Magic Leap razkriva svojo vizijo

Alenka Selčan 22. januar 2015
/PublishingImages/magic-leap-hero.jpg

Valovi, ki so nastali jeseni, ko je Google namenil pol milijarde dolarjev za razvoj t.i. cinematične resničnosti, se še zdaleč niso umirili. Le kdo bi si mislil, da jih bo povzročilo podjetje, ki se je 12. 12. '12 na prireditvi TEDx Talks takole predstavilo publiki:

 

Ko je v astronavta preoblečen Rony Abovitz takrat parafriziral besede prvega človeka na Luni („An awkward step for me, a magic leap for humankind“), se tedanjim obiskovalcem še sanjalo ni, da se jim v čudaškem spektaklu razpira pogled v prihodnost. Vsako magijo spremlja misterij in še tedaj, ko je za čudeže Magic Leapa v žep segel sam stric Google, smo nekaj več o projektu izvedeli le ob trmastem brskanju po medmrežju:

 

Največji sanjači si ob tem predavanju nismo več predstavljali zgolj tistega ljubkega slončka v rokah male deklice, temveč kako bomo na Dalíjev 120. rojstni dan zavoljo Magic Leapa skozi okno občudovali njegove znamenite slone, ki se bodo na tankih nožicah sprehajali prek neba.

 

Druga tančica skrivnosti je padla v sredini tega meseca, ko je splet razkril vsebino obsežnih Abovitzovih patentov. Po bežnem pregledu povzetkov tega 180. strani dolgega patenta, lahko okvirno rečemo, da gre za naglavni set z malim projektorjem, sestavljenim iz posebnih prizem in leč, ki bo prek dinamično digitaliziranega svetlobnega polja projeciral podobe na uporabnikovo mrežnico. Set bo povezan z mobitelom ali kakšnim drugim kosom nosljive tehnologije; infrardeča svetloba, kamera, giroskop, GPS ter različni senzorji pa bodo omogočili, da se bodo fantastična bitja, ki jih bo tvorilo kar 60 sličic na sekundo, vedla okolju primerno.

 

In kako bo potekala interakcija med nami, svetom okrog nas in hologrami cinematične resničnosti? Za to nam menda ne bo treba več skrbeti, saj bo zavoljo kamere in senzorjev vsak predmet, ki ga bomo določili, postal 'računalniška miška'.

Kozmos Magic Leapa tvorijo t. i. totemi - vozlišča fizičnega in virtualnega sveta, ki v očeh uporabnika tvorijo nov objekt. Če bi na primer z gesto nakazali, naj se hrbtišče knjige za hip spremeni v tipkovnico, to ne bi bila več niti knjiga, niti dejanska tipkovnica. Totemi tvorijo novo realnost, ki jo lahko obvladamo z gestami.

 

Zares fantastično. Pa vendar, je Magic Leap res tako izviren (in uresničljiv), kot si želimo verjeti? Mar sama zamisel ne spominja močno na SixSense, tisti premalokrat omenjeni koncept iz leta 2009?

Ideje resda vznikajo sočasno na različnih, nepovezanih koncih, a vseeno me je ob pogledu tudi na naslednjo skico še nekaj časa razžiral občutek deja-vuja.

 

Se tudi vam zdi nekam znana tale kulinarična igrica? Mar nismo že nekje drugje videli, da je sekljanje kumarice lahko zabavno? Seveda! Na AWE 2013, kjer je nagrado za najboljši AR video prejel kratki film Sight, zlata jama navdiha za ustvarjalce VR, AR in CR bodočnosti.

 

Odstrimo senco dvoma in ostanimo optimistični. Če se ne moremo povsem prepustiti napoju izvirnosti, se lahko potolažimo, da zagotovo obstaja opravičljiv razlog, da kreatorji Magic Leapa govorijo o cinematični in ne zgolj o nadgrajeni resničnosti.

Počakajmo in pustimo času čas. Nenazadnje je pepel na pogorišču Glassa, ki pred leti prav tako obljubljal čudeže vseh vrst, še vroč, skozi okno pa se že sliši govorice o škandalozni novosti, ob kateri bo menda celo Magic Leap postal zgolj Leap.

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
22. januar 2015
2360
27. januar 2015
Magic Leap razkriva svojo vizijo
Android, BlackBerry OS, iOS, Windows Phone 8