Počasni premiki v razvoju pametnih očal

Tehnik 9. marec 2016
/PublishingImages/zeiss-pametna-ocala-hero.jpg

Obogatena resničnost je preveč mikavna, da bi se njen razvoj ustavil tudi po tako nemilostnem padcu, kot ga je doživel Google Glass. Tega se zavedajo tudi pri podjetju Epson, ki se z razvojem pametnih očal ukvarja že vse od leta 2011, na letošnjem MWC v Barceloni pa so predstavili tretjo generacijo v svoji družini AR naočnikov, Moverio BT-300.

Ta je naslednik razvijalskega produkta Moverio BT-200, ki so ga predstavili pred dvema letoma, za razliko od svojega predhodnika pa se slednji ponaša z novim silicijevim zaslonom Si-OLED, kar prinaša bolj globoke tone in polnejše barve. Resolucija zaslona se je iz prejšnjih 960 x 540 px povzpela na 1280 x 700 px, kamera pa odslej zajema 5MP. Izboljšani so Bluetooth, WiFi in procesor, ki so ga nadgradili v Intel Atom 5 1,44GHz Quad Core. Naočnike poganja Android 5.1, kar omogoča nov val primernih aplikacij obogatene resničnosti.

Moverio BT-300 se hvali z atributi, kot so pogled skozi oči drugega, obogatena vizualizacija podatkov, usposabljanje in izobraževanje v obogateni resničnosti, prvoosebni pogled za upravljanje z droni, zabava in nenazadnje pomoč pri nakupovanju, za katero so pridobili partnerstvo podjetja GoInStore.

 

Četudi so ti naočniki malenkost lažji od svojega predhodnika, gre za dokaj okoren kos nosljive tehnologije, ki je še vedno s kabli povezana na ločeno računalniško enoto, zato se bodo v zadnjem četrtletju letošnjega leta, ko naj bi bile naprodaj za slabih 800$, zanje odločali predvsem muzeji in podobne izobraževalne institucije.

Navkljub sloganu „A new way to see the world“, s katerim so ozaljšali promocijsko kampanjo, je po Googlovi izkušnji ključno vprašanje, ki si ga mora zastaviti vsak proizvajalec pametnih očal, koliko je končnemu uporabniku mar za nov pogled, če je ob tem sam videti slabše, kot če bi nosil Google Glass.

Da človeška ničemrnost nikakor ni zanemarljiv dejavnik, se precej bolje zaveda švicarsko podjetje Carl Zeiss Group, ki s svojim prototipom pametnih očal, snubi prav slehernika, ki ga skrbi za svojo podobo.

Na osnovi Fresnelove leče razvijajo povsem svoj optični sistem, ki deluje tako, da se dodatni podatki prikazujejo kot leteči zaslon, ne pa kot projekcija v uporabnikovo oko. Zaradi drugačne tehnologije bodo njihove stranke lahko izbirale različne okvirje, ta pametna očala pa bodo prav zato primerna tako za poslovneže kot za športnike.

 

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
9. marec 2016
2884
9. marec 2016
Počasni premiki v razvoju pametnih očal