iPad vs. PlayStation 3: Dead Space

Tehnik 24. september 2013
/PublishingImages/Dead-Space4.jpg
Dead Space je ena bolj priljubljenih streljačin za konzole in osebne računalnike zadnjih let, nedavno pa je luč sveta ugledal tudi drugi del, Dead Space 2, ki je ena izmed bolje ocenjenih iger zadnjega pol leta (9/10 na GameSpot.com). Zgodba igre se odvija na rudarski vesoljski ladji USS Ishimura, kamor prispe glavni junak in raziskuje kaj je šlo narobe. No, kot je pri tovrstnih igrah pričakovati, so "narobe" nevarne in ogabne vesoljske pošasti, nekromorfi, ki skočijo iz temnega kota in jih je treba vse po vrsti odstraniti z raznolikim naborom orožja. Kratko in zabavno predstavitev / oceno prvega Dead Spacea si lahko ogledaš na spodnjem videu (v angleščini), ali prebereš slovensko oceno tukaj.

Dead Space je tudi ena najboljših iger na iPadu, zato si oglejmo kako se primerja z izvirnikom na konzoli (pred tem smo jo igrali na PlayStation 3). Za začetek pri različici za iPad opazimo, da ne gre za običajen prenos (angl. port) igre na drugo platformo, saj ima svojo zgodbo, postavljeno pred dogodke iz izvirnega Dead Spacea. Tako poznavanje prve igre koristi, ni pa nikakor nujno za igranje na iPadu.

A zgodba tako ali tako ni ključno vprašanje, ključna je igralnost na povsem drugačni napravi. Ukazi so zelo preprosti in jih bo večina osvojila v roku minut; naprej, nazaj in na strani (strafanje) se premikamo z drsanjem prsta na levi strani zaslona, medtem ko z drsanjem prsta na desni strani obračamo pogled, s pritiski prsta na desni pa merimo, streljamo, udrihamo in odpiramo vrata ter vklapljamo stvari. Dvo ali več prstnih potez v igri ni. Orožje izbiramo s pritiskom na ikono v zgornjem desnem kotu. V osnovi je vse preprosto in intuitivno, težave se pojavijo le, kadar se želimo bojevati s plazmatsko žago, mož v inženirski obleki proti nekromorfu; udarec je namreč poteg s prstom navzgor (kadar se pošast nahaja tik pred nami), v diagonali desno dol (kadar nas zagrabi), oziroma navzdol (kadar jo želimo zbrcati). Ti ukazi so izvedljivi samo v primeru, ko je zlikovec dovolj blizu, če se premaknemo, kar se zgodi mimogrede, pa s temi potezami obračamo pogled. In to praviloma proč od napadalca. No, povprečnemu ljubitelju tovrstnih iger bo obvladovanje teh gibov vzelo manj kot polovico igre, spretnim še manj, je pa vseeno občasno nadležno.

Druga najbolj zanimiva stvar igre Dead Space so seveda breztežnostne sobe v katerih je treba najprej poiskati ravne površine, nato pa nanje še skočiti, medtem ko se soba razteza v vseh treh dimenzijah. Ta del igre je bil na konzoli precej bolj zanimiv kot je na iPadu, vendar je povsem možno, da je na konzoli bilo tako impresivno prvič igrati na tak način, medtem ko za iPad lahko zgolj rečemo, da je ta možnost solidno prenesena.

Grafika je izjemna in čeprav visokoločljivostna konzolska različica prinaša boljšo sliko, je Dead Space na iPadu vizualno zelo impresiven, prihodnje različice optimizirane za iPad 2 pa bodo najbrž še bolj. Tudi na prvem iPadu je igra hitra in okretna, brez zatikanja in s hitrejšim nalaganjem novih nivojev kot na PS3. Če Dead Space igramo sredi noči na velikem zaslonu s prostorskim ozvočenjem, je izkušnja najverjetneje nekoliko boljša kot na iPadu, a ob manj kot idealnih pogojih sta majhen zaslon v bližini oči in zvok prek slušalk odlična za vsrkavanje igralca v igro.

Igra je super, a ne pod vsakimi pogoji. Kakor hitro na iPad pada svetloba, postane zaradi bleščečega zaslona temačno ozračje igre povsem nerazločno. Zato je Dead Space vsekakor bolje igrati ponoči. Kar se tiče zvoka, je iPadov mono zvočniček dovolj zmogljiv, da lahko med igro dobimo še nekaj zvočnih povratnih informacij, a pravo vzdušje dosežemo šele, ko ga priklopimo na slušalke. Pri tem je seveda pomembno, da si slušalke prav nadanemo na/v ušesa, saj zaradi stereo učinka lahko ugotovimo s katere strani se približuje naslednji nekromorf. Dodaten problem igranja na iPadu pa je seveda ergonomija, zato je smotrno poskrbeti, da sedimo v karseda udobnem položaju, sicer lahko pride do bolečin v rokah in vratu.

Dead Space za iPad je več kot le korak v pravo smer razvoja iger za novo platformo, je polno delujoča igra, ki igralca posrka vase in ga le stežka izpusti. Tako pokaže kaj vse zmore iPad in navduši nad dejstvom, da iPad 2 grafično zmore še več in kaj bo šele to pomenilo za nadaljnji razvoj iger. Tudi v sklopu franšize Dead Space ne gre zgolj za na hitro predelano različico, temveč lahko povsem pogumno stoji ob boku obeh konzolnih iger.

Dead Space za iPad je na voljo v Apple AppStoru za 7,99 EUR.

Podobni članki

 

 

Ne spreglejte na TV: Čudež na reki Hudson, Tabu, Nočni receptor, Šefhttp://tehnik.telekom.si/novice/ne-spreglejte-na-tv-cudez-na-reki-hudson-tabu-nocni-receptor-sefNe spreglejte na TV: Čudež na reki Hudson, Tabu, Nočni receptor, ŠefGP0|#c94ce2a8-20cf-4fc3-a7e4-9999eed4b943;L0|#0c94ce2a8-20cf-4fc3-a7e4-9999eed4b943|TV in zabava;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#c94ce2a8-20cf-4fc3-a7e4-9999eed4b943;L0|#0c94ce2a8-20cf-4fc3-a7e4-9999eed4b943|TV in zabava;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73313
Googlovi oziroma LG-jevi uri naj bi bili predstavljeni prav kmaluhttp://tehnik.telekom.si/novice/googlovi-oziroma-LG-jevi-uri-naj-bi-bili-predstavljeni-prav-kmaluGooglovi oziroma LG-jevi uri naj bi bili predstavljeni prav kmaluGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73312
Triki in nasveti za Facebook Messenger (prvič)http://tehnik.telekom.si/novice/triki-in-nasveti-za-facebook-messenger-prvicTriki in nasveti za Facebook Messenger (prvič)GP0|#f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b;L0|#0f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b|Nasveti;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b;L0|#0f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b|Nasveti;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73311
Uporabnik YouTuba v slabih 10 urah uspel priti do dna Excelove razpredelnicehttp://tehnik.telekom.si/novice/uporabnik-youtuba-v-slabih-desetih-urah-uspel-priti-do-dna-excelove-razpredelniceUporabnik YouTuba v slabih 10 urah uspel priti do dna Excelove razpredelniceGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73310
CES 2017: Mešana resničnost s ščepcem tusvetja (1. del)http://tehnik.telekom.si/novice/CES-2017-Mesana-resnicnost-s-scepcem-tusvetjaCES 2017: Mešana resničnost s ščepcem tusvetja (1. del)GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73309
HTC pokazal izjemna mobitela z umetno inteligencohttp://tehnik.telekom.si/novice/HTC-pokazal-izjemna-mobitela-z-umetno-inteligencoHTC pokazal izjemna mobitela z umetno inteligencoGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73308
Apple svoja digitalna očala razvija s podjetjem Carl Zeiss AG http://tehnik.telekom.si/novice/Apple-svoja-digitalna-ocala-razvija-s-podjetjem-Carl-Zeiss-AGApple svoja digitalna očala razvija s podjetjem Carl Zeiss AG GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73307

Nalaganje vsebine
© 2016 Telekom Slovenije
24. september 2013
1526
24. september 2013
iPad vs. PlayStation 3: Dead Space
iOS