefGP0|#c94ce2a8-20cf-4fc3-a7e4-9999eed4b943;L0|#0c94ce2a8-20cf-4fc3-a7e4-9999eed4b943|TV in zabava;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#c94ce2a8-20cf-4fc3-a7e4-9999eed4b943;L0|#0c94ce2a8-20cf-4fc3-a7e4-9999eed4b943|TV in zabava;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73313
Googlovi oziroma LG-jevi uri naj bi bili predstavljeni prav kmaluhttp://tehnik.telekom.si/novice/googlovi-oziroma-LG-jevi-uri-naj-bi-bili-predstavljeni-prav-kmaluGooglovi oziroma LG-jevi uri naj bi bili predstavljeni prav kmaluGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73312
Triki in nasveti za Facebook Messenger (prvič)http://tehnik.telekom.si/novice/triki-in-nasveti-za-facebook-messenger-prvicTriki in nasveti za Facebook Messenger (prvič)GP0|#f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b;L0|#0f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b|Nasveti;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b;L0|#0f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b|Nasveti;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73311
Uporabnik YouTuba v slabih 10 urah uspel priti do dna Excelove razpredelnicehttp://tehnik.telekom.si/novice/uporabnik-youtuba-v-slabih-desetih-urah-uspel-priti-do-dna-excelove-razpredelniceUporabnik YouTuba v slabih 10 urah uspel priti do dna Excelove razpredelniceGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73310
CES 2017: Mešana resničnost s ščepcem tusvetja (1. del)http://tehnik.telekom.si/novice/CES-2017-Mesana-resnicnost-s-scepcem-tusvetjaCES 2017: Mešana resničnost s ščepcem tusvetja (1. del)GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73309
HTC pokazal izjemna mobitela z umetno inteligencohttp://tehnik.telekom.si/novice/HTC-pokazal-izjemna-mobitela-z-umetno-inteligencoHTC pokazal izjemna mobitela z umetno inteligencoGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73308
Apple svoja digitalna očala razvija s podjetjem Carl Zeiss AG http://tehnik.telekom.si/novice/Apple-svoja-digitalna-ocala-razvija-s-podjetjem-Carl-Zeiss-AGApple svoja digitalna očala razvija s podjetjem Carl Zeiss AG GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73307

Nalaganje vsebine
© 2016 Telekom Slovenije
23. december 2016
3287
23. december 2016
Ko pride nov, smo do starega zoprni