Flappy Bird: vzpon in padec

Uroš Miklavčič 13. februar 2014
/PublishingImages/flappy_bird_tehnik_hero.png

V kolikor uporabljate svoj pametni mobitel še za kaj drugega kot klice in pošiljanje SMS-ov, ste zadnje dni verjetno že slišali besedno zvezo Flappy Bird. Gre za izjemno popularno igro, ki jo je izdelal Dong Nguyen, programer, nastanjen v mestu Hanoi v Vietnamu. Flappy Bird bi bila še ena izmed iger za pametne mobitele, če ne bi bila povod za zelo nenavaden fenomen.

Flappy Bird je zasvojil

Nguyen je igro Flappy Bird uradno izdal 24. maja 2013 in tam se zgodba tudi začne. Igra po svojem izgledu posnema stare arkadne igre s stranskim pogledom na dogajanje. Cilj igre je preprost - svojo malo ptico morate s tapkanjem po ekranu držati v zraku, hkrati pa manevrirati med cevmi, ki že skoraj preveč spominjajo na slavne zelene cevi iz Nintendove franšize Super Mario. Koncept je torej preprost, igranje pa izredno težko. Prav ta težavnost v navezi z navidezno enostavnostjo je igri prinesla visoko zasvojenost. Takoj, ko zadenete ob cev, je igre konec in nemudoma vas premami, da poskusite ponovno in ponovno in ponovno … pa sta šli dve uri vašega življenja. Da ne omenim primerjanja rezultatov s prijatelji - kdo bo boljši?

 

Igra, ki je bila sprva na voljo le za iPhone 5, je počasi pridobivala na popularnosti in kmalu po novem letu je igra pristala na seznamu najbolj popularnih iger v Apple AppStoru. Ob koncu januarja je igra končno prišla tudi na Android mobitele in takrat je The Verge objavil novico, da po njihovih izračunih avtor igre dnevno zasluži kar 50.000 $ z oglasi, ki se pojavijo v igri. Prava drama pa se je začela odvijati dober teden kasneje.

Prelomnica

8. februarja je kot eksplozija odjeknil tvit avtorja igre - v roku 22 ur bo umaknil igro za vedno, tega enostavno ne zdrži več.

 

Takoj se je vsul medijski plaz in vsebino tvita je povzel malodane vsak medij s področja zabavne elektronike. Začela so se ugibanja, ali ima Nguyen pravne težave zaradi podobnosti vizualnih elementov, ki sem jih prej omenil. Slednje je Nguyen takoj zanikal ter povedal, da enostavno ne prenese več - kar je podžgalo še več ugibanj o tem, česa dejansko ne prenese več oz. kaj je tisto, kar ga je spravilo s tira. Kmalu za tem je objavil na Twitterju še: “Prav tako ne bom prodal Flappy Bird, ne sprašujte me več.” Zadnji tvit, ki ga je Nguyen spisal od takrat, je bilo le obvestilo, da bo vseeno nadaljeval za razvijanjem iger.

Špekuliranje, mediji in podjetnost

Takoj za tem so ljudje začeli mrzlično prenašati igro na svoje mobitele, saj ni bilo jasno, ali Nguyen misli resno ali pa je to le briljantna marketinška poteza za pospeševanje prenosov. Kakorkoli - v manj kot dnevu je bilo jasno, da se Nguyen ni šalil in igra je izginila tako z App Stora kot Google Play trgovine. Kar se je zgodilo za tem, pa je še najbolj zanimiva stvar v celotni situaciji - kmalu po umiku igre so se po eBayu in drugih malih oglasih pojavili iPhoni z naloženo igro in zasoljeno ceno. Očitno človeški čut za podjetništvo vznikne na najbolj bizarnih mestih.

 

Tri dni po svojem tvitu je Nguyen dal intervju za revijo Forbes, v katerem je odgovoril na največkrat zastavljeno vprašanje zadnjih dni: zakaj? Nguyen je pojasnil, da je ugotovil, da je njegova igra preveč zasvoljiva in to predstavlja problem, ki ga je rešil tako, da je igro enostavno umaknil. Poleg tega je povedal, da se je njegovo preprosto življenje preveč spremenilo, odkar je njegova super uspešna igra privabila pozornost novinarjev in agresivnih igralcev. Namesto, da bi dovolil, da ga premami denar, je Nguyen raje izbral miren spanec in dokazal, na začudenja zahodnih kultur, da še obstajajo moralni in empatični razvijalci iger. Namreč, ravno to, kar je uspelo Nguyenu, so mokre sanje vsakega razvijalca iger: ustvariti igro, ki zasvoji, in tako zaslužiti visoke vsote denarja.

Zaključek in nauk zgodbe

Iz celotne zgodbe lahko potegnemo kar nekaj moralnih zaključkov, a je morda med vsemi najbolj zanimiva slika o naši potrošniki družbi, ki nam jo je ta igra pomagala narisati. Medtem pa bodo še nekaj časa med malimi oglasi ždeli mobiteli, ki imajo v opisu poleg specifikacij navedeno tudi “ima naloženo igro Flappy Bird”. Jaz jo imam na svojem - kupi kdo Nexusa 4? Ugodno, le 750 €. Tisti bolj spretni boste pa že prišli do igre, kajne?

Podobni članki

 

 

Sensor Towerjeva raziskavahttp://tehnik.telekom.si/novice/sensor-towerjeva-raziskavaSensor Towerjeva raziskavaGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73415
Triki in nasveti za Google Keep (četrtič)http://tehnik.telekom.si/novice/triki-in-nasveti-za-google-keep-(cetrtic)Triki in nasveti za Google Keep (četrtič)GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73414
Nova Mastercardova kartica zna brati prstne odtisehttp://tehnik.telekom.si/novice/nova-mastercardova-kartica-zna-brati-prstne-odtiseNova Mastercardova kartica zna brati prstne odtiseGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73413
Video vodič: Kako najhitreje do novih aplikacij v Google Playuhttp://tehnik.telekom.si/novice/video-vodic-kako-najhitreje-do-novih-aplikacij-v-google-playuVideo vodič: Kako najhitreje do novih aplikacij v Google PlayuGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73412
Letos bomo morda dobili tri nove Apple iMacehttp://tehnik.telekom.si/novice/letos-bomo-morda-dobili-tri-nove-Apple-iMaceLetos bomo morda dobili tri nove Apple iMaceGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73408
Snapchat dobil nove zanimive efektehttp://tehnik.telekom.si/novice/snapchat-dobil-nove-zanimive-efekteSnapchat dobil nove zanimive efekteGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73409
HTC-jev naslednji paradni mobitel ujet na sliki, znane tudi specifikacijehttp://tehnik.telekom.si/novice/HTCjev-naslednji-paradni-mobitel-ujet-na-sliki-znane-tudi-specifikacijeHTC-jev naslednji paradni mobitel ujet na sliki, znane tudi specifikacijeGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73407

Nalaganje vsebine
© 2016 Telekom Slovenije
13. februar 2014
1960
8. september 2014
Flappy Bird: vzpon in padec
Android, iOS