Facebook Paper poudari medij v družbenih medijih

Tehnik 5. februar 2014
/PublishingImages/facebook-paper-hero.jpg

Nova Facebook aplikacija Paper ni nadomestek mobilne aplikacije Facebook, ki od lani predstavlja primarni dostop do tega priljubljenega omrežja. To niti ne skuša biti, saj ji manjka cel kup funkcionalnosti, kot na primer urejanje skupin prijateljev in podobno, a kar ponudi, je tako zelo drugačna izkušnja, da je s Facebookom pravzaprav nima smisla primerjati.

Medtem ko je aplikacija Facebook na pametnih mobitelih zgrajena okrog spremljanja naših prijateljev in komunikacije z njimi, je Paper osredotočen na vsebine, ki jih prijatelji in drugi viri delijo z nami. Osnovna stran aplikacije se imenuje "Facebook" (kakopak) in je razdeljena na dva dela. V zgornjem je velika slika iz enega od naših virov, ki se izmenjuje, v spodnjem pa so najbolj priljubljene objave prijateljev in strani, ki jim sledimo, v časovnem zaporedju, od leve proti desni. Klik na posamezno objavo jo razširi čez celotno stran, če ta vsebuje tudi povezavo do spletne strani, pa jo odpremo s preprostim potegom navzgor, z animacijo, ki oponaša razgrinjanje časopisne strani.

Facebook Paper screenshots 

Navigacija po aplikaciji v celoti temelji na gestah, ki so sicer zelo intuitivne, vendar se jih je vseeno treba naučiti. Priročen vodič se zažene ob prvem zagonu in se nato še občasno pojavi, na voljo pa je tudi v nastavitvah (do katerih pridemo na osnovni strani s potegom navzdol, če smo slučajno pozabili). Poleg vsebin iz Facebooka nam Paper ponudi tudi vsebine iz drugih tem, razdeljene v kategorije, ki pokrivajo tehnologijo, finance, svet zabave, ekologijo itd. Sami si izberemo kategorije, ki jih želimo spremljati, vsebine znotraj kategorij pa so tiste, ki so bile globalno najbolj všečkane in deljene po Facebooku.

Paper ne ponuja zgolj pasivnega dostopa do Facebooka, temveč lahko tudi objavljamo, všečkamo, komentiramo, posredujemo objave v svoje omrežje in klepetamo s prijatelji. S klikom na posameznega prijatelja vidimo tudi "papirnato" oblikovano stran z njihovimi podatki in objavami, v nastavitvah pa lahko urejamo večino stvari kot v aplikaciji Facebook. Vseeno pa Paper v svoji prvi različici ne more zamenjati klasične uporabe Facebooka. Tako denimo manjkajo seznami prijateljev, koledar, Facebook aplikacije in cel kup drugih funkcionalnosti, ki mnogim predstavljajo osnovne prednosti Facebooka.

Facebook Paper screenshots 

Paper je tako predvsem konkurenca Flipboardu. To medijsko aplikacijo smo v Tehniku predstavili že pred tremi leti, ko je prišla na iPad. Gre za aplikacijo, ki združuje več virov novic z dogajanjem na uporabnikovih družbenih omrežjih, od Facebooka in Twitterja, pa vse do YouTuba, Flickrja, Google+, Sina Weibo in še se jih najde. Vsebine si nato lahko ogledamo na podoben način, kot da bi listali po reviji, vse je zelo intuitivno in preprosto. Sprva je bil Flipboard na voljo zgolj za iPad, kasneje se je razširil tudi na ostale priljubljene platforme, celo BlackBerry. No, Facebook Paper ni tako razširjen, saj je zaenkrat na voljo zgolj za iOS 7, grafično je optimiziran za uporabo na iPhonu 5 in, kar je nekoliko bolj težavno, na voljo zgolj v ameriški trgovini App Store. To tudi pomeni, da je na voljo le v angleščini in da so tudi vsi viri novic, ki niso naši prijatelji, lokalizirani za ZDA.

Kljub tem pomanjkljivostim in razpoložljivosti uveljavljenega Flipboarda je Paper vseeno zelo zanimiva in privlačna aplikacija, ki lahko predstavlja osnovo nadaljnjega razvoja družbenih omrežij. Poleg tega je prva aplikacija, ki je niso razvili pri Applu, a je vseeno videti kot naraven del vizualne podobe iOS 7, celo do te mere, da fotografije poveča prek zaslona, nato pa se z obračanjem naprave z uporabo načina paralaks premikamo po njej.

Vsekakor priporočamo vsaj ogled. Tukaj je odličen video prvega vtisa, ki so ga posneli pri Gizmodu.

 

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
5. februar 2014
1953
8. september 2014
Facebook Paper poudari medij v družbenih medijih
iOS