Prenovljena Tesla je tretji najhitrejši avto na svetu

Andrej Pirnat 25. avgust 2016
/PublishingImages/teslaP100-hero.jpg

Vodilna znamka med električnimi avtomobili, Tesla, je nadgradila svojo konjenico avtomobilov. Med najbolj izstopajočimi novostmi je močnejša baterija s kapaciteto 100 kilovatnih ur (kWh), ki modeloma S in X poveča doseg, prav tako pa ju opremi z "raketnim pogonom".

Z močnejšo baterijo je Teslin najprestižnejši avto, model S, zmožen pospešiti od 0 do 100 kilometrov na uro v vsega 2,5 sekundah, s čimer se je zavihtel na tretje mesto na lestvici najhitrejših avtomobilov na svetu.

Pred njim sta le Ferrari LaFerrari in Porsche 918 Spyder, oba superšportnika, ki pri milijonu ameriških dolarjev nosita neprimerljivo višjo ceno. Nova baterija pa je pohitrila tudi Teslinega športnega terenca, model X, ki od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v 2,9 sekundah (prej je za to potreboval 3,2 sekunde).

 

Superšportni avtomobili, ki so počasnejši od Tesle

Oglejte si seznam nekaterih športnih in prestižnih avtomobilov, ki do 100 kilometrov na uro pospešujejo počasneje kot Teslin model S (različica P100D):
  • Alfa Romeo 4C, 4C Spider,
  • Aston Martin DB9, Rapide S, V12 Vantage S, V8 Vantage, V8 Vantage S, Vanquish, Vantage GT,
  • Audi R8, RS 7, S5, S6, S7, S8, SQ5, TT, TTS,
  • Bentley Bentayga, Continental GT, Flying Spur, Mulsanne,
  • BMW 650, 650 Gran Coupe, 750, ALPINA B6 Gran Coupe, ALPINA B7, i8, M2, M3, M4, M5, M6, M6 Gran Coupe, X5 M, X6 M, Z4,
  • Chevrolet Camaro, Corvette,
  • Dodge Challenger, Charger,
  • Ferrari 488 GTB, California, GTC4Lusso,
  • Ford Mustang, Shelby GT350,
  • Jaguar F-Type
  • Honda NSX
  • Lamborghini Aventador, Huracan,
  • Maserati Ghibli, GranTurismo, Levante, Quattroporte,
  • McLaren 570S, 570GT, 650S, 675LT,
  • Mercedes-Benz AMG C, AMG CLA, AMG CLS, AMG E, AMG GLE, AMG GT, AMG S, AMG SL, AMG SLK, AMG SLC,
  • Nissan 370Z, GT-R,
  • Porsche 911, Cayenne, Cayenne E-Hybrid, Macan, Panamera, Panamera E-Hybrid,
  • Rolls-Royce Dawn, Ghost, Phantom, Phantom Drophead Coupe, Wraith.

Podaljšan doseg ...

Z nadgradnjami so pri Tesli naslovili tudi največjo rak rano vseh električnih avtomobilov - doseg. Čeprav se Teslini avtomobili na tem področju uvrščajo v sam vrh med električnimi avtomobili, pa še vedno zaostajajo za primerljivimi avtomobili, ki jih poganja klasičen motor z notranjim izgorevanjem, bodisi bencinski ali dizelski.

 

Če sodimo po novi bolj zmogljivi bateriji, ki so jo razvili pri Tesli, pa bi tudi ta dirka lahko kmalu postala bolj izenačena. 100 kWh baterija namreč Teslinemu modelu S v teoriji omogoča približno 507 kilometrov, modelu X pa približno 465 kilometrov dosega. Dozdajšnja najmočnejša baterija s kapaciteto 90 kilovatnih ur je omenjenima voziloma omogočala doseg 473 kilometrov (model S) in 402 kilometra (model X).

Nova baterija bo sicer sprva na voljo le pri na najbolj zmogljivi različici obeh avtomobilov P100D, ki se lahko pohvali s pogonom na vsa štiri kolesa in superšportnim načinom vožnje imenovanim "Ludicrous mode" (v prevodu: smešno nor način), čez nekaj mesecev pa naj bi bile opcijske posodobitve deležne tudi druge različice.

... in višja cena

Nadgradnja pa seveda ni poceni. Teslin model S z najsodobnejšo opremo zdaj nosi ceno 134.500 ameriških dolarjev (približno 120.000 evrov), kar je 9.500 dolarjev (8300 evrov) več od predhodnika, model X pa je še tisočaka dražji.

Foto: Tesla

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
25. avgust 2016
3132
25. avgust 2016
Prenovljena Tesla je tretji najhitrejši avto na svetu