Uporabni triki in nasveti za Microsoft Excel 2016 (petič)

Tehnik 16. maj 2018
/PublishingImages/excel5-maj18-hero.jpg

Nadaljujemo z našo šolo Excela. Tukaj so novi triki in nasveti za Excel 2016. Kot večina prejšnjih so tudi vsi tokratni triki in nasveti namenjeni bolj začetnim kot pa naprednim uporabnikom.

V kolikor še niste prebrali naših prvih štirih člankov z nasveti za Excel 2016, vam svetujemo, da najprej pogledate te. Najdete jih tukaj: 1. članek, 2. članek, 3. članek in 4. članek.

Združevanje vnosov iz dveh stolpcev

Včasih želimo vnose iz dveh različnih stolpcev združiti, tako da so ti izpisani skupaj v novem, ločenem stolpcu. To je v Excelu 2016 seveda mogoče narediti. Ena od možnosti, kako to narediti, je seveda ta, da ročno prepišemo vnose v nov stolpec, a to je lahko precej dolgotrajen postopek. Obstaja še enostavnejši in predvsem hitrejši način.

Poglejmo, kako je najbolje, da združujemo vnose iz dveh stolpcev:

  • Najprej označimo celico, od katere navzdol želimo imeti izpisane vnose iz dveh stolpcev.
  • Nato v označeno celico napišemo "=" in z levim gumbom na miški kliknemo v celico, kjer imamo prvi vnos, ki ga želimo združiti. Za tem nadaljujemo s pisanjem v označeno celico in vanjo zapišemo še "&" "&", nato pa z levo kliknemo še v celico, kjer imamo drugi vnos, ki ga želimo združiti.
  • Opombi: zunanjih narekovajev iz naših napotkov seveda ne pišete v celico. Pozorni bodite tudi, da med srednja narekovaja date presledek.

    Če želimo združiti vnosa iz celic A2 in B2, bi torej ukaz za združevanje v označeni celici izgledal takole: "=A2&" "&B2".

     

  • Ko je ukaz napisan, pritisnemo Enter. Ko to storimo, se nam v prvo označeni celici že izpišeta skupaj oba vnosa iz stolpcev. Sedaj moramo samo še enkrat označiti to celico, ki združuje oba vnosa, klikniti z levo v njen desni spodnji kot ter klik zadržati, nato pa miško potegniti navzdol do vrstice, za katero želimo, da nam še združi vnose iz dveh stolpcev.
  •  

    Ločevanje vnosov iz enega stolpca

    Kaj pa, če želimo vnose, ki so v enem stolpcu, ločiti in jih postaviti v dva stolpca? Tudi to je mogoče narediti v Excelu 2016.

     

    Poglejmo si, kako lahko hitro ločimo vnose iz enega stolpca:

  • Najprej označimo vnose iz stolpca.
  • Zatem kliknemo v zgornjem delu Excela 2016 na zavihek Podatki.
  • Nato kliknemo v zgornjem delu na gumb z napisom Besedilo v stolpce.
  • Zatem pa moramo samo še slediti čarovniku, ki se nam prikaže in se nanaša na naše vnose. Pri tem moramo biti pozorni, da če v čarovnikovemu koraku 1 izberemo možnost Razmejeno, nato pri koraku 2 izberemo prava ločila. Torej če so vnosi v našem stolpcu ločeni s presledkom, moramo pri tem koraku 2 izbrati pri ločilih presledek. Če so ločeni s piko, moramo v polje Drugo vnesti piko.
  •  

    Prikaz formul

    Excel 2016 nam lahko prikaže vse formule, ki jih imamo v celicah. Prikaže nam jih, če naredimo sledeče:

  • Najprej zgoraj kliknemo na zavihek Formule
  • Nato pa v zgornjem meniju kliknemo še Pokaži formule.
  •  

    Označba celic, ki imajo formulo

    Excel 2016 pa nam lahko samo označi celice, ki imajo formulo. V tem primeru nam torej Excel 2016 ne razkrije, kakšne formule se skrivajo v celicah, temveč samo označi celice, ki imajo formulo. Poglejmo, kaj moramo storiti, da nam označi celice s formulo:

  • Najprej moramo pritisniti na bližnjico na tipkovnici "ctrl + G".
  • Zatem moramo v prikazanem oknu klikniti gumb Posebno …
  • Za konec pa moramo v prikazanem oknu označiti možnost Formule in izbor potrditi s klikom na gumb V redu. Pri označitvi možnosti Formule moramo biti pozorni, da so pod njo označene tudi variante, ki se nanašajo na formule.
  •  


    Podobni članki

     

    Nalaganje vsebine
    © 2017 Telekom Slovenije
    16. maj 2018
    4016
    16. maj 2018
    Uporabni triki in nasveti za Microsoft Excel 2016 (petič)