Kaj potrebuje sodobno podjetje, če želi biti uspešno?

Andrej Pirnat 7. junij 2018
/PublishingImages/sodobno-uspesno-podjetje-junij18-hero.jpg

Svet se je v zadnjih dveh desetletjih pošteno spremenil. Samo pomislite, kaj ste pred dvajsetimi leti počeli za zabavo, kako ste konzumirali multimedijske vsebine, kako ste potovali po svetu, kako ste telefonirali in komunicirali s prijatelji in znanci ter kakšno delo ste opravljali v službi oziroma kako ste poslovali, če ste morda že takrat imeli svoje podjetje. Če malo zaškilimo in pogledamo od daleč, sicer še vedno vidimo veliko podobnih stvari in na hitro naša okolica verjetno danes ni videti dosti drugačna kot takrat. Že takrat smo uporabljali računalnike, imeli velike televizorje (ne sicer toliko kot danes), se prevažali naokoli z avtomobili, letali in vlaki, klicali s telefoni in podobno. A bistvo je v detajlih, v tem, koliko so vse te stvari napredovale, se razvile in postale zmogljivejše.

Si danes predstavljate dan brez pametnega telefona in interneta? Tudi če je vaš odgovor pritrdilen in si v brk momljate, da bi bil svet enostavnejši in lepši brez teh tehnologij, je velika verjetnost, da oboje uporabljate ves dan. Najprej v službi, nato pa še doma oziroma v družbi prijateljev. Danes celotna komunikacija poteka pretežno prek različnih spletnih kanalov, vse informacije in enciklopedije znanja, ki jih želimo pogledati, so oddaljene le klik stran, internet pa nam ponuja tudi morje zabavnih vsebin, ki si jih lahko ogledujemo, kadarkoli želimo. Tako nismo več omejeni le na program, ki nam ga ponudijo televizijski programi, tako kot je bilo to včasih.

Ne spreminja se zgolj preživljanje prostega časa, ampak tudi delovno okolje

In kakor se je spremenilo preživljanje prostega časa in kakor so prišla nova tehnološka orodja, ki nam omogočajo instanten dostop do različnih večpredstavnostnih vsebin, tako je samoumevno, da se je podobno zgodilo tudi v svetu poslovanja. Poslovni svet je popolnoma zakorakal v digitalno dobo in kdor se tem novim pravilom ne želi ali ne zmore prilagoditi, ga lahko kaj hitro izpljune iz dogajanja. Poslovanje je danes postalo še bolj neizprosno kot nekoč, saj se vse vrti okoli analitike, avtomatizacije in optimizacije poslovnih procesov ter digitalizacije. Ne glede na to, ali pravkar vzpostavljate svoje podjetje ali ste že izkušen poslovnež, ki vodi podjetje že več let, je pomembno, da razpolagate z orodji, ki vam olajšajo poslovanje, razbremenijo vaše zaposlene in seveda vas ter vam na koncu prinesejo konkurenčno prednost.

 

Priporočljivo je, da podjetje upravljanje storitev, ki poganjajo poslovne procese, zaupa strokovnemu partnerju, ki zna poskrbeti, da vse “tehnikalije” tečejo brez zatikanj, tako da se vodstvo podjetja lahko posveti le svojemu poslu in si ne beli glave še z vzpostavljanjem spletnih strani, priklopi računalniške opreme in urejanjem dokumentov s pomembnimi kontakti. Na ta način bi le izgubljal dragoceni čas in kot vemo, je čas denar. Zlasti v poslovnem svetu. En človek pač ne more postoriti vsega, zato je pomembno, da ima okoli sebe ljudi, ki se spoznajo na svoja področja in se medsebojno dopolnjujejo, tako da podjetje lahko nemoteno posluje.

Poglejmo torej nekaj osnovnih stvari, ki jih mora imeti sodobno podjetje, če želi biti na trgu konkurenčno:

  • Tehnološko opremo, ki zagotavlja delovanje poslovnih procesov.
  • Zanesljivo in hitro internetno povezavo za učinkovito komunikacijo.
  • Spletno prisotnost, da lahko promovira svoje rešitve in storitve.
  • Pregleden posloven sistem, ki vsebuje kontakte strank in zaposlenih ter omogoča nadzor poslovnih procesov.
  • Varnostne mehanizme, ki ščitijo in hranijo pomembne dokumente in informacije podjetja.
  • Vzpostavitev vsega tega ni mačji kašelj, saj vsaka od teh postavk vsebuje kar nekaj priprave. In to ne samo v velikih podjetjih, ampak tudi v manjših. Poglejmo najprej prvo postavko …

    Obvezna tehnična oprema vsakega podjetja

    Odgovor na to, kakšno opremo vse potrebuje podjetje, ni težko. Najprej so tu računalniki, prek katerih poteka vsa interakcija, potem so tu telefoni, ki omogočajo komunikacijo kjerkoli in kadarkoli, še kako pomembna pa je tudi ustrezna mrežna oprema, ki v današnjih časih predstavlja nekakšno hrbtenico vsakega podjetja. Danes pač ne gre brez interneta in povezanosti različnih naprav, to pa omogoča prav mrežna oprema. Večje kot je podjetje, več tovrstne opreme potrebuje. Zaposleni morajo tako imeti na razpolago namizne računalnike, ki jih lahko koristijo v pisarni, prenosnike, ki jih imajo, ko so na poti, dovolj velike in kakovostne monitorje, ob katerih se njihove oči ne utrudijo, pametne telefone, da lahko urejajo nujne stvari, tudi ko so na poti, tiskalnike, da lahko po potrebi natisnejo dokumente, NAS-strežnike, ki omogočajo vsem s pooblastili dostop do istih datotek, in tako naprej.

     

    Brez interneta ste slepi, gluhi in nevidni

    Ko je ustrezna oprema postavljena na svoje mesto, je čas za naslednji korak. Vzpostavitev interneta. Verjetno nima smisla posebej poudarjati, zakaj danes nimate v poslovnem svetu (in pravzaprav tudi zasebnem) kaj početi brez interneta. Prek njega namreč poteka vse, od komunikacije med zaposlenimi in nagovarjanja strank do poteka različnih poslovnih procesov. Vzemimo za primer spletno trgovino. Kupec odpre spletno stran trgovine in naroči izdelek. Ta informacija instantno pade v sistem naročniške službe, ki jo preda skladišču, da izdelek pripravi, in računovodstvu, ki izda račun. Če ima podjetje vzpostavljen dober sistem, se te stvari izvršijo že samodejno, ko pride do naročila. Ko je vse pripravljeno, računovodstvo in skladišče javita to dostavni službi in naslednji dan je paket že na poti do kupca.

    Zamislite si, kaj bi se zgodilo, če bi internetna povezava trgovine padla. Kupec morda sploh ne bi uspel oddati naročila, naročilo ne bi bilo sprejeto in obdelano, dostavna služba ne bi bila obveščena, da mora pobrati paket, in podobno. Scenarijev je veliko, vsi pa vodijo do potencialno nezadovoljne stranke, ki si bo posledično izbrala drugo trgovino. To pomeni širjenje slabega glasu in izgubo prihodkov. Zato je še kako pomembno, da ima podjetje vzpostavljeno dobro internetno povezavo, ki ne zataji, zlasti ne v ključnih trenutkih. In to ne glede na panogo, s katero se ukvarja. Poslovni procesi danes potekajo hitro, vse se zgodi v nekaj sekundah, zato mora biti celotna infrastruktura podjetja ves čas v pogonu. In če za vašo internetno povezavo skrbi zanesljiv partner, za katerega veste, da se bo tudi v primeru morebitnih težav takoj odzval, potem ste že naredili velik korak do uspeha v prihodnosti.

    Na očeh javnosti

    Ko smo že ravno pri internetu – ta vam ne pomaga kaj dosti, če se na njem ne predstavite potencialnim strankam. Vzpostaviti morate torej spletno mesto, na katerem predstavljate svoje podjetje, storitve in rešitve, ki jih nudite, svojo ekipo strokovnjakov in seveda kontaktne podatke, da obiskovalci lahko z vami vzpostavijo stik. Spletna stran sicer obiskovalcu pusti tudi nek prvi vtis o vas, zato je nikakor ne gre zanemariti in ji pripisati majhnega pomena. Če pustite slab vtis, boste zelo težko prodali svojo storitev ali izdelek, čeprav sta ta lahko vrhunska. Potrošniki imajo Googlov brskalnik v žepu in se lahko kadarkoli pozanimajo o vaši blagovni znamki, storitvah in produktih, primerjajo cene in preverjajo zadovoljstvo ostalih strank, ki so že poslovale z vami. Spletne strani in družbena omrežja so odlična priložnost za podjetja, da dosežejo veliko število potrošnikov. Marsikatero podjetje se je zato tudi odločilo, da bo ponujalo svoje storitve le še na spletu, saj je to ceneje in učinkovitejše od fizičnih prostorov.

     

    Sistem, ki omogoča učinkovito komunikacijo

    Tako kot mora imeti podjetje učinkovito komunikacijo navzven, jo mora imeti tudi znotraj svojih vrst. To lahko doseže z ustreznim dokumentnim sistemom, ki omogoča urejanje dokumentov v digitalni obliki, dostopnost zaposlenim, omejevanje pravic dostopa, kjer je to treba, elektronsko hrambo in tudi skladnost z aktualnimi zakonodajami, kot je na primer Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR), ki je stopila v veljavo 25. maja in določa hude sankcije za vse, ki ne bi upravljali podatkov v skladu z njenimi predpisi.

    Varnost mora biti na prvem mestu

    Še kako pomembno pa je tudi, da vse svoje dokumente in poslovne informacije ustrezno zaščitite. To dosežete s kombinacijo ustrezne strojne in programske opreme, ki skupaj skrbita za izdelavo varnostnih kopij in obveščanje, če bi prišlo do izpada elektrike, vdorov in podobnega.

    Optimizacija poslovanja

    To so torej ključne stvari, na katere mora biti podjetje danes pozorno. Zdaj pa pomislite, kako težko je vse to vzpostaviti. Za strojno opremo potrebujete računalniškega strokovnjaka oziroma informatika, ki zna sistem tehnično postaviti ter ga potem tudi vzdrževati, tu so programerji, ki poskrbijo za vzpostavitev spletne strani in vaših poslovnih procesov, skrbniki sistemov za upravljanje s strankami, internetni ponudnik, ki skrbi za vašo stalno povezanost v svet, varnostni inženirji, ki znajo ustrezno zavarovati podatke, in še kakšen člen bi se našel. To je že kar nekaj osebja, kar pomeni tudi kar nekaj stroška. Če to zaupate različnim zunanjim izvajalcem, pa ni nujno, da bo vse delovalo skladno, da ne omenjamo morebitnega kaosa ob morebitni nekompatibilnosti različnih sistemov in prelaganju odgovornosti enega ponudnika na drugega.

    Da bi se temu izognili, so pri Telekomu Slovenije za vse podjetnike, tako tiste, ki se na svojo pot šele podajajo, kot tiste, ki želijo le prestrukturirati svoje dolgostoječe podjetje, pripravili posebno ponudbo različnih rešitev pod eno streho. Gre za modularen sistem, kjer se vsak lahko sam odloči, katere storitve bo koristil glede na velikost svojega podjetja in svojo strategijo poslovanja. Tako si lahko sestavite pisarno po meri, ki jo skozi čas po želji tudi dopolnjujete. Najbolj enostavno in tudi najbolj optimalno je, če vse storitve, ki jih nameravate uporabljati, zaupate enemu ponudniku, saj si s tem zagotovite gladkost delovanja in kompatibilnost vseh komponent. Prav tako pa je to tudi najugodnejša možnost, saj vam ni treba plačevati tisoč in ene različne položnice in se pogajati z vsakim ponudnikom posebej, temveč vse rešite na enem mestu.

     

    Kaj vse obsega ponudba Telekoma Slovenije?

    Preprosto bi na to lahko odgovorili: vse. V njihovi ponudbi ja na voljo vrhunska strojna oprema, prav tako pa tudi preverjene in zanesljive programske rešitve in storitve:

    • Prenosni in namizni poslovni računalniki:
    • Gre za računalnike uveljavljenih znamk, kot sta HP in Lenovo, poslovni razred računalnikov pa še dodatno priča o njihovi kakovosti. Poslovni računalniki namreč veljajo za kakovostnejše in bolj trdožive od večinske potrošniške robe, s katero so najbolj založene trgovske police. Pri Telekomu Slovenije so pripravili posebej prilagojeno akcijsko ponudbo profesionalne opreme namiznih in prenosnih računalnikov s 3-letno garancijo, monitorjev, televizij, NAS-strežnikov in tiskalnikov.

    • Vrhunska mrežna oprema:
    • V segmentu mrežne opreme izstopajo modemi oziroma usmerjevalniki Fritz! nemškega proizvajalca AVM, ki je sicer večkratni dobitnik nagrad za najboljšo mrežno opremo. Modemi Fritz! imajo ogromno funkcionalnosti, ki se jih bomo podrobneje lotili v ločenem članku. Lahko pa samo omenimo, da omogočajo vzpostavitev varnega navideznega omrežja (VPN), služijo kot vaš lasten podatkovni strežnik za varnostne kopije, do katerih potem lahko dostopate kjerkoli in kadarkoli, podpirajo pošiljanje faksov ter nudijo dve različni frekvenčni območji brezžične povezave WiFi (2,4 in 5 GHz), kar pomeni, da se naprave, ki so na modem povezane, same porazdelijo med tema dvema pasovoma, tako da si ne kradejo povezave. Hkrati lahko vzpostavite tudi dve različni brezžični omrežji, ki jima nastavite različno uporabo – eno omrežje nastavite samo za interno uporabo zaposlenim, drugo pa naredite javno za stranke, ki obiščejo prostore vašega podjetja. Na voljo so sicer modemi za različne tipe povezav – za xDSL, za optiko in za mobilno omrežje.

    • Vse za telefonijo:
    • Ker morajo zaposleni v vsakem podjetju slej kot prej tudi kam poklicati, so pri Telekomu Slovenije v ponudbo vključili tudi različne telefone. Na voljo imate pametne mobilne telefone in telefone, ki delujejo prek analogne, ISDN- in IP-povezave. Najbolj morda tu izstopajo telefoni, ki delujejo na brezžičnem standardu DECT (Digital Enhaced Cordless Telecommunications) in ponujajo tudi različne večpredstavnostne funkcije, kot na primer, da jih uporabite namesto daljinca za upravljanje pametnega doma. Ob tem so vam seveda na voljo tudi različni podatkovni paketi, ki ponujajo različne količine zakupljenih minut, hitrosti prenosa podatkov in različne dodatne možnosti.

    • Vsestranska digitalna pisarna:
    • Papirologiji in upravljanju z dokumenti se danes ne morete izogniti. Lahko pa si te procese precej olajšate. Ni vam več treba hraniti debelih fasciklov v kleti, ampak lahko vse pomembne dokumente hranite kar v oblaku, kjer so ves čas tudi na razpolago vašim zaposlenim, da jih po potrebi urejajo in dopolnjujejo. Vse to omogoča priznana rešitev Office 365, ki poskrbi tudi za varnost vaših dokumentov. Prek Offica lahko do dokumentov dostopate z različnih naprav in tudi brez internetne povezave, vsem, ki se odločite za takšen poslovni paket Telekoma Slovenije, pa ga namestijo in nastavijo brezplačno. Osnovno različico v paketu dobite brezplačno, če želite naprednejšo, pa vam je ta na voljo že za manjše mesečne zneske.

    • Spletna prisotnost:
    • Pri Telekomu Slovenije poskrbijo tudi za vašo spletno prisotnost, tako da vam ni treba angažirati dragih programerjev. Postavijo vam spletno stran ali spletno trgovino, registrirajo domeno, nudijo spletno gostovanje in tudi najem virtualnega strežnika. Tako dobite praktično vse na ključ.

    • Ostale storitve v oblaku:
    • Poleg naštetih glavnih je v ponudbi Telekoma Slovenije še kar nekaj storitev v oblaku, ki vam lahko precej olajšajo poslovanje. Zakaj bi si nalagali težko delo, če obstajajo rešitve, ki večino postorijo same? Na voljo imate na primer še mobilne blagajne, ki vam omogočajo enostavno in hitro izdajanje računov ter zagotavljajo poslovanje v skladu z zakonodajo, storitev e-faks, poslovno e-pošto, poslovni program Pantheon, ki pokriva vse poslovne procese, najem prostora v podatkovnem centru in tako naprej.


    Podobni članki

     

    Nalaganje vsebine
    © 2017 Telekom Slovenije
    7. junij 2018
    4049
    7. junij 2018
    Kaj potrebuje sodobno podjetje, če želi biti uspešno?