Sončna očala s katerimi boste lahko posneli počitniške dogodivščine

Andrej Pirnat 27. september 2016
/PublishingImages/snap-spect-hero.jpg

Tehnološko podjetje Snapchat iz Kalifornije, ki je zaslovelo z istoimenskim družbenim omrežjem, se je uradno preimenovalo v Snap Inc. ter ob naznanilo posebna sončna očala z vgrajenim sistemom kamer. Snapchat (oziroma Snap) tako iz razvijanja aplikacij stopa tudi na področje izdelovanja strojne opreme.

Atraktivna sončna očala s preprostim a pomenljivim imenom Spectacles (v prevodu očala ali naočniki), bodo z dvema kamerama, spravljenima v okvir očal, znala zajemati kratke, do 30-sekundne videoposnetke, ki se bodo brezžično pretočili v aplikacijo Snapchat (natančneje v arhivsko bazo Memories). Očala, ki naj bi se na trgovinskih policah znašla že to jesen, se bodo znala povezati s telefonom preko vmesnika bluetooth ali Wi-Fi.

Zanje bo potrebno odšteti 130 ameriških dolarjev (približno 115 evrov), na voljo pa bodo v treh barvah: črni, zelenomodri in koralni. Čeprav je o njihovem delovanju odprtih še precej vprašanj, pa so nekatere osnovne stvari že znane.

 

Ali jih čaka podobna usoda kot pozabljeni Google Glass?

Kot že rečeno gre za tehnološka sončna očala z mondenim dizajnom, ki znajo snemati kratke videoposnetke. V tem elementu močno spominjajo na sicer ambiciozno zastavljen, a (vsaj za zdaj) neslavno propadel projekt Googlovih pametnih očal (Google Glass). Mnogi se zato sprašujejo o smiselnosti Snapovega izuma, češ da je tako ali tako obsojen na propad. Vendar imajo očala Snapa v primerjavi z Googlovimi kar nekaj potencialnih prednosti, zaradi katerih bi lahko postala nova svetovna uspešnica in hkrati tudi tehnološka prelomnica.

V prvi vrsti ne gre za futuristično oblikovan izdelek, kot je bil Googlov, ampak za preprosta “kul” sončna očala, ki so cenovno primerljiva s klasičnimi sončnimi očali nekaterih uveljavljenih znamk, na primer priljubljenimi “raybankami”. Medtem ko je bilo potrebno za Googlov izum odšteti visokih 1500 ameriških dolarjev (dobrih 1300 evrov), bodo Snapovi naočniki nosili precej bolj ljudsko ceno 130 dolarjev.

 

Prav tako je Snap svoj projekt zastavil precej bolj enostavno in manj ambiciozno kot Google. Njihova očala bodo znala zgolj zajemati in deliti videoposnetke, to je pa tudi vse. Vsaj za zdaj ni še nič govora o kakšnih naprednih funkcijah in povezovanjih z množico drugih aplikacij. Prav ta preprostost in usmerjenost na mlade pa sta glavni točki, ki bi Snapovim sončnim očalom lahko tlakovali pot do uspeha in pomagali preskočiti ovire, ki jih Googlov široko zastavljen projekt ni mogel.

Snemati bo mogoče tudi brez povezave s telefonom

Snapovi naočniki bodo po besedah njihovih razvijalcev sila preprosti za uporabo. Uporabnik jih bo nosil kot bi vsakršna druga očala, ko si bo želel ujeti nepozaben trenutek, ki ga bo zagledal pred sabo, pa bo samo pritisnil gumb v levem kotu okvirja in kameri, opremljeni s 115-stopinjsko lečo, se bosta sprožili. Če bo želel napraviti posnetek daljši od desetih sekund, bo na gumb pritisnil še enkrat (največ trikrat). Na aktivnost kamer bosta opozarjali tudi lučki na notranji (za uporabnika) in zunanji strani (za okolico).

Z očali pa bo možno snemati tudi če pri roki ne boste imeli telefona. V tem primeru se bodo posnetki shranili na prostorskih kapacitetah očal in prenesli, ko boste ponovno vzpostavili povezavo s telefonom. Kot zanimivost: kameri na očalih bosta snemali v novem “krožnem” (circular) formatu, ki bo simuliral prvoosebni pogled uporabnika in omogočal da bodo posnetki brez črnih robov gledljivi tako v pokončni (portrait), kot tudi v ležeči (landscape) postavitvi telefona.

 

Edina “nevšečnost”, če jo lahko tako imenujemo, ki bi znala nekoliko omejiti svežo snemalno izkušnjo, pa je omejena baterijska vzdržljivost. Tako kot vse druge pametne naprave, bodo namreč tudi Snapova pametna sončna očala po aktivnem športnem dnevu zahtevala priklop na električno vtičnico.

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
27. september 2016
3171
27. september 2016
Sončna očala s katerimi boste lahko posneli počitniške dogodivščine