Google predstavil podrobne oblikovne smernice za Android aplikacije

Alja Isakovič 23. september 2013
/PublishingImages/Android_ICS-context_action_bar-examples.jpg

Z novim okusom Androida 4.0 Ice Cream Sandwich je Google končno začel bolj resno jemati tudi oblikovno plat. O prenovljenem uporabniškem vmesniku smo že pisali, sedaj pa je Google predstavil tudi oblikovalski vodič, ki bo tako razvijalcem kot oblikovalcem olajšal usklajevanje videza aplikacija z novim, modernim videzom ICS.

Holo odslej obvezna sistemska tema

Večina Android uporabnikov bo sicer na ICS nadgradnjo morala še malce počakati. Seveda je eden glavnih krivcev za počasne nadgradnje ravno dejstvo, da proizvajalci svojim Android napravam radi dodajo lasten unikaten videz (npr. Samsungov TouchWiz, HTC-jev Sense ipd.).

Z ICS se to ne bo spremenilo, se pa kot novost uvaja Googlova zahteva, da morajo vse naprave od Androida 4.0 naprej vključiti nespremenjeno družino sistemskih tem, imenovanih Holo. Z drugimi besedami povedano, če ima naprava z ICS Android Market, bo podpirala tudi originalne Holo teme (seveda to izključuje naprave, kot je Amazonov Kindle Fire).

Družina Holo v Androidu 4.0 vključuje tri teme: Theme.Holo (temna tema s črnim ozadjem in belimi črkami), Theme.Holo.Light (svetla sivkasta tema) in Theme.Holo.Light.DarkActionBar (svetla tema s temno akcijsko vrstico).

Od leve proti desni: Holo Dark, Holo Light, Holo Light with dark action bars

Razvijalci morate za uporabo ene izmed teh tem v manifest aktivnosti ali elementa aplikacije le dodati zahtevo - npr. "android:theme="@android:style/Theme.Holo". To bo zagotovilo, da bo aplikacija na vseh ICS napravah uporabila enotno, nespremenjeno temo. Ker je sedaj ICS uradno na voljo le na Galaxy Nexusu, bo seveda smiselno še nekaj časa drugače podpreti tudi enoten videz za starejše različice operacijskega sistema. Če si razvijalec, najdeš vse podrobnosti o tem in o izbirah za starejše aplikacije na uradnem blogu za Android razvijalce.

Osnovi elementi uporabniškega vmesnika aplikacij

Ena izmed večjih novosti Androida 4.0 je gotovo zamenjava klasičnih fizičnih gumbov z virtualno navigacijsko vrstico na dnu zaslona. Le-ta vključuje gumbe za nazaj, domov in prikaz nedavno uporabljenih aplikacij. Uporablja se na napravah, ki nimajo fizičnih gumbov, seveda pa je poskrbljeno tudi za združljivost s starejšimi napravami in aplikacijami.

Na vrhu osnovnega uporabniškega vmesnika ostaja statusna vrstica (št. 1 na spodnji sliki), ki levo stran uporablja za obvestila, desno pa za prikaz jakosti signala, baterije, ure. Na tablicah sta statusna in navigacijska vrstica (2) združeni v sistemski vrstici na dnu zaslona (3).

V aplikacijah je najpomembnejši strukturni element akcijska vrstica na vrhu aplikacije. Ta vrstica ponuja konsistentno navigacijo (št. 1 na spodnji sliki), možnost preklopa med različnimi pogledi v aplikaciji (2), različna dejanja pa preko posameznih akcijskih gumbov (3) oz. menija za dodatne akcije (4; v prejšnjih različicah je to funkcijo opravljal fizični gumb Menu).

Če potrebujemo dodatne funkcije ali dodatne možnosti za prikaz vsebin, lahko poleg glavne akcijske vrstice (št. 1 na spodnji sliki) uporabimo še dodatno vrstico za npr. za prikaz zavihkov (2) in spodnjo deljeno akcijsko vrstico z dodatnimi akcijskimi gumbi.

Novi vzorci uporabe in prenovljeni gradniki aplikacij

Poleg tega Android 4.0 uvaja tudi pester nabor gest, nove standarde za navigacijo, razporeditve z več okni, ponuja pa tudi povsem prenovljene (in, iskreno povedano, veliko bolj privlačne) osnovne gradnike za aplikacije. Na spletu najdemo že tudi prve predloge v Photoshop formatu, ki nam lahko pridejo prav pri načrtovanju ICS aplikacij.

Posebna stran v oblikovalskem vodiču je posvečena tudi pogostim neskladjem, ki se pojavijo ob posnemanju ali prenosu aplikacij iz drugih aplikacijskih sistemov. Google si seveda močno želi, da se v Android aplikacijah ne bi uporabljali grafični elementi in konvencije iz drugih platform - denimo iOS-a ali Windows Phone.

Pomembna novost je tudi to, da dolg pritisk na elementih aplikacije ne povzroči več prikaza kontekstnega menija z akcijami. Sedaj se ob dolgem pritisku na vrhu aplikacije preko osnovne akcijske vrstice prikaže začasna kontekstna akcijska vrstica, ki olajša označevanje večih elementov in ponuja ustrezne akcije.

Levo: star način označevanje, desno: ICS način označevanja

Levo: dolg pritisk in kontekstni meni čez zaslon včasih; desno: dolg pritisk v ICS prikaže začasno kontekstno vrstico

Dva primera kontekstne akcijske vrstice v različni temi

Primera kontekstne akcijske vrstice pri označevanju različnih elementov

Stilske smernice tudi za ikone, barve, tipografijo...

Seveda v oblikovalskem vodiču ne manjkajo tudi smernice za oblikovanje aplikacij za različne naprave in velikosti zaslonov. Podrobneje so opisane standardne resolucije in mreža, ki na raznovrstnih zaslonih na dotik zagotavlja dobro berljivosti in enostavno dotikanje.

Posebnost ICS je tudi ta, da uvaja novo tipografsko družino, imenovano Roboto, ki bo gotovo precej prispevala k poenotenem videzu uporabniškega vmesnika in aplikacij. Oblikovalski vodič ponuja tudi standardne barvne palete, podrobne smernice za stil in velikost aplikacijskih ikon ter celo napotke za pisanje besedil v aplikacijah (razna obvestila, napotki za uporabnike).

Najboljše pri vsem tem pa je, da je to šele začetek! Google v prihodnje obljublja še več vsebin, na uradnem razvijalskem blogu se nam obetajo tudi podrobnejši prispevki na temo oblikovanja. Sama iskreno povedano že komaj čakam na aplikacije, ki bodo upoštevale na novo predstavljene oblikovalske smernice, saj je bilo pomanjkanje enotnega videza na Androidu do sedaj precej opazno in moteče.

Vir slik: Android Design

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
23. september 2013
309
24. september 2013
Google predstavil podrobne oblikovne smernice za Android aplikacije
Android