Uporabni triki in nasveti za Microsoft Excel 2016 (prvič)

Tehnik 9. april 2018
/PublishingImages/1excel-triki-april18-hero.jpg

Po več člankih, v katerih smo delili trike in nasvete za Microsoft Word 2016 (različica za Windows), bomo zdaj napisali še nekaj člankov s triki in nasveti za Microsoft Excel 2016. Tudi v tem primeru se bodo ti nanašali na različico aplikacije za Windows.

Bodo pa vsi naši triki in nasveti za Excel v prvi vrsti namenjeni začetnim uporabnikom. Verjamemo, da je takšnih največ, bodo pa zagotovo v člankih kakšne uporabne trike oziroma nasvete našli tudi srednje izkušeni uporabniki Excela.

Mimogrede, naše trike in nasvete za Word 2016 si lahko preberete na teh internetnih povezavah: 1. članek, 2. članek, 3. članek, 4. članek, 5. članek.

Označevanje celic

Celice lahko v Excelu 2016 označujemo na več načinov. Lahko jih seveda samo z uporabo miške. Ta način vsi poznajo. Torej klikneš ali pa klikneš in potegneš miško. Lahko pa več celic označimo tudi s pomočjo bližnjice na tipkovnici »ctrl + shift + puščice«. Torej, ko imamo označeno neko celico, lahko pritisnemo »ctrl + shift + desno« in Excel 2016 nam bo označil še celice, ki so desno od prvotno označene. Če po pritisku na tipko »desno« pritisnemo še tipko »dol«, se označijo še nižje ležeče celice. S puščicami usmerjamo smer označevanja celic.

 

Za označevanje celic pa lahko hkrati uporabimo tudi miško in tipkovnico. Z miško najprej označimo celico, od katere naprej želimo označiti še druge. Nato držimo tipko »shift« in za konec kliknemo z levo še na celico, do katere želimo imeti vse označeno. Torej, če naprej kliknemo na celico A1, nato držimo tipko »shift« in za tem še kliknemo na celico A32, se nam bodo označile vse celice od A1 do A32.

Hitro dodajanje novih vrstic

Včasih moramo v Excelove delovne zvezke vriniti nove vrstice. Če je treba vriniti samo eno vrstico, za večino uporabnikov to ni težava, ko pa jih je treba vriniti npr. 10, pa za večino to že predstavlja težavo, saj znajo vrivati samo po eno vrstico na en mah. Naj vam pokažemo, kako lahko na en mah vrinete več vrstic.

Dejansko je celoten postopek vrivanja večjega števila novih vrstic na en mah sila preprost. Poglejmo, kaj moramo storiti, če želimo vriniti na primer 10 novih vrstic.

  • Najprej moramo z miško označiti 10 vrstic. Moramo pa biti pozorni, katere vrstice označimo. Namreč 10 novih vrstic bomo dobili nad najvišje označeno.
  • Ko vrstice označimo, moramo klikniti z desnim gumbom na miški na eno od njih in v prikazanem meniju izbrati možnost »Vstavi …«.
  • Prikaže se novo okno, v katerem moramo izbrati možnost »Celotno vrstico« in klikniti na gumb »V redu«.
  •  

    Ko našteto naredimo, se nam v hipu vrine 10 novih vrstic.

    Izpis lokacije datoteke

    Če želimo priti do lokacije Excelove datoteke, ki jo imamo odprto, lahko enostavno v neko prazno celico zapišemo ukaz (brez prvo zapisanih narekovajev) »=CELL(»filename«)« in pritisnemo »enter«. Ko to storimo, se nam v celici izpiše lokacija datoteke. Seveda lahko lokacijo datoteke ugotovimo še na druge načine. Zapisani način je le eden izmed več načinov.

     

    Hiter vnos trenutnega datuma in trenutne ure v celice

    V Excelove celice moramo kdaj vnesti trenutni datum in točen čas. Zelo hitro to lahko storimo, če uporabimo bližnjici na tipkovnici.

    Trenutno uro lahko dodamo v celico takole:

  • Najprej z levim gumbom na miški kliknemo na celico.
  • Nato pa pritisnemo kombinacijo tipk »ctrl + shift + :«
  • Trenutni datum pa lahko dodamo v celico takole:

  • Najprej z levim gumbom na miški kliknemo na celico.
  • Nato pa pritisnemo kombinacijo tipk »ctrl + shift + ;«
  •  

    Naslednji članek s triki in nasveti za Excel 2016 lahko pričakujete prihodnji teden.

    Podobni članki

     

    Nalaganje vsebine
    © 2017 Telekom Slovenije
    9. april 2018
    3966
    9. april 2018
    Uporabni triki in nasveti za Microsoft Excel 2016 (prvič)