Osvežena matrica o rabi mobilnih aplikacij

Alenka Selčan 23. september 2013
/PublishingImages/Flurry_user-retention_.png

Pametni telefoni in tablice so najhitreje rastoča tehnologija v zgodovini človeštva. Tisti, ki bi si radi na njen račun odrezali svoj kos pogače, se bodo zagotovo razveselili nove analize o rabi mobilnih aplikacij. Podjetje Flurry Analytics , ki analizira vedenje več kot 230.000-ih aplikacij in svetuje prek  80.000 podjetjem, je namreč nedavno postreglo z osveženo matrico zvestobe, ki so jo prvič predstavili pred tremi leti.

V letošnji raziskavi so zajeli le tiste aplikacije, ki se jih uporablja najmanj 1,7-milijardkrat na teden. Aplikacije so tematsko razporejene po štirih kvadrantih,  umestitev v posamični kvadrant pa je odvisna od pogostosti njihove rabe  v primerjavi  z zvestobo njihovih uporabnikov.

Flurry quadrantchart

Če na kratko povzamemo lastnosti posamičnih kvadrantov, ugotovimo, da se aplikacije prvega kvadranta uporabljajo pogosto in imajo zveste uporabnike. Njihov najprimernejši predstavnik so novičarske aplikacije, ki jih spremljamo redno, večkrat na dan, vsak dan.

V drugi kvadrant so umeščene aplikacije s pogosto rabo v krajšem obdobju. Poleg družabnih iger in mreženja so zanimiv primer tega kvadranta aplikacije za zmenke. Morda nekoliko nenavadno, pa vendar. Če je zmenkarska aplikacija učinkovita, bo uporabnik z intenzivnim iskanjem v spodobno kratkem času prišel do svoje potencialne duše dvojčice in pogledovanja za drugimi ne bo več. Hm, kak duhovitež bi nemara pripomnil, da je iz ekonomskega vidika bolje razviti slabo zmenkarijo, saj dobra prinaša prevelik osip. Ustvarjalci tovrstnih aplikacij morajo biti torej pripravljeni na stalen lov za novimi uporabniki.

Tipični predstavnik obširnega tretjega kvadranta so aplikacije za enkratno rabo. Med njimi lahko najdemo zbirko tem in ozadij za naše pametne ljubljenčke ali kolekcijo melodij za zvonenja, torej zabavne mobilne vsebine, ki jih je najbolje zaračunati, še preden jih uporabnik namesti, saj bodo zanimive le kratek čas.

Četrti kvadrant je namenjen aplikacijam, ki jih le redko uporabimo, a smo jim vseeno zvesti. Z njihovo pomočjo rezerviramo hotel ali polet, najamemo avto, pretvorimo denarno valuto ali odkrijemo pomen nepoznane besede. Nadvse priročne aplikacije, ki jih radi uporabljamo, a ne vsak dan.

Na osnovi matrice zvestobe se bodo ustvarjalci aplikacij lažje odločili, kateri poslovni model jim najbolj ustreza. V grobem lahko rečemo, da bo nastajajoča aplikacija, ki sodi v prvi ali četrti kvadrant, na račun zveste publike služila z oglasnim prostorom ali z naročninami na novice. Če se vmešča v četrti ali drugi kvadrant bo stremela k uspešni prodaji svojih storitev, zaradi visoke vrednosti v kratkem času pa so aplikacije drugega in tretjega kvadranta kot slastne žemljice, ki jih lahko uspešno prodajamo le, dokler so vroče.

vir:  http://blog.flurry.com/bid/90743/App-Engagement-The-Matrix-Reloaded

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
23. september 2013
164
17. marec 2014
Osvežena matrica o rabi mobilnih aplikacij