Vozimo pametno

Tehnik 5. februar 2016
/PublishingImages/vozimo-pametno-hero.jpg

Ko eden od parov v seriji Sodobna družina prijavi, da uporabljata okrajšave pri pisanju SMS-ov med vožnjo, je jasno poudarjeno, da sta slaba starša. Ost šale tovrstnega humorja sicer zadene vsakega gledalca, ki to počne, a to je le kamenček v mozaiku spreminjanja družbene ozaveščenosti.

Pri razpravah o takšni ali drugačni varnosti mobilnih telefonov zmeraj pride na dan izredno prepričljiv argument, da najbrž ni izuma, ki bi rešil več življenj, že zaradi možnosti klica v sili praktično povsod. A po tem, ko je postala vožnja pod vplivom alkohola končno družbeno nesprejemljiva, so prav mobilni telefoni postali tista vaba pozornosti voznikov, ki je odgovorna za nadaljnjo nevarnost na cesti.

Telefoniranje = alkoholiziranost

Telefoniranje med vožnjo je enako vožnji z 0,8 promila alkohola v krvi, voznikov reakcijski čas pa je za 50 odstotkov daljši kot običajno. Pripomočki za prostoročno telefoniranje omogočajo varnejše telefoniranje, vendar lahko polovične rešitve, kjer prevzem klica in nastavitev glasnosti nista ergonomsko dosegljivi in preprosti, situacijo poslabšajo.

Pametni telefoni in neumni uporabniki

Prihod pametnih telefonov je mnogim olajšal in popestril življenje in delo, njihov vpliv na varnost v prometu pa je zaenkrat predvsem negativen. Če je telefoniranje med vožnjo motnja osredotočenosti, je pisanje sporočil, branje twiterja in sestavljanje seznama predvajanja povsem druga dejavnost, ki zahteva obe očesi, vsaj eno roko in večino pozornosti. Tako naj bi zaradi pisanje sporočil med vožnjo voznik kar 4-krat slabše zaznaval okolico, prometno signalizacijo in druge udeležence v prometu. Problem je še večji, če so ti udeleženci pešci, ki so zatopljeni v svoje pametne telefone, kolesarji s slušalkami in seveda drugi vozniki zaposleni s telefoni, sporočili in glasbo. Pogosto je problem tudi preglednost v ovinkih in zaradi drugih vozil, predvsem tovornjakov, kot kaže Samsungov koncept tovornjaka s kamero in par televizorji, te naprave počasi postajajo dovolj kakovostne, odporne na elemente in cenovno dostopne, da bomo lahko kmalu videli skoznje.

 

Prihodnost avtomobilov

Razvoj avtomobilizma se še naprej premika v smeri večje varnosti. Sistemi, kot sta Apple CarPlay in Google Android Auto, bodo poskrbeli, da bomo funkcije pametnega telefona, ki jih je smiselno uporabiti med vožnjo, lahko uporabljali tudi varno. Denimo upravljanje seznama predvajanja z govornimi ukazi, prebiranje pomembnih sporočil SMS, e-pošte ali celo družabnih omrežij prek avtomobilskega ozvočenja, pravočasno obveščanje o zastojih s ponujenimi alternativni potmi in podobno. Še več prinašajo v avtomobile senzorji, kamere in radarji, od avtomatskega samodejnega parkiranja, do nadgrajenega tempomata, ki na (ne pretirano prometni) avtocesti omogoča tudi upravljanje z volanom, ne le s hitrostjo, kot ga je nedavno predstavil Tesla.

 

Fokus na cesto

To so najbrž le koraki na poti k samovozečim avtomobilom, ki trenutno iščejo koncepte in sisteme delovanja. To je tema za drug članek, pomembno je, da šele, ko smo v avtomobilu zgolj potnik, pa najsi za vožnjo skrbi drug človek ali kombinacija senzorjev in algoritmov, lahko svojo pozornost posvetimo telefonu, e-pošti, twitterju in seznamu predvajanja. Do takrat pa imejmo oči in misli na cesti. #VozimoPametno

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
5. februar 2016
2842
5. februar 2016
Vozimo pametno