Renesansa navidezne resničnosti

Alenka Selčan 30. september 2014
/PublishingImages/renesansa-vr-hero.jpg

Ko je pomladi završalo, da je podjetje Oculus vredno kar dve milijardi ameriških dolarjev, je postalo jasno, da se obeta renesansa setov navidezne resničnosti, s katerimi bodo tudi navadni smrtniki lahko za sprejemljivo ceno vstopali v skomin vredne svetove, o katerih so VR-pionirji iz začetka 90-tih lahko le sanjali.

Oculus

Oculus z novim prototipom Crescent Bay, ki so ga lahko preizkusili obiskovalci nedavne prireditve Oculus Connect, že napoveduje naslednji korak v smeri vse boljše uporabniške izkušnje. Če se druga razvijalska različica, Crystal Cove, ki so jo predstavili na letošnjem CES-u, od prve ločuje predvsem po boljši resoluciji in posledično bolj kakovostni sliki, lažji in udobnejši Crescent Bay že obljublja vgrajene visoko kakovostne slušalke in izboljšano sledenje gibanja.

 

Čeprav 360-stopinjsko zajetje zunanje kamere in na predstavitvi uporabljena penasta preproga že namigujeta na to, da se bodo obiskovalci navidezne resničnosti kaj kmalu osvobodili stola in vzeli pot pod noge stoje in v vse smeri, je direktor Brendan Iribe glede stoječe uporabe Oculus Rifta previden in priporoča, da se Crescent Bay vendarle uporablja sede.

Omni

Nestrpneži, ki so simulacijo hoje pogrešali že v prvi različici, so si že lansko poletje lahko zagotovili posebno stojalo Omni, s katerim si je podjetje Virtuix na Kickstarterju prislužilo dober milijon ameriških dolarjev. Ukrivljena podlaga in posebni čevlji naj bi uporabniku nudili zadovoljivo prevaro, da se telo ob hoji na mestu premika, suče in skače tudi po prostranstvih Skyrima in po drugih tovrstnih dogodivščinah.

 

Za varen Omnijev objem so se odločili tudi tisti, ki so ob prvi različici Oculus Rifta občutili vrtoglavico ali nemara celo slabost. Če je te občutke z osnovnim sledilnikom gibanja uspelo zmanjšati že Crystal Coveu, ki ne razbira zgolj usmerjenosti pogleda, temveč že zaznava nagib telesa, se Crescent Bay ponaša s sledenjem počepov, pa tudi gibanje v virtuali naj bi delovalo možganom precej bolj prijazno.

Sixense STEM

Čeprav VR-renesansa nedvomno brsti, še ni v polnem razcvetu. Še vedno pogrešamo novice o konzoli Oculus, če že ne rokavicah, saj je sprehajanje po virtualnih planjavah zaman, če jih lahko zgolj opazuješ. Res, da si za interakcijo lahko vsak priskrbi svoje igralno orodje, ampak vseeno ne bi bilo slabo, če bi to prišlo v kompletu z očali. A kjer je potreba, je hitro tudi ponudba, in že je tu sistem Sixense STEM, ki na VR-trgu vidi svojo priložnost.

 

Totem

Med vse večjo konkurenco ponudnikov VR-naprav se želi uvrstiti tudi prototip Totem montrealskega podjetja Vrvana.

 

Totem, ki se hvali s preprosto povezljivostjo z drugimi napravami, se poleg spoštovanja vrednih lastnosti, ki obljubljajo vsaj toliko kot drugi proizvajalci tovrstne opreme, ponaša tudi domiselnimi kamerami, ki ne zrejo le v sladki onkraj, temveč uporabniku dopuščajo tudi pogled v tusvetje, ne da bi mu bilo zato treba sneti očala. Obetaven projekt ravno te dni zbira sredstva na Kickstarterju, zgodnje ptičke, ki so zanj pripravljene odšteti slabih 500 kanadskih dolarjev oziroma 350 evrov, pa bodo v VR-svet s Totemom lahko zrle že aprila 2015.

Vir fotografij: oculus.com.

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
30. september 2014
2224
3. oktober 2014
Renesansa navidezne resničnosti
Android, iOS, Windows Phone 8