Test na dlani: iPhone 4

Tehnik 24. september 2013
/PublishingImages/iphone-4-dan-2-HDR.jpg

Ok, najprej se lotimo "slona" v sobi. Trenutno nimamo informacij kdaj naj bi se Apple iPhone znašel v Mobitelovi ponudbi. Čeprav se Mobitel trudi svojim uporabnikom ponuditi najnovejše in najboljše mobitele ter druge naprave, končno odločitev za vstop na trg sprejme proizvajalec in ne operater. Mobitelovi uporabniki, ki iPhone 4 nabavijo v tujini, pa ga vseeno lahko uporabljajo v Mobitelovem omrežju, saj so v ponudbi kartice Micro SIM, ki jih uporablja iPhone 4, svetovalci v Centru za pomoč naročnikom pa nudijo nekatere osnovne informacije in pomoč pri uporabi iPhona.

Zdaj pa k samemu mobitelu. iPhone 4, ki smo ga preizkušali, izvira iz Velike Britanije, ene izmed prvih držav, kjer je bil na voljo, in kjer ga je tudi mogoče dobiti brez pretiranega čakanja na dobavo. Apple namreč še zmeraj ne uspe izdelati toliko iPhonov 4 kot bi jih lahko prodal, pa čeprav je že postal najbolje prodajani pametni telefon vseh časov. To je tudi eden izmed vzrokov, da smo si ga morali ogledati tudi na Tehniku.

Specifikacije

Omrežja & povezljivost: GSM, WCDMA, HSPA, Bluetooth, A-GPS, WLAN 802.11nDimenzije & masa: 115,2 x 58,6 x 9,3 mm, 137 gProcesor & pomnilnik:
  • Apple A4, 1 GHz
  • RAM: 512 MB
  • Notranji pomnilnik: 16 GB (na voljo tudi različica z 32 GB)
Zaslon:
  • na dotik
  • 89 mm (3,5 palčni)
  • IPS LCD, "Retina zaslon", 960 x 640 pik
Baterija: 1420 mAhFotoaparat / kamera:
  • 5 mio točk
  • video visoke ločljivosti (720p)
  • LED
Priključki: iPod 30-pinski, 3,5 mm za slušalke

Operacijski sistem: Apple iOS 4.1

Serijska oprema: telefon, polnilec, USB kabel, stereo slušalke z mikrofonom, 2 nalepki jabolka

Oblika

iPhone je v četrti inkarnaciji doživel korenito oblikovno preobrazbo: značilno zaobljena zadnja stran je sedaj ploska, s pravimi koti na stranice in narejena z ojačanega črnega stekla (napovedana je bila tudi bela različica, vendar vse kaže, da je ne bo na trg, bojda zaradi težav pri izdelavi). Na zadnji strani se levo zgoraj skrivata fotoaparat / kamera in bliskavica LED, kamera na sprednji strani (za FaceTime) pa je ob reži za slušalko. Okvir je kovinski in skriva anteno, gumbi za nastavitev glasnosti in izklop zvokov so še vedno na levi strani, vendar drugačne oblike, gumb za izklop zaslona pa je še zmeraj na zgornji strani, poleg 3,5 mm vtiča za slušalke. Na spodnji strani najdemo vtičnico za Applov 30-pinski kabel, dva zvočnika in mikrofon.

Obe ključni oblikovalski odločitvi - steklena zadnja stran in antena na ohišju - sta odličen primer tega kako estetske odločitve včasih premagajo tehnične, saj nedvomno pripomoreta k privlačnejšemu izgledu iPhona, a tudi k manjši uporabnosti. Ojačano steklo je namreč skorajda povsem odporno na praske (telefon lahko brez skrbi spravimo v žep poleg kovancev in ključev), ne pa tudi na vse udarce, saj se (kot je internet že ničkolikokrat dokumentiral) razpoči že pri padcu iz enega metra na trdo površino kot je beton ali asfalt. Tako poškodovan iPhone je običajno sicer še zmeraj uporaben za telefoniranje in vse ostalo, ni pa več lep :(

Antena v ohišju dopušča t.i. prijem smrti (death grip), če ga držimo v levi roki, saj dlan povzroči interferenco in posledično slabši sprejem signala mobilnega omrežja. In ta motnja ni majhna. Seveda je precej bolj opazna v ameriških omrežjih (z obupno pokritostjo) kot v evropskih - in med preizkusom nismo opazili, da bi zaradi tega padel kak klic - vseeno pa je padec hitrosti prenosa podatkov skorajda neverjeten: iz 2,35 Mb/s na 0,31 Mb/s v smeri proti uporabniku.

To postavi iPhone 4 skorajda ob bok ožemalniku  "Juicy Salif", ki ga je oblikoval priznan britanski oblikovalec Phillipe Stark. Ožemalnik je na pogled zares enkraten, a ker preveč soka steče po nogicah in ne v kozarec, je tudi dokaj nekoristen. iPhone 4, ki ga je oblikoval prav tako britanski oblikovalec Jonathan Ive (tako kot prejšnje iPhone, iPad, iMac in bolj ali manj vse kar je dal Apple na trg v zadnjih letih), zaradi teh dveh oblikovalskih odločitev ni povsem neuporaben, bi pa takšni napaki na ključnih lastnostih mobitela vseeno morali biti nedopustni. No, glede na odziv kupcev očitno nista, hkrati pa lahko obe omilimo z nakupom srajčke ali pa “bumperja”, ki ublaži tako padce, kakor tudi odpravi motnje v signalu, s tem, da doda plast gume okrog roba. Seveda pa je zahteva po nakupu dodatne opreme za normalno funkcionalnost izdelka precej skregana s kakršnokoli logiko.

Juicy Salif

Vendar pa oblika iPhona 4 vseeno prepriča, ne zgolj na pogled, temveč še bolj, ko napravo primemo v roko. Masa je ravno pravšnja, da imamo občutek, da smo prijeli konkreten telefon, povsem gladko steklo zadnje stranice deluje trdno in kakovostno, velikost pa bi težko bila bolj primerna za povprečno dlan.

Zaslon

Zaslon je bil eden glavnih zvezdnikov na Jobsovi predstavitvi novega iPhona, saj ponuja višjo gostoto pik kot jih lahko zazna človeško oko in se zato imenuje "Retina Display", oziroma po naše mrežnični zaslon. Ločljivost zaslona je 960 x 640 pik ob 89 mm diagonali (3,5 palcev), kar prinese gostoto pik 126 na kvadratni palec. Prejšnje inkarnacije iPhona so imele polovično ločljivost (480 x 320 pik). Višja ločljivost je še posebej koristna pri branju, saj so črke bistveno lepše, bolje pa se seveda obnese tudi pri ogledu videa, fotografij in seveda pri igrah. Kljub zelo kakovostnemu zaslonu prejšnjih generacij iPhona, je razlika v kakovosti slike ob neposredni primerjavi več kot očitna. Vidljivost na neposredni sončni svetlobi je celo nekoliko izboljšana, čeprav je bila sprejemljiva že pri prejšnjih iPhonih.

Večpredstavnost

Fotoaparat / kamera

V iPhone 4 je vgrajen fotoaparat ločljivosti 5 milijonov točk, z bliskavico LED in podporo za  snemanje videa visoke ločljivosti (720p), na sprednji strani pa je še dodatna kamera ločljivosti VGA (640 x 480 točk). Čeprav so specifikacije primerljive, oziroma nižje, kot pri večini konkurenčnih pametnih telefonov, ne gre zanikati, da je fotoaparat odličen. Precej pripomore senzor z osvetlitvijo z zadnje strani (back-illuminated sensor), ki omogoča bistveno bolj kakovostne fotografije tudi pri slabših svetlobnih pogojih, vključno z osvetlitvijo z majhno bliskavico LED. Sprednji fotoaparat, primarno namenjen video klicem, je seveda občutno nižje kakovosti, vendar še zmeraj več kot dovolj zmogljiv za ogledovanje fotografij na sami napravi ali objavah na Facebooku in podobnih družabnih omrežjih.

HDR, oziroma fotografiranje z visokim dinamičnim razponom Med fotografskimi funkcionalnostmi iPhona 4 in iOS 4 je tudi HDR, kratica za high-dynamic range, oziroma fotografiranje z visokim dinamičnim razponom. Preprosto povedano fotoaparat posname 3 fotografije - eno z optimalno osvetlitvijo, eno s prenizko in eno s previsoko - nato pa jih združi v eno fotografijo, ki pri optimalnih pogojih prikazuje različno osvetljen prizor v najboljši možni luči. Dober primer je fotografija objekta v senci pred svetlim nebom, ki pri običajni nastavitvi prikaže pretemen objekt ali pa preveč bleščeče nebo. Z uporabo HDR lahko vidimo oboje. Je pa seveda tudi nekaj slabosti. Ker fotoaparat posname 3 fotografije eno za drugo, morata tako fotoaparat kot tudi objekt biti povsem pri miru, sicer se pojavijo lise. Hkrati HDR žrtvuje nekaj barv za svetlobo, tako HDR posnetki lahko dobijo nekoliko bolj izpran videz. Poleg tega pa pri enakomerno osvetljenih tarčah ne doprinesejo prav nič. Kljub temu je funkcija lahko zelo uporabna, iPhone 4 pa poleg kompozitne HDR fotografije shrani tudi izvirno. HDR je z dodatnimi aplikacijami sicer na voljo tudi za iPhone 3GS, sicer pa se je mogoče HDR-ja lotiti tudi v nadaljnji obdelavi fotografij (npr. v Photoshopu), posnetih s katerimkoli fotoaparatom. Pri tem je obvezna uporaba stativa, saj mora biti fotoaparat usmerjen v natančno isto pozicijo, ko spreminjamo nastavitve.

Več  o HDR si preberi tukaj

Glasba

iPhone se je razvil iz glasbenega predvajalnika iPod, tako da je ta funkcionalnost seveda zelo dobro pokrita. Aplikacija iPod za predvajanje glasbe je doživela nekaj manjših nadgradenj z novo različico operacijskega sistema, predvsem v povezavi z ustvarjanjem seznamov predvajanja (playlist). iPod bo zelo domač vsem uporabnikom iPodov (kakopak), saj uporablja zelo podoben sistem. Prav tako je vso glasbo in filme še zmeraj potrebno uvoziti z iTunes s fizičnim priklopom iPhona na računalnik. Čeprav so razlogi, da se Apple drži iTunes znani in razumljivi (zaščita pred nelegalnim kopiranjem glasbe), pa odsotnost brezžične sinhronizacije postaja moteča. Kar se tiče filmov, iPhone še zmeraj podpira samo "svoje" zapise, vendar pa je Apple nedavno odobril aplikacijo VLC, ki podpira prav vse in jo bomo kmalu predstavili tudi na Tehniku.

Programska oprema

iOS 4 iPhone 4 poganja operacijski sistem iOS 4, ki prinaša precej novosti.Večopravilnost (multi-tasking)

Pri iOS 4 sicer še zmeraj ne moremo govoriti o pravi večopravilnosti, saj je v večini primerov na iPhonu zagnana samo po ena aplikacija naenkrat. Ob zaprtju aplikacije (oziroma odhodu iz nje ob pritisku na tipko Home ali prejemu klica ali sporočila), se le-ta shrani v pomnilnik, pripravljena na ponovni zagon na isti točki kot smo jo zapustili. To je še posebej uporabno pri igrah, ko nas klic zmoti sredi stopnje, hkrati pa napravi omogoča hitro delovanje tudi pri večjem številu zagnanih programov. Ko pomnilnika pričenja zmanjkovati - in pri iPhonu 4 se to ne zgodi hitro, saj ga ima na voljo kar 512 MB - operacijski sistem prične sam zapirati tiste aplikacije, ki jih že najdlje nismo uporabili, tako da ni motenj v delovanju. Predvsem pa ta funkcionalnost omogoča hitro preklapljanje med različnimi aplikacijami.

Prava večopravilnost deluje le pri treh vrstah aplikacij: glasbenih, internetni telefoniji in navigacijskih. Kar se tiče glasbe, je aplikacija iPod pri vseh različicah iOS-a že omogočala predvajanje glasbe v ozadju, sedaj pa lahko glasbo tako poslušamo tudi z drugimi aplikacijami, na primer SloRadio, ki predvaja glasbo različnih slovenskih radijskih postaj. Pri internetni telefoniji lahko opravljamo klic prek Fringa (npr. Mobitelov Komunikator) ali Skypa in ob tem brskamo po spletu, ne da bi klic bil prekinjen. Pri navigaciji  je ta večopravilnost mišljena predvsem za športne in podobne aplikacije (npr. RunKeeper), ki z uporabo GPS-a merijo pretečeno (ali prekolesarjeno) razdaljo, ne da bi se ugasnile, če hočemo med tem poslušati glasbo, sprejeti klic, ali poiskati najbližjo kavarno, da pridemo do kozarca vode. Dodatna, a precej manj uporabna različica večopravilnosti v iOS pa so potisna obvestila (push notifications). To omogočajo mnoge aplikacije, tudi Facebook in vse aplikacije za takojšnje sporočanje, deluje pa tako, da se na zaslonu pojavi obvestilo (podobno kot pri prejemu sporočila SMS) z novim sporočilom iz MSN-ja ali pa o tem, da je nekdo pisal na naš zid na Facebooku. Čeprav je v nastavitvah mogoče urejati katera sporočila naj se tako prikazujejo, pa je izkušnja vseeno precej moteča, saj zamrzne aplikacijo in moramo takšno sporočilo zapreti ali nanj odgovoriti preden lahko nadaljujemo.

Pošta

Poleg večopravilnosti je poglavitna uporabniška izboljšava iOS 4 prenovljen e-poštni program Mail. Ta sedaj podpira skupni pregled vseh poštnih nabiralnikov, ki jih uporabljamo, kar odpravi precej nepotrebnega preklapljanja med predali, uvaja pa tudi grupiranje sporočil, podobno kot Gmail. Nekoliko presenetljiv dodatek je brezžična sinhronizacija beležk (Notes), ki so sicer ločena aplikacija, vendar se sinhronizirajo s pošto preko IMAPa (če seveda uporabljamo ta protokol za e-pošto). Tako jih na računalniku najdemo v Outlooku, Mailu ali podobnem programu, ki podpira beležke.

Igre

Čeprav pri razvoju iPhona in iPoda Apple bojda ni načrtoval igralnika, so z iOS 4 povsem sprejeli to lastnost. Tako se na prvi strani pojavi nova ikona Game Center, namenjena združevanju igralcev, lažjem dostopu do novih iger in seveda tekmovanju. V Game Center se prijavimo z uporabniškim imenom in geslom za iTunes (in App Store), nato pa se je potrebno z istimi podatki prijaviti še v posamezno igro. Game Center je predvsem ogrodje za družabno omrežje, ki pa, podobno kot Applov Ping v iTunes, potrebuje še precej, da se bo razvilo.

Face Time

Sprednja kamera omogoča videotelefonijo, vendar se pri Applu niso odločili podpreti uveljavljenega standarda za videotelefonijo v omrežjih UMTS, najverjetneje zaradi relativno nizke kakovosti. Njihov standard se imenuje Face Time in je zaenkrat podprt le v iPhonu 4, najnovejšem iPod Touchu in računalnikih Apple z uporabo programske opreme Face Time. Klici v Face Timu se vzpostavijo preko omrežja WLAN ali 3G kot interneta videotelefonija, tako da uporablja prenos podatkov in ne telefonijo. Kakovost slike in odzivnost protokola sta zelo dobra in vsekakor dober korak v smeri nadaljnjega razvoja videotelefonije.

Ostalo

Ostale spremembe v iOS 4 vključujejo malenkosti kot je možnost ustvarjanja seznamov predvajanja (playlist) v iPodu, možnost zaklepanja zaslona v pokončni položaj (portret) z dvojnim pritiskom na tipko Home in potegom v desno, kar je lahko uporabno, če na primer beremo v ležečem položaju in hoče iPhone spreminjati orientacijo zaslona. Na istem mestu najdemo tudi priročno možnost upravljanja glasbe, ki deluje tako z iPodom kot tudi z ostalimi glasbenimi aplikacijami. Potem so tukaj seveda še knjige iBooks, kjer lahko beremo in nakupujemo knjige v zapisu ePub, poleg tega pa je podprto tudi branje PDF-jev.

Uporabniška izkušnja

iPhone 4 prinaša odlično uporabniško izkušnjo, če je uporabnik pripravljen požreti par nekoliko kislih limon. Odličen občutek v roki in vizualno estetiko je treba žrtvovati z uporabo ovitka, ki je obvezna dodatna oprema zaradi potencialne lomljivosti ohišja in nesprejemljive motnje signala. Neverjetni potencial za glasbo in video je potraten ob odsotnosti tovrstnih vsebin v slovenskem iTunesu; nadalje se zahteva po uporabi napihnjenega programa za prenos vsebin na telefon in povezavi preko kabla zdi kot preživet koncept, omejitev videa na ozek nabor nerazširjenih zapisov pa preprosto škodljiv za uporabnike. K uporabniški izkušnji ne pripomore tudi dejstvo, da je nastavitve za prenos podatkov potrebno vnašati ročno, pri vzpostavitvi klica pa se zmeraj pojavi obvestilo, da so vključene preusmeritve, ki ga je treba vsakič posebej potrditi. In čeprav so za koga lahko to malenkosti, pa so lahko za koga drugega tudi razlog za odločitev za drug telefon.

Primerjava s konkurenco

Apple iPhone 4 se uvršča v isti razred pametnih mobitelov kot Samsung Galaxy S in prihajajoči HTC Desire HD. Vsi imajo hitre procesorje, več kot dovolj pomnilnika, odlične zaslone in zelo dobre fotoaparate z možnostjo snemanja videa v visoki ločljivosti. Vsak pa ima svoj uporabniški vmesnik in nekoliko drugačen način delovanja ter vsak daje drugačen občutek, ko ga držimo v roki. Če primerjamo posamezne funkcije lahko ugotovimo, da imata Galaxy S in iPhone primerljive fotoaparate/kamere, ki prekašajo Desire, iPhone ima boljši glasbeni predvajalnik, Androida pa ga prekašata na področju videa. iPhone ima seveda na voljo več aplikacij in tudi možnost nakupa plačljivih, a Android ga vztrajno dohiteva. iPhone se precej bolje obnese pri trajanju delovanja baterije, a ne more delovati kot dostopovna točka WLAN. Pri primerjavi zaslonov iPhone pomete s konkurenco, tako glede ostrine slike kot tudi glede vidljivosti na neposredni sončni svetlobi, pri kakovosti ohišja pa sta sicer plastična Androida vseeno boljša; predvsem manj lomljiva in brez opaznih motenj v kakovosti signala ob prijemu z levo roko. Lahko bi še naprej naštevali razlike med temi tremi mobiteli, a dejstvo je, da imajo precej več skupnega in dejansko ni mogoče reči, da je eden izmed njih bistveno boljši na celi črti kot druga dva. Odločitev kateri je najlepši pa prepuščam tebi :-)

Foto: Apple, Tehnik

Podobni članki

 

 

Googlovi oziroma LG-jevi uri naj bi bili predstavljeni prav kmaluhttp://tehnik.telekom.si/novice/googlovi-oziroma-LG-jevi-uri-naj-bi-bili-predstavljeni-prav-kmaluGooglovi oziroma LG-jevi uri naj bi bili predstavljeni prav kmaluGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73312
Triki in nasveti za Facebook Messenger (prvič)http://tehnik.telekom.si/novice/triki-in-nasveti-za-facebook-messenger-prvicTriki in nasveti za Facebook Messenger (prvič)GP0|#f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b;L0|#0f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b|Nasveti;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b;L0|#0f2f30494-9369-4001-843f-d9d790e1783b|Nasveti;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73311
Uporabnik YouTuba v slabih 10 urah uspel priti do dna Excelove razpredelnicehttp://tehnik.telekom.si/novice/uporabnik-youtuba-v-slabih-desetih-urah-uspel-priti-do-dna-excelove-razpredelniceUporabnik YouTuba v slabih 10 urah uspel priti do dna Excelove razpredelniceGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73310
CES 2017: Mešana resničnost s ščepcem tusvetja (1. del)http://tehnik.telekom.si/novice/CES-2017-Mesana-resnicnost-s-scepcem-tusvetjaCES 2017: Mešana resničnost s ščepcem tusvetja (1. del)GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73309
HTC pokazal izjemna mobitela z umetno inteligencohttp://tehnik.telekom.si/novice/HTC-pokazal-izjemna-mobitela-z-umetno-inteligencoHTC pokazal izjemna mobitela z umetno inteligencoGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73308
Apple svoja digitalna očala razvija s podjetjem Carl Zeiss AG http://tehnik.telekom.si/novice/Apple-svoja-digitalna-ocala-razvija-s-podjetjem-Carl-Zeiss-AGApple svoja digitalna očala razvija s podjetjem Carl Zeiss AG GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73307
Znano je, kdaj bi lahko šla v prodajo Huaweijeva naslednja paradna mobitelahttp://tehnik.telekom.si/novice/Znano-je-kdaj-bi-lahko-sla-v-prodajo-Huaweijeva-naslednja-paradna-mobitelaZnano je, kdaj bi lahko šla v prodajo Huaweijeva naslednja paradna mobitelaGP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028;L0|#0a69904fb-022f-4d07-9ee5-f219b1dc9028|Novičke;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73306

Nalaganje vsebine
© 2016 Telekom Slovenije
24. september 2013
1456
24. september 2013
Test na dlani: iPhone 4